yhdestä vitun viasta päästy niin saatu uusi tilalle.. eli virtaa on mutta kun yrittää startata ei tapahdu mitään ei niin mitään.. valot toimii rokki soi lämppäri puhaltaa ym.. kaikki näyttää ihan normilta ja kuulostaa normilta.. mut ei ei mitään ku yrittää startata.. olisko kenties joku laatikon asentotunnistin?? ettei tajua et siel on (p) päällä..? sinäänsä ei hätää ole kun autossa on takuu mutta voi sit sanoa niille urpoille mistä aloittaa kun tuntuu siellä kestävän ihan pikkuvikojen hakukin ikuisuuden..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530 dA -00 ei starttaa lainkaan..?
Collapse
X
-
Jos mittariston näytössä jöllöttää P niin tämä tieto pitäisi myös moottorinohjaukselle ja ajonestolle mennä.
Onko kokeiltu eri avaimilla? Jos ei millään toimi niin katsoo testerillä tunnistaako ajonesto avaimia vai onko esim virtalukon ympärillä olevassa antennissa vikaa.
Helpoin kotitesti on tietysti mitata tuleeko startille virtaa kun avain on starttaus asennossa. Jos tulee on startti vialla, jos ei tule, vika on todennäköisesti ajoneston puolella. Skannaa auton moduulit läpi ja katsoo onko yhteistä vikatekijää. Tietysti yks vaihtoehto on virtalukon pohja mutta aika harvinainen että starttausasento häviäisi siitä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
-
-
napauttamalla starttia hörähti käymään.. nyt auto on pajalla ja startin saa aamusta.. kiitos pikaisesta avusta.
meinas jo alkaa tuntumaan että kannattiko audi kuitenkaan vaihtaa bemmiin takaisin.. tuli mieleen lausahdus " pojat,pojat ei asiat vaihtamalla parane" mut onneks tosiaan on tuo 12kk/30000km takuu..
Comment
-
-
Originally posted by tornado View Postkoita lyödä sitä starttia vasaralla
Edit. Jahas tämä auttoi joo.Last edited by Thuppu; 22-07-2009, 19:56.
Comment
-
-
Pikainen kysymys 530d:n startista... Eli saako siihen pelkkää solenoidia uusittua? Jaksaa kyllä pyörittää iloisesti kunhan vain solenoidi vetää. Eilen ei enää koputtelemallakaan lähteny pyörittään. Vasta kun startin navat löi oikkariin niin alko pyörittään...
Edit. Jep näyttäähän tota solenoidia saavan erikseenkin.Last edited by Thuppu; 25-07-2009, 14:05.
Comment
-
-
No joo, merkkitiskilta pelkkä solenoidi olisi kustantanut 150e. Tarvikeliikkeestä Marellin täydellinen vaihtostartti 255e. Tuo oli edullisin mitä löysin... Taidan vaihtaa koko startin.
Olikohan nuo startin pultit minkä kokoisella torx-kannalla? Ku ei muista vaikka oli koko laatikko irti aiemmin eikä tuo TIS:kään sitä kerro. Tietää vaan ostaa oikean kokoinen hylsy...
Comment
-
-
Nyt startti vaihdettu mut ei apua. Samaa satunnaista mykkyyttä ilmenee. Epäilys kohdistuu virtalukon pohjaan. Tuota on vaan niin kiva selvittää ilman mittaria mökillä kun ollaan... Oli muuten Marellin startti tuo orkkiskin vaikka oli Bmw:n tarra Denson tekstillä kyljessä. Toki täysin eri näköinen kun tämä vaihtolaite jossa oli Boschin runko...
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostNyt startti vaihdettu mut ei apua. Samaa satunnaista mykkyyttä ilmenee. Epäilys kohdistuu virtalukon pohjaan. Tuota on vaan niin kiva selvittää ilman mittaria mökillä kun ollaan... Oli muuten Marellin startti tuo orkkiskin vaikka oli Bmw:n tarra Denson tekstillä kyljessä. Toki täysin eri näköinen kun tämä vaihtolaite jossa oli Boschin runko...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Virittelin tonne virtakynän startin herätejohtoon ja viis ekaa starttiasentoon kääntämistä meni ilman että kynän valo syttyi... sitten taas kaikki loput yritykset sytyttivät valon. Ilmeisesti virtalukosta lähtevä musta johto menee startille?
Ps. Clavu, lähti paketti sinnepäin tänään. Maksikirjeenä tulee joten pitäis tipahtaa suoraan laatikkoon.Last edited by Thuppu; 27-07-2009, 20:26.
Comment
-
Comment