Kuten tuonne Ahveniston kierrosaikoja -topikkiin kirjoittelin, niin viime torstaina meni rataneitsyys autolla.. Hauskaa hommaa ja koukussa ollaan ![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Sen verran siitä tietty innostuin, että ensi kerralla pitää sitten vetää jo lujempaa ja laittaa välissä vähän autoakin paremmaksi. Eiköhän tuo aika tehdä aika pitkälti alustalla ja renkailla esim. tuolla Ahvenistolla, tietty kevennys auttaisi myös..
Elikäs ensinnäkin renkaat. Nyt mulla on siellä Goodyear Eagle F1 Asymmetricit alla (edessä ja takana vakiokoko 235/40/17). Paineet laitoin niin, että motariajon jälkeen (Hki:stä Hlinnaan) pistin linnatuulessa sinne 2.6bar eteen ja taakse.. Aika kylmäthän ne on vielä tavallisen motariajon jälkeen. Pitäiskö näissä olla minkälaiset paineet radalla, pitoa nyt ei mitenkään älyttömän hyvin tuntunut meinaan olevan?
Sitten tietty vois pistää kunnon ratarenkaatkin vaikka toisille vanteille. Täälläkin näyttää monella olevan Toyo R888 -renkulat alla. Mistäs ne kannattaa hommata ja mitä niistä kannattaa maksaa? Entä paineet niihin? Onko ideaa mennä 18" vanteeseen vai onko olennaista paranusta verrattuna 17"?
Alustakin tekisi mieli melkein vaihtaa säädettävään. Taidanpa laittaa sinne tuollaisen KW Variante 2:n, sellaisen saan varmaankin aika sopivasti ja moni näyttää sitä kehuneen. Onko tähän jollain muita ideoita/vinkkejä? Auto on nimittäin tarkoitus pitää edelleenkin ympärivuotisena käyttöautona, mutta panostetaan hiukan rata-ominaisuuksiin myös..
Mitä muita ideoita olisi vielä, jolla saisi autoa paranneltua radalle kohtuullisilla kustannuksilla? Tavoitteena on joku 1.34 aika Ahvenistolla viimeistään ensi kesänä, ellei jo tänä vuonna ehdi.. Luulisin, että paremmalla alustalla ja renkailla onnistuu kohtuu helposti.
![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Sen verran siitä tietty innostuin, että ensi kerralla pitää sitten vetää jo lujempaa ja laittaa välissä vähän autoakin paremmaksi. Eiköhän tuo aika tehdä aika pitkälti alustalla ja renkailla esim. tuolla Ahvenistolla, tietty kevennys auttaisi myös..
Elikäs ensinnäkin renkaat. Nyt mulla on siellä Goodyear Eagle F1 Asymmetricit alla (edessä ja takana vakiokoko 235/40/17). Paineet laitoin niin, että motariajon jälkeen (Hki:stä Hlinnaan) pistin linnatuulessa sinne 2.6bar eteen ja taakse.. Aika kylmäthän ne on vielä tavallisen motariajon jälkeen. Pitäiskö näissä olla minkälaiset paineet radalla, pitoa nyt ei mitenkään älyttömän hyvin tuntunut meinaan olevan?
Sitten tietty vois pistää kunnon ratarenkaatkin vaikka toisille vanteille. Täälläkin näyttää monella olevan Toyo R888 -renkulat alla. Mistäs ne kannattaa hommata ja mitä niistä kannattaa maksaa? Entä paineet niihin? Onko ideaa mennä 18" vanteeseen vai onko olennaista paranusta verrattuna 17"?
Alustakin tekisi mieli melkein vaihtaa säädettävään. Taidanpa laittaa sinne tuollaisen KW Variante 2:n, sellaisen saan varmaankin aika sopivasti ja moni näyttää sitä kehuneen. Onko tähän jollain muita ideoita/vinkkejä? Auto on nimittäin tarkoitus pitää edelleenkin ympärivuotisena käyttöautona, mutta panostetaan hiukan rata-ominaisuuksiin myös..
Mitä muita ideoita olisi vielä, jolla saisi autoa paranneltua radalle kohtuullisilla kustannuksilla? Tavoitteena on joku 1.34 aika Ahvenistolla viimeistään ensi kesänä, ellei jo tänä vuonna ehdi.. Luulisin, että paremmalla alustalla ja renkailla onnistuu kohtuu helposti.
Comment