Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takaluukun mallimerkintä todella tiukassa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Behex
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 31
    • Espoo

    Takaluukun mallimerkintä todella tiukassa!

    Niin tai siis oikeastaan liimajäämät. Eli otin mallimerkinnän irti 10v vanhasta e39:stä ja lähti suht helposti siiman avulla. Mutta takaluukkuun jäi hyvin tiukassa olevan oloinen liimakerros (näyttää kuin olis vain kirkaslakkaa maalipinnassa vähän paksummin) ja siihen ohuelti sitä huopa(tms.)sontaa. Kynnellä yrittänyt rapsutella, lämmittänyt föönillä ja litkuista kokeillu ensin Sinolia ja sitten tärpättiä. Ei oikeastaan mitään vaikutusta!

    Lähteekö noi nyt sitten millään, että liimaanko ruman lätkän suosiolla takas?

    Ja FAQ:ia tai hakua on jo käytetty, ei mitään apua. Tää on selvästi tiukemmassa kuin niissä tapauksissa. Onko joku saanut tuollaisen jollain ilveellä irti?
  • mauo
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 70
    • Järvenpää

    #2
    Kannattaa kokeilla jollain hiovalla vahalla hieroo irti, kyllä ne siitä irtoo jos vaan ranteet kestää...
    e34 520i
    e36 M3
    e30 320i
    e21 320
    e28 520i
    e21 316
    e36 325i
    e30 316i

    Comment

    • Madfexx
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3646
      • Lempäälä

      #3
      Oma ehdotukseni asian ratkaisemiseksi olisi Autoglymin Tar Remover ja joku kevyesti hiova puhdistusvaha. Eli aluksi Tar Removerilla liuottaa ja pyyhkii suurimmat/selvästi sormella tuntuvat jäänteet pois ja lopuksi sitten mahdollinen maalipintaan jäävä "haamu" pois tuolla vahalla. Itsellä ainakin on toiminut aikoinaan.
      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

      Comment

      • jkm
        Newbiemmer
        • May 2007
        • 25

        #4
        kannattaa hakee tohon tarkotettu kumilaikka porakoneeseen jostai maaliliikkestä

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Nuo puuseppien ja siltojen miesten sinolit ja tärpätit kannattaa pitää autoista kaukana. Tinneriä karkeaan puuvillarättiin, pieni avitus kuumailmapuhaltimella ja vain yhteen suuntaan hierominen.

          Comment

          • visentti
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 53
            • Espoo

            #6
            Kunhan ei sitten ainakaan käytä asetonipohjaista tinneriä tai lähtee maalit ja lakat mukana

            Comment

            • aksu_j
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 196

              #7
              Originally posted by jkm View Post
              kannattaa hakee tohon tarkotettu kumilaikka porakoneeseen jostai maaliliikkestä

              tällä lähtee ja ei tule maaliin jälkiä

              Comment

              • Behex
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 31
                • Espoo

                #8
                Eipä auttanut tinnerit tai glymin tar removerit. Kummallakaan ei oikeastaan mitään vaikutusta, mitä nyt viimeisetkin vahan rippeet lähti tinnerillä

                Eli laikkako sitten viimeinen keino? Jotenkin alkaa epäilyttää, että tuo olisi jälkimaalattu luukku ja kirkaslakan yhteydessä joku saanut kuningasajatuksen tökätä merkki takas paikalleen. Ei jotenkin yhtään näytä liimalta se maalipintaa vasten oleva kerros... Musta metalliväri, joten vähän hankala tulkittava.

                Vai vieläkö joku suosittelee kumilaikkaa, eli onko se auttanut, vaikka nuo muut eivät ole tehonneet oikeastaan lainkaan?

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1835
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Paas ottaen digikuva tuosta kohdasta ja laita tänne näkyviin, niin nähään ihan konkreettisesti millanen ropleemi on kyseessä.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Behex View Post
                    Eipä auttanut tinnerit tai glymin tar removerit. Kummallakaan ei oikeastaan mitään vaikutusta, mitä nyt viimeisetkin vahan rippeet lähti tinnerillä

                    Eli laikkako sitten viimeinen keino? Jotenkin alkaa epäilyttää, että tuo olisi jälkimaalattu luukku ja kirkaslakan yhteydessä joku saanut kuningasajatuksen tökätä merkki takas paikalleen. Ei jotenkin yhtään näytä liimalta se maalipintaa vasten oleva kerros... Musta metalliväri, joten vähän hankala tulkittava.

                    Vai vieläkö joku suosittelee kumilaikkaa, eli onko se auttanut, vaikka nuo muut eivät ole tehonneet oikeastaan lainkaan?
                    Kokeilit siis tinneriä, mutta ilman kuumailmapuhallinta? Niin se ei toimi, vaan vaatii ehdottomasti lämpöä sen verran mitä peukalonpää kestää "rullata" liima irti?

                    Comment

                    • J-Poika
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 835
                      • There's a place in the North, far far away

                      #11
                      lähtee ilman mitään jos vaan kestää kantti lämmittää tarpeeksi...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎