Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakosarja ja lambdan toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukipuki
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 383
    • Kontiolahti, Lehmo

    Pakosarja ja lambdan toiminta

    Mitenkähän vaikuttaa lambaadan toimintaan nuo rosterisettien "korotetut" lambdanpaikat?

    "Lisäys: Niin autohan on E36 328"

    Toimiiko normaalisti, rikkaalla vai laihalla?
    Luulisi että lambda ei haistele pakokaasuja ihan oikein, koska kärki jää tuohon korotusosaan... :think

    Oliko täällä juttua joskus jostain E46sen rosteripakosarjoista jotka vaikuttivat seokseen "laihentavasti" juurikin tuollaisten korotuspalikoiden vuoksi? Vai muistelenko omiani... söörtsillä en kyllä löytänyt mitn.

    Last edited by Jukipuki; 30-07-2009, 21:08.
    Ajossa:
    G20 330E
    Ex:
    E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2
  • Rässi66
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 68
    • Wempäälä

    #2
    Ainakin voisi luulla, että lambdat lämpiävät hitaammin, kun eivät ole "päävirrassa". Vai onko nuo lambdat sähkölämmitteiset?
    Samassa kaasussahan ne on, joten ei kai tuosta haittaa ole.
    Hifisti voisi jopa olettaa, että virtaa paremmin, kun ei ole lambdan kärki tukkimassa kanavaa...

    - - -
    Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.

    Comment

    • Kape30
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 509
      • Nokia

      #3
      Seoksista en tiedä, mutta tohon etummaiseen pakosarjaan tuskin edes labdaa mahtuu laittaan. Lähtee toi muhvi meinaan suoraan tota takimmaista pakosarjaa kohden, eikä väliin jää isoo rakoo. Kiinalaiset hienosti suunnitellu...

      Pääseehän tosta muhvista katkaseen pätkän laikkakoneella, niin saa labda edes vähän paremmin nuuhkittua niitä kaasuja...
      E30 M50b28 -90 Cirrusblau
      E39 520d Touring -00 Sienarot II
      MB Sprinter
      Lynx Rave Re 600 -15
      Suzuki GSX-R1100 -95

      Comment

      • Kape30
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 509
        • Nokia

        #4
        Originally posted by Rässi66 View Post
        Ainakin voisi luulla, että lambdat lämpiävät hitaammin, kun eivät ole "päävirrassa". Vai onko nuo lambdat sähkölämmitteiset?
        Samassa kaasussahan ne on, joten ei kai tuosta haittaa ole.
        Hifisti voisi jopa olettaa, että virtaa paremmin, kun ei ole lambdan kärki tukkimassa kanavaa...
        Tässä nyt tuskin mistään lämpenemis ongelmista on kiinni, kyse kuitenkin pakosarjoista...

        Tuskin siitä lambdasta hirveesti iloa on, jos kaasut virtaa ohitse.
        Ja ei sillä pikkusormen kokoisella mötikällä mitään merkitystä mihinkään virtauksiin ainakaan ole...
        E30 M50b28 -90 Cirrusblau
        E39 520d Touring -00 Sienarot II
        MB Sprinter
        Lynx Rave Re 600 -15
        Suzuki GSX-R1100 -95

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #5
          En laittaisi tuollaisia sarjoja autooni

          Originally posted by Jukipuki View Post
          Mitenkähän vaikuttaa lambaadan toimintaan nuo rosterisettien "korotetut" lambdanpaikat?

          "Lisäys: Niin autohan on E36 328"

          Toimiiko normaalisti, rikkaalla vai laihalla?
          Luulisi että lambda ei haistele pakokaasuja ihan oikein, koska kärki jää tuohon korotusosaan... :think

          Oliko täällä juttua joskus jostain E46sen rosteripakosarjoista jotka vaikuttivat seokseen "laihentavasti" juurikin tuollaisten korotuspalikoiden vuoksi? Vai muistelenko omiani... söörtsillä en kyllä löytänyt mitn.

          En laittaisi tuollaisia sarjoja autooni kuten epäilit on Lamdan toiminta kyseenalainen tai on siitä ei epäilystäkään ja kuvan sarjat ei ole rosteria vaan kromattua rautaa jos ostit ne rosterisena vihtaasi on kustu...
          Itse sain käsiini Orginal RST-sarjat joissa on bemarin leimat ja varaosanumerot ne oli mallia Saudi Arabia joissa Lamdan paikalla on vaan sokeat tulpat ne Lamda lähdöt oli sinun Orginal kuvassa esintyvän pituiset ...kun siellä ei tarvii bensaa säästellä ja seoksia tai päästöistä välitellä..kun kone käy kuumana sitä jäähdytellään seokset soviviksi ämpärisellä bensaa siksi kai ne Saudi-mallin BMW Orginal pakosarjat on RST-kamaa.

          Comment

          • Pasi_K
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 680
            • Tyrnävä

            #6
            Mulla tuossa M52tu/M54 rosterisarjassa on takimmaisille lambdoille korkeat holkit ja ilmeisesti sitä varten että kun tuossa sarjassa ei ole katteja ja nuo takimmaiset lambdat mittaa kattien toimivuutta niin seos vääristyy holkkien avulla sen verta että auto luulee kattien toimivan.

            Ainakin jenkkifoorumeilla tyypit on laittanut kattia tarkkailevan lambdan alle lisäkoroketta kun poistavat katit. http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=296791

            Varmasti tuo jonkinverran vaikuttaa seoksen säätelyyn jos nuo "oikeat lambdat" on korkeilla holkeilla, ehkä kannattaisi pätkiä yhtä lyhyiksi kuin orkkiksessa?
            Last edited by Pasi_K; 31-07-2009, 17:28.
            Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

            Tsekkaa myytävät osat tästä

            Comment

            • Hammu
              Moderator
              • Nov 2006
              • 3971
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by 325E View Post
              En laittaisi tuollaisia sarjoja autooni kuten epäilit on Lamdan toiminta kyseenalainen tai on siitä ei epäilystäkään ja kuvan sarjat ei ole rosteria vaan kromattua rautaa jos ostit ne rosterisena vihtaasi on kustu...
              Itse sain käsiini Orginal RST-sarjat joissa on bemarin leimat ja varaosanumerot ne oli mallia Saudi Arabia joissa Lamdan paikalla on vaan sokeat tulpat ne Lamda lähdöt oli sinun Orginal kuvassa esintyvän pituiset ...kun siellä ei tarvii bensaa säästellä ja seoksia tai päästöistä välitellä..kun kone käy kuumana sitä jäähdytellään seokset soviviksi ämpärisellä bensaa siksi kai ne Saudi-mallin BMW Orginal pakosarjat on RST-kamaa.
              Kuvan perusteellako sä näät että ne ei oo rosteria?

              Comment

              • Jagu81
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 115
                • 03

                #8
                magneetilla asia selviää..

                Comment

                • rick the rocket
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 191
                  • Mänts

                  #9
                  Originally posted by Kape30 View Post
                  Seoksista en tiedä, mutta tohon etummaiseen pakosarjaan tuskin edes labdaa mahtuu laittaan. Lähtee toi muhvi meinaan suoraan tota takimmaista pakosarjaa kohden, eikä väliin jää isoo rakoo. Kiinalaiset hienosti suunnitellu...

                  Pääseehän tosta muhvista katkaseen pätkän laikkakoneella, niin saa labda edes vähän paremmin nuuhkittua niitä kaasuja...
                  Itsellä tuo sama sarja alla ja tosiaan tuo toinen lambda "nojaa" ehkä millin -kahden erolla toiseen sarjaan...
                  E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                  Comment

                  • ColdFusion
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 410
                    • Tampere

                    #10
                    kannattanee tehdä lambdoille kokonaan uudet paikat.. Omassa putkistossa oli pakko muuttaa takimmaisten lambdojen paikkaa kun ois pian raapinu lambdat tiehen. Ei ne kiinan poijjaat kaikkee voi osata! Mutjoo, jos noi etulambdat on kovin kaukana virtauksesta anturien mittaama jäännöshappipitoisuus on vähäisempi verrattuna alkuperäseen jolloin moottorinohjaus korjaa seosta laihemmaksi.. Jos eroa on huomattavasti eikä happiarvot osu enää rajojen sisään menee systeemi vikatilaan ja moottorinohjaus alkaa toimia ennalta ohjelmoitujen lambda-arvojen pohjalta syöttäen rajojen sisältä 02 lukemaa.. Tällöin tyhjäkäynti rupeaa pätkiin, mutta näissä e36 ei taida mitään vikavaloja syttyä välttämättä.. Ainakaan omassa alkupään vekottimessa ei lambdan rikkoutuminen sytytellyt mitään lamppuja kojelautaan..
                    E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎