Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw pakokaasu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonael
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 152
    • Helsinki

    Bmw pakokaasu

    Eli siis mikä voisi aiheuttaa pakokaasun kirpaisevan hajun? Jos vika olisi katalysaattorissa niin eikö haju muistuttaisi kanamunan hajua? Omastani lähtee ihme haju, mutta ei muistuta kananmunaa. Mitä kannattaisi lähteä vaihtamaan? Ensiksi lukea vikakoodit?

    Auto on e36 328 -95 sedan
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #2
    kyllä siellä taitaa katti olla paskana jos sieltä kovin kirpaiseva haju lähtee. Käytä auto pakokaasutestissä niin siinä ainakin pitäisi näkyä jos katti on entinen.
    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • Jonael
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 152
      • Helsinki

      #3
      Voiks korkeisiin päästöihin vaikuttaa muut ku katti? Hirvittää toi uus katti, jotai 750e. Joo kyllä se aika jämäkkä käry on. Voisko öljyvuoto aihettaa ton hajun. Ku kattelin tossa auton alle ku se oli ilmassa ni sieltä jostai vuoti öljyä. En oikein tiiä oisko jostai laatikon kohilta, mutta se korjaaja ukko puhu jostai kardaani stefa hommasta. Onkohan tässä kui kiire alkaa nuhkimaan tarkemmin tätä stefaa..

      Comment

      • V-Power
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1333
        • Varsinais-Suomi

        #4
        [QUOTE=Jonael;1716575]Voiks korkeisiin päästöihin vaikuttaa muut ku katti? Hirvittää toi uus katti, jotai 750e. QUOTE]

        Miksi pitää ostaa se katti marmoritiskiltä, kun satasellakin alkaa saamaan jo hyviä vaihtoehtoja?
        E36 95 316i Sedan
        E39 97 540i Touring
        E46 99 320Ci Coupe
        E53 01 X5 4,4 V8
        E65 05 730d
        F10 11 523i Sedan
        F90 08 320i Sedan

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4320
          • Turku

          #5
          Sillähän se selviää onko katti paskana, kun vähän kolistelee sitä. Jos se on palasina, niin silloinhan asia on selvä.

          Comment

          • Jonael
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 152
            • Helsinki

            #6
            niino mulle se on sama mikä katti siel on kuhan päästöistä menee..
            Täytyy heilutella sitä kattia, mut sit vois löytyy ehkä selitys putken "räminään." Tai siitä lähtee mun mielestä todella alhasilla kierroksilla semmonen ihme resonointi tai rohina. Vaikee kuvailla tarkasti.

            Mites muuten toi katin osto, ajatellaa että ostais parin sadan katin, ni mist tiiän et puhdistaaks se tarpeeks?

            Taino varmaa selvii kyllä kysymällä siellä kaupassakin mikä malli on edullisin

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #7
              Originally posted by Jonael View Post

              Mites muuten toi katin osto, ajatellaa että ostais parin sadan katin, ni mist tiiän et puhdistaaks se tarpeeks?
              Toimii siinä missä orkkiskin, ja voi saada jopa lisätehoja jollain virikateilla. Ei vaan ole bolt-on asenteisia
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • V-Power
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1333
                • Varsinais-Suomi

                #8
                Tossa jotain vaihtoehtoja

                E36 95 316i Sedan
                E39 97 540i Touring
                E46 99 320Ci Coupe
                E53 01 X5 4,4 V8
                E65 05 730d
                F10 11 523i Sedan
                F90 08 320i Sedan

                Comment

                • Jonael
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 152
                  • Helsinki

                  #9
                  Okei, kiitti paljon. Täytyy katella sopivaa. Mut suodattaaks niinku kaikki katit tarvittavan määrän? Ku itelläni on 328, ni ajattelin et esim enhän mä voi ostaa samaa kattia 328:iin ku 318:iin.?

                  Sori et toi tieto puoli ei oo oikee hallussa ni pitää vääntää rautalangasta..

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    #10
                    Ostatko nyt alkuperäistä kattia vai tarviketta?

                    Jotkut liikkeet (esimerkiksi Biltema) myy tarvikekatteja alkaen 99€. Niissä on ainakin merkattu mihin iskutilavuuteen saakka riittävät. Omakohtaista kokemusta noista ei ole, kannattaa Googlailla ja mikäli alkuperäistä ostat, katsella myös esimerkiksi Ebayta.

                    Jos osanumeron perusteella haluat katsella mitkä osat ovat malleissa samoja, käytä esimerkiksi
                    www.realoem.com -sivustoa apuna.
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4320
                      • Turku

                      #11
                      Tai tuolta varaosahausta käytetty, katit kun ei kulu minnekään.

                      Comment

                      • Jonael
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 152
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by ka00z View Post
                        Ostatko nyt alkuperäistä kattia vai tarviketta?

                        Jotkut liikkeet (esimerkiksi Biltema) myy tarvikekatteja alkaen 99€. Niissä on ainakin merkattu mihin iskutilavuuteen saakka riittävät. Omakohtaista kokemusta noista ei ole, kannattaa Googlailla ja mikäli alkuperäistä ostat, katsella myös esimerkiksi Ebayta.

                        Jos osanumeron perusteella haluat katsella mitkä osat ovat malleissa samoja, käytä esimerkiksi
                        www.realoem.com -sivustoa apuna.

                        Kyllä se tarvike täytyy hommata ku alkuperäiset vissii jotai 700-800e.
                        Kattelin jotai katteja tosta ylempänä olevasta linkistä, mutta ymmärsin että ei ole ihan yksinkertaisia asentaa. En kuitenkaan biltemasta lähtisi ostamaan ensimmäiseksi. Vai kestäisivätköhän ne? ku ei jaksais heti olla vaihtamassa

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          #13
                          Originally posted by Jonael View Post
                          Kyllä se tarvike täytyy hommata ku alkuperäiset vissii jotai 700-800e.
                          Kattelin jotai katteja tosta ylempänä olevasta linkistä, mutta ymmärsin että ei ole ihan yksinkertaisia asentaa. En kuitenkaan biltemasta lähtisi ostamaan ensimmäiseksi. Vai kestäisivätköhän ne? ku ei jaksais heti olla vaihtamassa
                          Kestosta en tiedä, mutta 99€ hinta ei ainakaan konkurssissa hirveästi tunnu. Tuossa aiemmin mainittiin tosiaan www.varaosahaku.fi , käy katsomassa käytetyt / purkuosa katalysaattorit ja mietit sitten minkä laitat. Onhan noita tarvikekatteja useammallakin jälleenmyyjällä. Katso ainakin mitat, kun menet valitsemaan sitä tarvikekattia.
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          • Jonael
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 152
                            • Helsinki

                            #14
                            Luetutin vikakoodit ja lista tuli Mutta tosiaan vanhoja vikoja varmaan ku nollattiin se ja kävin ajelemas ja luettiin uudestaan ni ei näkyny enää ku joku keskikonsolin tuuletus säätö homma.

                            Mutta tosiaan ennen nollausta se anto jotai sylintereiden 4-6 lambda hommasta jotai.

                            Olisikohan se hajujen aiheuttaja? Ja toinen juttu on se että autosta on putkisto vaihdettu (ei minun toimesta). Kattelin auton kuitteja läpi niin sieltä löytyi että olisi ostettu "katin korvaava vaimennin". <--- Mikä se on?

                            Siis vaimennin jossa tapahtuu katalyytti vai vaimennin joka hajuttaa mun autoa?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎