Announcement

Collapse
No announcement yet.

530 dA -00 ei starttaa lainkaan..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rasmus
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1130
    • Varsinais-Suomi

    530 dA -00 ei starttaa lainkaan..?

    yhdestä vitun viasta päästy niin saatu uusi tilalle.. eli virtaa on mutta kun yrittää startata ei tapahdu mitään ei niin mitään.. valot toimii rokki soi lämppäri puhaltaa ym.. kaikki näyttää ihan normilta ja kuulostaa normilta.. mut ei ei mitään ku yrittää startata.. olisko kenties joku laatikon asentotunnistin?? ettei tajua et siel on (p) päällä..? sinäänsä ei hätää ole kun autossa on takuu mutta voi sit sanoa niille urpoille mistä aloittaa kun tuntuu siellä kestävän ihan pikkuvikojen hakukin ikuisuuden..
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Jos mittariston näytössä jöllöttää P niin tämä tieto pitäisi myös moottorinohjaukselle ja ajonestolle mennä.
    Onko kokeiltu eri avaimilla? Jos ei millään toimi niin katsoo testerillä tunnistaako ajonesto avaimia vai onko esim virtalukon ympärillä olevassa antennissa vikaa.

    Helpoin kotitesti on tietysti mitata tuleeko startille virtaa kun avain on starttaus asennossa. Jos tulee on startti vialla, jos ei tule, vika on todennäköisesti ajoneston puolella. Skannaa auton moduulit läpi ja katsoo onko yhteistä vikatekijää. Tietysti yks vaihtoehto on virtalukon pohja mutta aika harvinainen että starttausasento häviäisi siitä.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Rasmus
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1130
      • Varsinais-Suomi

      #3
      30min kerkes auto olee pois ajosta ja tää ilmeni.. mut joo sit ois viel se että tähän on vain yhdet avaimet.. mittaristossa kyllä lukee se mikä pykälä päällä sitten onkaan.. huoh..

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Ei oo huoltoavaimia tai muitakaan? Ei tartte olla kaukkariavain, kaikissa noissa siru pitäisi olla.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • tornado
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 64
          • Uusimaa

          #5
          koita lyödä sitä starttia vasaralla

          Comment

          • Rasmus
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1130
            • Varsinais-Suomi

            #6
            eipä ole kuin yks avain.. missäs kohtaa tuolla tuo startti on tuossa moottorissa ei mitään perehdytystä näihin kiisseleihin.. jos samassa paikassa kuin m50/52 moottoreissa se löytynee..

            Comment

            • tornado
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 64
              • Uusimaa

              #7
              kuskin puolella imusarjan alla, jollain jatko pätkällä naputtaa solenodia ja starttia, itselläni toi tällä tavalla muutaman starttaus kerran lisää mutta muutaman paivän sisällä se pitää vaihtaa

              Comment

              • Rasmus
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1130
                • Varsinais-Suomi

                #8
                napauttamalla starttia hörähti käymään.. nyt auto on pajalla ja startin saa aamusta.. kiitos pikaisesta avusta.


                meinas jo alkaa tuntumaan että kannattiko audi kuitenkaan vaihtaa bemmiin takaisin.. tuli mieleen lausahdus " pojat,pojat ei asiat vaihtamalla parane" mut onneks tosiaan on tuo 12kk/30000km takuu..

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by tornado View Post
                  koita lyödä sitä starttia vasaralla
                  99 prosenttisesti tämä auttaa. Eli startin solenoidi sanomas sopparia irti. Itsellä kävi juuri samoin ruotsinreissulla. Ehti jo pari kylmää hikipisaraa valahtaa otsalle ennen kuin tajus käydä starttia koputtelemassa.

                  Edit. Jahas tämä auttoi joo.
                  Last edited by Thuppu; 22-07-2009, 19:56.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Pikainen kysymys 530d:n startista... Eli saako siihen pelkkää solenoidia uusittua? Jaksaa kyllä pyörittää iloisesti kunhan vain solenoidi vetää. Eilen ei enää koputtelemallakaan lähteny pyörittään. Vasta kun startin navat löi oikkariin niin alko pyörittään...
                    Edit. Jep näyttäähän tota solenoidia saavan erikseenkin.
                    Last edited by Thuppu; 25-07-2009, 14:05.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #11
                      No joo, merkkitiskilta pelkkä solenoidi olisi kustantanut 150e. Tarvikeliikkeestä Marellin täydellinen vaihtostartti 255e. Tuo oli edullisin mitä löysin... Taidan vaihtaa koko startin.

                      Olikohan nuo startin pultit minkä kokoisella torx-kannalla? Ku ei muista vaikka oli koko laatikko irti aiemmin eikä tuo TIS:kään sitä kerro. Tietää vaan ostaa oikean kokoinen hylsy...
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #12
                        Magnet Marelli, pimeyden ruhtinas
                        Näin sanovat autosähkö ammattilaiset...
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Nyt startti vaihdettu mut ei apua. Samaa satunnaista mykkyyttä ilmenee. Epäilys kohdistuu virtalukon pohjaan. Tuota on vaan niin kiva selvittää ilman mittaria mökillä kun ollaan... Oli muuten Marellin startti tuo orkkiskin vaikka oli Bmw:n tarra Denson tekstillä kyljessä. Toki täysin eri näköinen kun tämä vaihtolaite jossa oli Boschin runko...
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Nyt startti vaihdettu mut ei apua. Samaa satunnaista mykkyyttä ilmenee. Epäilys kohdistuu virtalukon pohjaan. Tuota on vaan niin kiva selvittää ilman mittaria mökillä kun ollaan... Oli muuten Marellin startti tuo orkkiskin vaikka oli Bmw:n tarra Denson tekstillä kyljessä. Toki täysin eri näköinen kun tämä vaihtolaite jossa oli Boschin runko...
                            Sulla on kuitenkin läppäri matkassa, niin INPA:lla voisi löytyä kättä pidempää status-valikoista. En kylläkään ole aivan varma, onko startin aktivoinnista täppää, kun ei ole koskaan ollut tarvetta ihmetellä.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Virittelin tonne virtakynän startin herätejohtoon ja viis ekaa starttiasentoon kääntämistä meni ilman että kynän valo syttyi... sitten taas kaikki loput yritykset sytyttivät valon. Ilmeisesti virtalukosta lähtevä musta johto menee startille?

                              Ps. Clavu, lähti paketti sinnepäin tänään. Maksikirjeenä tulee joten pitäis tipahtaa suoraan laatikkoon.
                              Last edited by Thuppu; 27-07-2009, 20:26.
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎