Pidemmän aikaa kiinnostanut tuollainen 97-> (lähinnä E39/2 korimalli) eteenpäin mallinen 520-525-tms farmari dieselbemu. Nettiautossa on kaupan useampi 300-400tkm ajettu yksilö ja tiedustelisinkin mitä tuollaisesta kannattaa yleensäkin tarkastaa vai kannattaako suosista jättää puoli miljoonaa kilometriä rullattu diisseli ostamatta? Eli vinkkejä ja faktoja. Kiitokset etukäteen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 520-> kestävyys jne tietoutta
Collapse
X
-
Kannattaa ja ei kannata... Pääsääntöisesti noin paljon ajetun auton ostaminen vaatii harrastuneisuutta, koska remonttia voi olla reilustikin, mutta jos ne tekee itse niin eihän siinä tarvitse kuin osat maksaa.
Tuon verran ajetut autot ovat yksilöitä, joiden kunto vaihtelee huonon ja erittäin hyvän välillä. BMW:ssä noilla kilometreillä alusta on huonossa kunnossa, jos sinne ei ole osia uusittu. Alustan osiiin palaa äkkiä rahaa nelinumeroisia summia, jos(kun) osia joutuu ostamaan reilusti. Ja tunnetusti bemariin on turha laittaa halpoja tarvikeosia alustaan.
Tekniikaltaan tuon verran ajetut dieselit ovat vielä ihan hyviä( automaattivaihteisto varauksella). Jakoketju noista vanhemmista ainakin venyy noille kilometreille.
Ruostetta E39 vastustaa melko hyvin. Ruostetta olen ensin havainnut ovien ja luukkujen alareunoissa, joten ne kannattaa tarkastaa. Polttoaineluukun takana olevan täyttöaukon kotelon alareuna ruostuu aina hieman, joten sitä ei kannata säikähtää.
Jos itse olisin tuollaista E39:aa ostamassa niin katselisin mieluummin niitä kuutoskoneisia(commonrail) ja manuaalivaihteista( ei imusarjan läppiä). Kait se automaattikin saattaa toimia, vaikka itse niitä vierastan.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
-
-
Originally posted by Sumu View PostPidemmän aikaa kiinnostanut tuollainen 97-> (lähinnä E39/2 korimalli) eteenpäin mallinen 520-525-tms farmari dieselbemu. Nettiautossa on kaupan useampi 300-400tkm ajettu yksilö ja tiedustelisinkin mitä tuollaisesta kannattaa yleensäkin tarkastaa vai kannattaako suosista jättää puoli miljoonaa kilometriä rullattu diisseli ostamatta? Eli vinkkejä ja faktoja. Kiitokset etukäteen.
Olen omallani ajellut 4 vuotta ja 145tkm kun sen silloin saksasta uitatin suhteellisen pienillä remonteilla. Alustaan saa menemään rahaa, muttaa se näissä vanhoissa vessoissa on ihan luonnollista.
Missään nimessä ei kannata ajatellaakaan muuta mallia kuin tuota 3.0l dieseliä. Omallani on jo nyt rullattu 315 tkm ja pelaa mainiosti eikä tarvitse lisätä öljyä 25tkm öljynvaihtovälillä yhtää öljyä.... vie tosin tikun välin max---min mutta ei muuta. .::Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
Comment