Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanhat viat edelleen esillä (keskuslukko ja tyhjäkäynti)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samE36
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 69

    Vanhat viat edelleen esillä (keskuslukko ja tyhjäkäynti)

    Moi,

    Eli vielä on vikoja jäljellä. Näitä samoja ongelmia on ollut muillakin, joten ajattelin hieman koota vastauksia tähän topiciin.

    Vika 1, Alfatech hälytin ja keskuslukitus.
    - Hälytin on asennettu itse, mutta alfatechin maahantuojalta saatujen kytkentäohjeiden mukaan.
    - Keskuslukitus ja hälytin menevät päälle kun painaa kaukosäätimen napista. Kun painaa uudelleen, hälytin menee pois päältä, mutta ovet eivät aukea (eli joutuu avaimella avaamaan).

    Täällä on ehdotettu parin diodin laittamista noihin keskuslukituksen johtoihin. Kysyin asiaa maahantuojalta ja vastaus oli, että diodit pitää laittaa silloin, jos esim. bensatankin luukku ei mene automaattisesti lukkoon (minulla menee).

    Eli mikä avuksi? Voisiko joku jolla tämä toimii kertoa, että kuinka nuo johdot on kytketty tuonne haskalokeron taakse.



    Vika 2, auto ei käy tyhjäkäyntiä tasaisesti.
    - Eli kun auton käynnistää niin kierrokset käy ensin ylhäällä sen jälkeen tosi alhaalla (auto meinaa sammua) ja tekee tuota edestakaisin muutaman kerran. Myös esim. risteyksiin saavuttaessa ja painettaessa kytkin pohjaan, kierrokset käyvät tosi alhaalla, eli auto meinaa sammua).

    Täällä on tämäntapaiseen vikaan ehdotettu seuraavia ratkaisuja.
    - Lambda (vaihdettu, ei toivottua tulosta, tosin kiihtyy tasaisemmin kuin ennen)
    - Imupuolella vuoto, esim. haitariputki yms. (tarkistettu liikkeessä, ei imuvuotoja).
    - Pakoputki vuotaa (tarkistettu eikä vuotoja ole.)
    - Ilmamäärä/massa mittari (tarkistettu liikkeessä, ei vikaa).

    Lisäksi liikkeessä on katsottu vikakoodit (ei mitään) sekä mitattu sytytysjärjestelmä(ei vikaa).

    Täällä oli myös puhetta "tyhjäkäynti moottorista" ?? Mikä sellainen on ja missä se on? Vosiko vika olla siellä?


    Sitten kolmantena vielä tällainen Jokeri vika. Eli auto pitää käynnissä ollessaan sellaista kahisevaa ääntä. Aivan kuin joku hankaisi johonkin, mutta mikä ja mihin? Ääni kuuluu moottorin kohdalta. En ole muiden autojen kohdalla kuullut vastaavaa ääntä. Onko tämä M40 moottorin ominaisääni? Kerran joku huoltomies sanoi, että sellainen kahiseva ääni saattaa kuulua jakohihnan kiristys rullista (jos niitä ei ole joka kerta vaihdettu). Kestääkö nuo rullat vaikka ne olisi jänyt vaihtamatta yhden kerran?

    Autohan on E36, 318i vm.1992.

    Toivottavasti näihin kysymyksiin tulisi vastauksia, sillä mielestäni näitä asioita on kyselty tällä palstalla useasti eikä kukaan ole kirjoittanut siitä onko vastaukset auttaneet.
    Sami (E36 318i)
  • illinois
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 68
    • Raceland

    #2
    Jos lisäilmaluisti on oikein kulunut niin tekee em.oireet.
    Se on sellainen klöntti joka sijaitsee kaasuläpän asentotunnistimen vieressä. Aika arvokas osa n. 200 euroa.(Laakkonen) KL:llä sama osa 220 euroa. Original made in Germany, uusi Made in China (Bosch).

    Toki kannattaa olla täysin varma asiasta ennekuin tilaa noin kalliin osan.
    Osaa voi yrittää auki mutta todennäköisesti piimetallikuori halkeaa eli ei ole tarkoitettu avattavaksi tai sitten mulla on nakkisormet.
    DetroitDieselandia

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎