Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehoja puuttuu, nykii kiihdyttäessä, oikeanpuoleinen lohko rallattaa, ei vikakoodeja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Tehoja puuttuu, nykii kiihdyttäessä, oikeanpuoleinen lohko rallattaa, ei vikakoodeja?

    Potilaana M62B35TU 07/99 imupuolen vanoksella. Keväästä asti välillä nykinyt tai jäänyt miettimään kiihdytyksissä. Kiihdyttäminen tuntuu muutenkin vaivalloiselta. Tehoja uupuu PALJON, ja veto on helvetin epätasaista. Dynossakin eka veto oli ihan erilaisella tavalla aaltoileva kuin mitä toinen & kolmas.

    Auto pitää myös lämpimällä ilmalla jännää "nakutusta" joka pitäis saada loppumaan, maanantaina tulee uusi jakopäänketjun kiristin, jospa se auttais. Samalla ajattelin käyttää öljypohjan irti ja tsekata että pumpun ketju on ok. Tosin mun tuurilla se on tietenkin tuo vanos, joka maksaa hunajaa ja vaatii erikoistyökalut joita ei saa mistään lainaan...

    http://www.youtube.com/watch?v=muRWks7pWNc

    Mistäs lähetään liikkeelle?


    -Ilmamassamittari? (Vaihdettu keväällä, en usko)

    -Lambdat?

    -Nakutusanturilta väärää dataa ja näinollen myöhäistää sytkää? Nakutusanturin väärä data johtuisko tuosta "nakutuksesta"?

    -Kampiakselin asentotunnistin vetelee viimeisiään?

    -Nokkien asentotunnistimet? (toiselle puolelle vaihdettu, toisessa vielä alkup.)

    -Vanos?

    En viittis näitä kaikkia ihan suoraan vaihtaa joten mistä ois hyvä lähteä liikenteeseen, tässä tarvitaan nyt vähän päättelykykyä mitä minulla ei (ainakaan muijan mielestä) ole.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Onko livedataa katsottu jos sieltä löytyisi jotain apua ongelmaan?
    Onko dynokäyrää tai päästöarvoja mistä voisi jotain päätellä?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Onko livedataa katsottu jos sieltä löytyisi jotain apua ongelmaan?
      Onko dynokäyrää tai päästöarvoja mistä voisi jotain päätellä?
      Päästöarvoja ei ole, mutta perjantaina kävin katsastamassa ja ne oli ainakin katsastuksen osalta OK. Dynokäyräkin löytyy, yritetään skannata tänään. Löytyykös pk-seudulta hemmoa joka pystyis livedataa kattelemaan ja siitä päättelemään jotain, mulla on nimittäin ihan liian hidas läppäri tolle inpalle.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #4
        Mitäs arvoja nokka-akselin asentotunnistimen pitäisi antaa? entäs kampiakselin asentotunnistimen?
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Tuo diisselimäinen raksutus on näissä koneissa enemmän ominaisuus, itelläkin esiintyy tuota ja kyse taitaa olla yleensä nostimiin päässeestä ilmasta.
          Välillä kun ajelee pitempään ja vähän agresiivisemmin moottori käy paljon hiljasemmin. Erilaiset öljyt saattavat toimia myös paremmin kuin toiset.
          Täällä jotain asiasta ja hoito täällä.

          Tehojen puute on todennäköisesti muusta syystä johtuvaa.
          Kannattaa katsoa ajossa livedatalla mitä arvoja esimerkiksi ilmamassamittari antaa, onko lähellä pyyntiä ja myös muut anturit joita voi tutkia ajossa.
          Asentoantureiden mittaaminen kannattaa hoitaa oskilloskoopilla.

          Oot varmaan imuvuodot, vuotavat venttiilikopan tiivisteet jne perusjutut käynyt läpi? Onko bensansuodatin vaihdettu? Näissäkun on samassa painesäädin, kannattaa siitä tarkistaa se painesäätimelle menevä alipaine letku, moottoritilassa menevä muoviletku on aika haurasta ja itellä meni parista kohta poikki remppoja tehdessä. Myös katit kannattaa kolistella läpi ettei ole rikki sisältä, tosin kattiongelmia ei tässä TU koneisessa pitäisi juurikaan olla.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            Tuo diisselimäinen raksutus on näissä koneissa enemmän ominaisuus, itelläkin esiintyy tuota ja kyse taitaa olla yleensä nostimiin päässeestä ilmasta.
            Välillä kun ajelee pitempään ja vähän agresiivisemmin moottori käy paljon hiljasemmin. Erilaiset öljyt saattavat toimia myös paremmin kuin toiset.
            Täällä jotain asiasta ja hoito täällä.

            Tehojen puute on todennäköisesti muusta syystä johtuvaa.
            Kannattaa katsoa ajossa livedatalla mitä arvoja esimerkiksi ilmamassamittari antaa, onko lähellä pyyntiä ja myös muut anturit joita voi tutkia ajossa.
            Asentoantureiden mittaaminen kannattaa hoitaa oskilloskoopilla.

            Oot varmaan imuvuodot, vuotavat venttiilikopan tiivisteet jne perusjutut käynyt läpi? Onko bensansuodatin vaihdettu? Näissäkun on samassa painesäädin, kannattaa siitä tarkistaa se painesäätimelle menevä alipaine letku, moottoritilassa menevä muoviletku on aika haurasta ja itellä meni parista kohta poikki remppoja tehdessä. Myös katit kannattaa kolistella läpi ettei ole rikki sisältä, tosin kattiongelmia ei tässä TU koneisessa pitäisi juurikaan olla.
            Pitääpä huomenna kokeilla tuota "ilmausta". Mulla on kyllä INPA mutta ihan liian hidas läppäri livedatan seurailuun.

            Venakopan tiivisteet vaihdettu keväällä ja imuvuotoja ei ole.

            Ajelin tossa äsken parin kilometrin lenkin ilmamassamittarin piuha irroitettuna. Ainoa ero oli että tyhjäkäynti jäi vähän ylemmäs, muuten auto toimi 100% samalla tavalla kuin massamittarin piuha kytkettynä :think Mites sen pitäis reagoida?
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #7
              Originally posted by Supra^ View Post
              Pitääpä huomenna kokeilla tuota "ilmausta". Mulla on kyllä INPA mutta ihan liian hidas läppäri livedatan seurailuun.

              Venakopan tiivisteet vaihdettu keväällä ja imuvuotoja ei ole.

              Ajelin tossa äsken parin kilometrin lenkin ilmamassamittarin piuha irroitettuna. Ainoa ero oli että tyhjäkäynti jäi vähän ylemmäs, muuten auto toimi 100% samalla tavalla kuin massamittarin piuha kytkettynä :think Mites sen pitäis reagoida?
              Noniin, tänään käytin huvikseen taas irti kaikenlaista, kone ei reagoi mitenkään tyhjäkäynnillä kun ottaa nokkien asentoanturit irti. MAFfin piuhan kun ottaa niin pikkasen heittää kiekat, mutta tosiaan toimii ilman maffia 100% samalla tavalla kuin maffin kanssa, eikai sen niin pitäisi olla?

              Mitäs jos tuo raksutus nyt kuitenkin aiheuttaa tuon tehottomuuden? Eli nakutusanturi tunnistaa sen nakutuksena ja säätää kaiken päin .....? Tallentuuko nakutusantureilta koodia jos on nakuttanut, vai meneekö tämä taas tähän "katso livedatalla"-osioon? Tsekattu ois tämäkin jo kauan sitten jonkun firman toimesta, mutta ei tunnu raha kelpaavan niin tehdään sitten ite.

              "Nixu", onko sulla kokemusta tästä m62TU-koneesta, eli pystyisitkö tsekkaamaan multa ajossa mitä arvoja se antaa?


              Supa, eikö noiden nostimien pitäis teoriassa kylmänäki napsutella jos siellä ilmaa ois? Kun mulla + n. 20 jenkkiläläisellä napsuu nimenomaan vaan lämpimällä koneella.
              Last edited by Supra^; 17-08-2009, 23:00.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #8
                No ei minulla mitenkään ihmeemmin kokemusta noista ole mutta voihan sitä livedataa ihmetellä jossain välissä :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Niin napsuu mullaki vaan lämpimänä, en tiiä, ite oon tottunu jo tuohon mutta ajattelin jossainvälissä fortet heittää jos sais jotain aikaseks, vaikka koneen paskaks ni tulis käytyä kaikki sitten läpi
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    Niin napsuu mullaki vaan lämpimänä, en tiiä, ite oon tottunu jo tuohon mutta ajattelin jossainvälissä fortet heittää jos sais jotain aikaseks, vaikka koneen paskaks ni tulis käytyä kaikki sitten läpi
                    Fortet oon ite huuhtonu läpi, eikä mitään auttanut. Tosin konekin on ihan puhdas sisältä. :think
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #11
                      Noniin, eilen tuli vaihdettua nokkaketjun kiristin, samalla tsekattiin tulppien kireys.

                      Tuo nokkaketjun kiristin on tosi helppo vaihto, mulla aikaa meni n. 15min, ja hävisi kokonaan tuo startatessa kuuluva kalkatus. Suosittelen, jos se 1-2sek kalkatus häiritsee käynnistäessä.

                      Itse naputushan ei mikskään muuttunut, mutta nyt ainakin tiedän miltä "timing chain slap" kuullostaa, eikä tuo ääni ole sellaista. Tänään kokeillaan elvyttää tehoja uudella ilmamassamittarilla.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #12
                        Eipä ollut ilmamassamittarissa mitään vikaa. Uudella toimi yhtä jännästi. Katseltiin samalla livedataa jollain REFLEX-merkkisellä laitteella, ja lambdojen toiminnassa oli vähän hämäryyttä, oikeanpuoleinen monitorilambda oli about kokoajan jollain 91%, tiiä sitte mitä tarkottaa, mutta toinen puoli oli lähellä nollaa koko ajan. Ajettaessa antoi eri puolilla kokoajan aika paljon eroavia korjausarvoja.

                        Miten noi monitorilambdat vaikuttaa moottorin toimivuuteen?
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #13
                          Lambdathan säätää vaan osakaasulla joten ei kai lambdavika näy täyskaasuvedossa :think
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎