Announcement

Collapse
No announcement yet.

rahina konehuoneessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asis
    BTCF Member
    • Mar 2009
    • 1138
    • Joensuu

    rahina konehuoneessa

    Elikkäs. Kun auton käynnistää, niin kuuluu selvä rahina konehuoneesta. Ei kuulu jatkuvasti, elikkä ketjussa ei vika?

    Kuulostaa siltä, kuin ketju hankaisi johonkin, vaikka näin ei ole? Rahina kuuluu silleensä kaks kertaa sekunnissa. Ääni kuuluu tiheemmin, kun kierroksia on enemmän. Sit kun kierroksia on yli 1500rpm, niin rahina on aivan järkyttävä ja kuuluu sisälle asti.

    Kun kone on sammuksissa, niin flektiä pystyy pyörittelemään kumpaankin suuntaan tuosta vaan. Ja flekti ei pyöri tasaisesti, vaan tekee pientä sivuttaisliikettä pyöriessään. Eli visko hajalla, vai? Johtuuko tuo rahina siitä, vai oisko joku vesipumppu menny?

    Mikäs on, kun ajotietokone väittää, että jäähytysnestettä ois liian vähän, vaikka nestettä on yli sen merkin?


    Edit: Tää muuten alko ihan yht äkkiä kun käynnistin auton. Aikasemmin samana päivänä ei kuulunu minkäänlaista ylimäärästä ääntä.
    Last edited by asis; 15-08-2009, 03:40.
    E39 540iA M-Sport Imolarot II
    E36 323i touring
    Volvo V70 2.4D mk3
    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
    Honda Civic 1.4 4d ES
    Chevy Caprice Classic
    ex:
    E32 730iA
    E39 528i Calypsorot metallic
    E36 325i x2
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #2
    voihan sieltä olla vesipumppu sökönä.avaamallahan se selviää ei sen viskon kuuluis mitään sivuttaisliikettä tehdä.otas nyt joku kaveri apuun että se voi kuunnella konehuoneesta ja samalla kattella mitä siä tapahtuu.
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • asis
      BTCF Member
      • Mar 2009
      • 1138
      • Joensuu

      #3
      Mites kun ennen tuota rahina ääntä aiemmin kuulu kylmällä koneella semmonen kohinan tms. tapanen ääni. Lämpösellä koneella ei kuulunu mitään. Liittyykö tuo nyt tähän rahinaan?
      E39 540iA M-Sport Imolarot II
      E36 323i touring
      Volvo V70 2.4D mk3
      Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
      Honda Civic 1.4 4d ES
      Chevy Caprice Classic
      ex:
      E32 730iA
      E39 528i Calypsorot metallic
      E36 325i x2

      Comment

      • asis
        BTCF Member
        • Mar 2009
        • 1138
        • Joensuu

        #4
        Aika vanha juttu jo mut..

        Rahinan syyksi paljastui kulunut jakoketjun laahain tai joku ohjuri tms. Kejukin oli jo niin lopussa, että ois saattanu kohta napsahtaa poikki. No mut nyt on kaikki jakopään hilut vaihdettu uusiin
        E39 540iA M-Sport Imolarot II
        E36 323i touring
        Volvo V70 2.4D mk3
        Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
        Honda Civic 1.4 4d ES
        Chevy Caprice Classic
        ex:
        E32 730iA
        E39 528i Calypsorot metallic
        E36 325i x2

        Comment

        • Ac Naisseri
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 109
          • Raisio

          #5
          Originally posted by asis View Post
          Rahinan syyksi paljastui kulunut jakoketjun laahain tai joku ohjuri tms. Kejukin oli jo niin lopussa, että ois saattanu kohta napsahtaa poikki. No mut nyt on kaikki jakopään hilut vaihdettu uusiin


          Teitkö itte remontin vai teetätitkö? Mitä maksoi osat ja mitä uusit sinne, työn osuus?

          Itellä kans -91 325 mittaris 238tkm ja luultavasti vaihdettu mittaristo joskus.

          Itellä kans ilmotti coolant levelistä ajotietokone ja siihen autto liittimen puhdistus ja kunnollinen ilmaus.

          Comment

          • asis
            BTCF Member
            • Mar 2009
            • 1138
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Ac Naisseri View Post
            Teitkö itte remontin vai teetätitkö? Mitä maksoi osat ja mitä uusit sinne, työn osuus?

            Itellä kans -91 325 mittaris 238tkm ja luultavasti vaihdettu mittaristo joskus.

            Itellä kans ilmotti coolant levelistä ajotietokone ja siihen autto liittimen puhdistus ja kunnollinen ilmaus.
            Remontin teki sukulaismies ja se auto ensin seiso siellä pajan pihalla pari kuukautta, mut nyt ois jotai pientä säätöö vaille valmis. En oo viel käyny hakemassa, joten en tiiä viel osien ja työn hinnasta. Luulis osien hinnaks ainaki jotai pari satkuu. Kaikki jakopään osat sinne on kuulema uusittu.

            Joo niin se ajotietokone tais sanoo check coolant level, vai olikohan se sittenkin coolat temp tms. :think No jäähynesteisiin liitty kumminkin.


            Mistäs tuon nestepinnan anturin liittimen sitte löytää, jos sen vaikka sit puhdistaisi? Pitääkö jäähdytysjärjestelmä sen liittimen irrottamisen jälkeen sit ilmata vai?
            E39 540iA M-Sport Imolarot II
            E36 323i touring
            Volvo V70 2.4D mk3
            Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
            Honda Civic 1.4 4d ES
            Chevy Caprice Classic
            ex:
            E32 730iA
            E39 528i Calypsorot metallic
            E36 325i x2

            Comment

            • nahkis
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 219
              • Helsinki (Kontula)

              #7
              Originally posted by asis View Post
              Remontin teki sukulaismies ja se auto ensin seiso siellä pajan pihalla pari kuukautta, mut nyt ois jotai pientä säätöö vaille valmis. En oo viel käyny hakemassa, joten en tiiä viel osien ja työn hinnasta. Luulis osien hinnaks ainaki jotai pari satkuu. Kaikki jakopään osat sinne on kuulema uusittu.

              Joo niin se ajotietokone tais sanoo check coolant level, vai olikohan se sittenkin coolat temp tms. :think No jäähynesteisiin liitty kumminkin.


              Mistäs tuon nestepinnan anturin liittimen sitte löytää, jos sen vaikka sit puhdistaisi? Pitääkö jäähdytysjärjestelmä sen liittimen irrottamisen jälkeen sit ilmata vai?


              e36 löytyy paisarin pohjasta

              katotko samalla minkä väriset piuhat siihen menee thx
              ei viitis ruveta arpomaan
              ulko läpötila anturin ja jääuhy neste anturin välillä
              Last edited by nahkis; 28-10-2009, 17:15.

              Comment

              • nahkis
                Bimmer Fanatic
                • May 2009
                • 219
                • Helsinki (Kontula)

                #8
                eikö kukaan tiedä minkä väriset johot menee coolant level sensoriin???????

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  En mee takuuseen mut ruskea/valkoinen ja ruskea.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • nahkis
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2009
                    • 219
                    • Helsinki (Kontula)

                    #10
                    Originally posted by JJT View Post
                    En mee takuuseen mut ruskea/valkoinen ja ruskea.


                    kiitän suuresti on meinaa ulkolämötila anturin piuhat ja jäähytin neste anturin piuhat jääny hihnan väliin
                    ja nusät enää jäljellä

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #11
                      En tiedä vaihteeleeko nuo eri vm. Voi olla myös ruskea/puna ja ruskea tuon jäähd. neste anturin.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎