Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säätöjä radalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Säätöjä radalle

    Kuten tuonne Ahveniston kierrosaikoja -topikkiin kirjoittelin, niin viime torstaina meni rataneitsyys autolla.. Hauskaa hommaa ja koukussa ollaan

    Sen verran siitä tietty innostuin, että ensi kerralla pitää sitten vetää jo lujempaa ja laittaa välissä vähän autoakin paremmaksi. Eiköhän tuo aika tehdä aika pitkälti alustalla ja renkailla esim. tuolla Ahvenistolla, tietty kevennys auttaisi myös..

    Elikäs ensinnäkin renkaat. Nyt mulla on siellä Goodyear Eagle F1 Asymmetricit alla (edessä ja takana vakiokoko 235/40/17). Paineet laitoin niin, että motariajon jälkeen (Hki:stä Hlinnaan) pistin linnatuulessa sinne 2.6bar eteen ja taakse.. Aika kylmäthän ne on vielä tavallisen motariajon jälkeen. Pitäiskö näissä olla minkälaiset paineet radalla, pitoa nyt ei mitenkään älyttömän hyvin tuntunut meinaan olevan?

    Sitten tietty vois pistää kunnon ratarenkaatkin vaikka toisille vanteille. Täälläkin näyttää monella olevan Toyo R888 -renkulat alla. Mistäs ne kannattaa hommata ja mitä niistä kannattaa maksaa? Entä paineet niihin? Onko ideaa mennä 18" vanteeseen vai onko olennaista paranusta verrattuna 17"?

    Alustakin tekisi mieli melkein vaihtaa säädettävään. Taidanpa laittaa sinne tuollaisen KW Variante 2:n, sellaisen saan varmaankin aika sopivasti ja moni näyttää sitä kehuneen. Onko tähän jollain muita ideoita/vinkkejä? Auto on nimittäin tarkoitus pitää edelleenkin ympärivuotisena käyttöautona, mutta panostetaan hiukan rata-ominaisuuksiin myös..

    Mitä muita ideoita olisi vielä, jolla saisi autoa paranneltua radalle kohtuullisilla kustannuksilla? Tavoitteena on joku 1.34 aika Ahvenistolla viimeistään ensi kesänä, ellei jo tänä vuonna ehdi.. Luulisin, että paremmalla alustalla ja renkailla onnistuu kohtuu helposti.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5156
    • Joensuu

    #2
    Renkaita tuntuu ihmiset briteistä tilailevan halvan punnan lumoissa : http://www.camskill.co.uk/
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎