Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xd pätkii 1800-2500rpm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw now and ever
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 11

330xd pätkii 1800-2500rpm

Morjes!
    Onko kellään ollut 3 litran dieselissä vastaavaa ongelmaa?
    Mulla 330xd nykii 1800-2500rpm, tänään luettiin vikamuisti sieltä ei löytyny mitään mikä viittaisi kyseiseen vikaan. Moottorin nykäistessä koneen etupäästä kuuluu merkillinen rapina ja samalla musta savupilvi työntyy pakoputkesta. Liekköhän pumppu tiensä päässä.. kuitenkin moottorista löytyy voimaa mielestäni normaalisti, mutta tasakaasulla ajaessa 80-120 km/h jatkuva rynkytys ärsyttää ja tietysti huolettaa että koskahan tavaraa rupeaa lentämään vasten konepeltiä, on nimittäin sellaista raplatusta aina nykäisyn kohdalla jossain koneen etuosassa. Eikös siellä majaile itse korkeapainepumppukin?
    Ois kiva jos vika selviäis kohtuukustannuksin, saahan näihin peleihin tietysti rahaa katoamaan!
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

Kannattaisi lukea live dataa vikakoodien lisäksi
    Helpottaisi diagnoosin tekemistä
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

Comment

• Bmw now and ever
      Newbiemmer
      • Nov 2008
      • 11

Tässä olisikin tarkkakorvaiselle sopiva homma. On nimittäin vaikea paikantaa mistä ääni tulee. Voikohan olla että pumpun jako heittää tms. kummallista? Onko näissä vehkeissä muuttuva nokka-akselin ajoitus?
      Ääni on kyllä pelottava ja pelkäänpä tälle lystille jäävän melkoisen loppusumman..

Comment

• surface
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 257

Se live data, eiköhän se kerro!

Kannattaa vaan muistaa että live dataa (ainakaan omasta autostani) ei voinut lukea, kun olin tulpannut EGR:n. Live data alkoi kuulemma herjaamaan jotain heti kun EGR:n olisi pitänyt astua peliin, joten mitään tuloksia ei saanut.
        E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎