Announcement

Collapse
No announcement yet.

kulutuksesta ja tehoista...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    kulutuksesta ja tehoista...

    mua on ruvennut mietityttämään toin mun 325 -92 sen kulutuslukemat.
    kuljen sen kans lähinnä vaan työmatkoja. tiä on täysin maantietä. n puolet aika mutkasta. risteyksiäkään ei oo ku n 6 kpl.
    oon koittanu ajaa mahdollisimman taloudellisesti n 100 vauhtia.
    kulutus on silti 9.3L/100km . ei kai se paljoa ole mut kun on näit keskusteluja seurannut niin kai se pitäis olla melkeen litran alhasempi.

    eräs työkaverini sanoi et korkee kulutus saattais jothua kuluneesta ilmamäärämittarista. kulutuksen kasvunmyötä kuulema tehotkin alkais tippumaan.
    niist tehoista en oikeen pysty mitään sanomaan kun ei oo vertailukohtaa eikä tehopenkkiäkään käytettävissä.
    kerran koitin et paljonko bemu kulkee turun ja hesanvälisel moottoritiellä ni se keräs vauhtia mittarin mukaan 230km/h tasan. valmistajahan lupaa 233km/h. onkohan valmistajan lupaama todellista vai mittarinopeutta?.
    jos se on todellista nopeutta ni siitä voi pikusen päätellä et tehot on pikkusen tippunut, kun todennäkösest toin mittari kusettaa nois nopeuksissa jo aika paljon. ku sadan vauhdissakin se on jo 10km/h plussan puolella :lol:

    nii et mitäs tähän sanotte :?: vaivaaks sitä joku vai onks se iha normaali :wink:
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92
  • Vega_
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 888
    • Kokkola

    #2
    no ihan aluks, tuo mittarin valehtelu. sehän riippuu ihan renkaista, mutta yhellä tutulla oli silleen E30:sessä, että mitä lujempaa ajo, niin sen tarkemmin mittari näytti! (tutkaan ajettu)

    mutta sitten asiaan, mulla on vähä samanlainen "ongelma", löpö maistuu, mutta missä on tehot?? jos nätisti ajaa, niin kulutus on 10l/100km luokkaa. kun taas kaverilla menee 1-2litraa vähemmän ja kulkee (kiihtyy/vetää) paljon keveämmin ja paremmin...
    ja autothan on E30:siä. 320i:siä. mulla on -88 eli motronic ja kaverilla -87, eli l-jetronic.
    ilmottele jos vika löytyy?

    niin ja hei, siitä ilmamäärämittarista... serkulla on -88 325i ja kokeiltiin sen ilmamäärämittaria mulle ja mun sille, niin eipä niissä mitään eroja ollu! tai sitten molemmat on niin kuluneita?? en sit tiä..

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Siinä on hyvä kuvaaja tehoista, kulutuksesta, päästöistä ja seoksesta


      Voi vetää omat päätelmät tosta
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • bemari320mies
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 788
        • Suodenniemi

        #4
        Mullakin on 320i E30:sessä sama juttu. Menovesi maistuu ja ihan kuin olisi tehoja hukassa... Taajama-ajossa mittarin mukaan n.25L/ 100km. Maantiellä 10-15L/100km. Jossain on kyllä häikkää, mutta missä?
        Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
        EX: BMW E34 525i -90
        EX: BMW E28 528iA -85
        EX: BMW 320i Taxi -86

        Comment

        • m-power
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 731
          • TAMPERE

          #5
          joo ja mulla on/oli 325e eli se vei n10l seka ajossa.... eli ei mitään... ja nyt se sai m20b20 kannen 325 venoilla..peltisarjat ym ja kulutus mittari näyttää n.8-12l eli ok mut se huutaa isompia ruiskusuuttimia.. mut en usko et toi kulutus lisääntyy hirveästi koska toi kone vääntää alhaalta ihan kivasti... mut palailen astialle kun saan riittävät suutimet ym... ja m20b20 vei kans 10l seka ajossa... oli meinaan nokalla ennen tota 2.7:kaa
          sitä saa mitä tilaa

          http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

          R.I.P. 327i
          R.I.P. 535i
          audi a6 2.7 t

          Comment

          • tertsunen
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1343
            • JKL

            #6
            Kuten jo aikaisemmin todettu, oma 325 (91) kuluttaa vähemmän. Jos tankkaan 20e=n.16,5l niin ajan sillä 200km ja en hissuttele... :roll:

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              #7
              Mulla meneee Ändin kanssa aika samoihin... En tiiä, mut jotenki tuntuu et omasta ois alavääntö hiukan hukassa ,nyt tuntuu hiuka piristyneen, kun laitoin uuden lastun.... mutta silti tuntuu että kaasuun vastaaminen ei oo ihan kunnossa. Välillä tuntuis jättävän reagoinnin jonkun muun huoleksi :oops:
              Mulla tosin on lambda poistettu, eli sekin saattaa sotkea ajoittain :?: en tiiä...
              Mutta asiaan eli samat on kulutukset täälläkin.. lastun vaihdon jälkeen en tosin ole vielä ehtinyt tarkistamaan kulutusta....

              Comment

              • Masinol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 988
                • "Turku"

                #8
                Re: kulutuksesta ja tehoista...

                Originally posted by Ändi
                mua on ruvennut mietityttämään toin mun 325 -92 sen kulutuslukemat.
                kuljen sen kans lähinnä vaan työmatkoja. tiä on täysin maantietä. n puolet aika mutkasta. risteyksiäkään ei oo ku n 6 kpl.
                oon koittanu ajaa mahdollisimman taloudellisesti n 100 vauhtia.
                kulutus on silti 9.3L/100km . ei kai se paljoa ole mut kun on näit keskusteluja seurannut niin kai se pitäis olla melkeen litran alhasempi.

                eräs työkaverini sanoi et korkee kulutus saattais jothua kuluneesta ilmamäärämittarista. kulutuksen kasvunmyötä kuulema tehotkin alkais tippumaan.
                niist tehoista en oikeen pysty mitään sanomaan kun ei oo vertailukohtaa eikä tehopenkkiäkään käytettävissä.
                kerran koitin et paljonko bemu kulkee turun ja hesanvälisel moottoritiellä ni se keräs vauhtia mittarin mukaan 230km/h tasan. valmistajahan lupaa 233km/h. onkohan valmistajan lupaama todellista vai mittarinopeutta?.
                jos se on todellista nopeutta ni siitä voi pikusen päätellä et tehot on pikkusen tippunut, kun todennäkösest toin mittari kusettaa nois nopeuksissa jo aika paljon. ku sadan vauhdissakin se on jo 10km/h plussan puolella :lol:

                nii et mitäs tähän sanotte :?: vaivaaks sitä joku vai onks se iha normaali :wink:
                Mun mielestä toi on ainakin ihan normaali... ootko ajellu pitempää matkaa tasaista maantieajoa... Mikä kulutus silloin?
                Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                Comment

                • sqxo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 902
                  • no man's land

                  #9
                  Mutu-kommentti: Ilmamäärämittari ei kulu, se joko toimii tai menee paskaks (Motroniceissa on ilmamassamittari). Ilmamäärämittari on L-Jetronicissa, se toimii läppä-systeemillä, eikä siinä oo pahemmin kuluvia osia (paitsi jotkut liukupinnat mistä se saa ne mitta-arvot, ne kun on puhki niin meno loppuu kokonaan). Ilmamassamittarista en tiiä, siinä on se kuumalankasysteemi, se lankahan voi "kulua" ajan myötä. Kai? Mutta kannattaa ensin tutkia kunnolla toi seuraava kohta ennenkun alkaa vaihteleen mitään ilma-x-mittareita. :wink:

                  Toinen mutu-kommentti: Yleisin syy huonoon alavääntöön ja nousseeseen kulutukseen on imupuolen ilmavuodot. Eli jos joku niistä monesta kumiputkesta/-letkusta siinä ilmamäärä/-massamittarin ja imusarjan välissä on joko
                  a) halki
                  b) kovettunut (jolloin reunat vuotaa)
                  c) klemmarit löysällä
                  d) vuotaa muuten vaan huvikseen,
                  niin seos saattaapi olla vähän laihanpuoleinen tai ainakin jotenkin vituillaan, jolloin kulutus nousee ja tehot laskee. Jos käyttää searchia niin löytää mm. tän mun saman kommentin tähän samaan asiaan 10-kertaisena. :wink:

                  Comment

                  • Vega_
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 888
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by sqxo
                    Mutu-kommentti: Ilmamäärämittari ei kulu, se joko toimii tai menee paskaks (Motroniceissa on ilmamassamittari). Ilmamäärämittari on L-Jetronicissa, se toimii läppä-systeemillä, eikä siinä oo pahemmin kuluvia osia (paitsi jotkut liukupinnat mistä se saa ne mitta-arvot, ne kun on puhki niin meno loppuu kokonaan). Ilmamassamittarista en tiiä, siinä on se kuumalankasysteemi, se lankahan voi "kulua" ajan myötä. Kai? Mutta kannattaa ensin tutkia kunnolla toi seuraava kohta ennenkun alkaa vaihteleen mitään ilma-x-mittareita. :wink:

                    Toinen mutu-kommentti: Yleisin syy huonoon alavääntöön ja nousseeseen kulutukseen on imupuolen ilmavuodot. Eli jos joku niistä monesta kumiputkesta/-letkusta siinä ilmamäärä/-massamittarin ja imusarjan välissä on joko
                    a) halki
                    b) kovettunut (jolloin reunat vuotaa)
                    c) klemmarit löysällä
                    d) vuotaa muuten vaan huvikseen,
                    niin seos saattaapi olla vähän laihanpuoleinen tai ainakin jotenkin vituillaan, jolloin kulutus nousee ja tehot laskee. Jos käyttää searchia niin löytää mm. tän mun saman kommentin tähän samaan asiaan 10-kertaisena. :wink:

                    ensinnäkin, motronicissa on just samanlainen "x-mittari" ku l-jetronicissa, eli tämä olkoon ilmamäärämittari, koska, kuten sanoit, se toimii läpällä!
                    turha tuosta on tulla väittään! saat tulla koska vain tarkistamaan, jos et usko.

                    Comment

                    • Ändi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1292
                      • Pori

                      #11
                      tertsunen Lähetetty: Lau Lok 09, 2004 11:32 pm Viestin aihe:

                      --------------------------------------------------------------------------------

                      Kuten jo aikaisemmin todettu, oma 325 (91) kuluttaa vähemmän. Jos tankkaan 20e=n.16,5l niin ajan sillä 200km ja en hissuttele...
                      mulla ku tankkaan 20eellä menee n 170-180kilsaa "taloudellisella" ajolla.

                      okei. nyt ekaks katon ne imupuolen vuodot et miltäs ne näyttää..

                      kiitos runsaista vastauksia. lisääkin vielä saa lähettää...
                      sigpic
                      E46 2d 330 -02
                      EX.
                      E36 2d 328 -97
                      e92 335d -07
                      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                      Bmw 325 iA 2D -93
                      Bmw 325 4d -92

                      Comment

                      • Tappu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 825
                        • Tampere

                        #12
                        525i (M50B25) ei vanosta, maantieajoa Tampere - Kuopio välillä (= ohituksia paljon) keskikulutus 7.9l/100km. Ohituksiin lähdin pääsääntöisesti 3. vaihtella. Niin ja keskinopeus oli 97km/h, olisi luultavasti ollut enemmän, mutta kun joutuu Jyväskylässä pysähtyyn pariin liikennevaloihin.
                        Sekalaisessa ajossa ~9l/100km ja kaupungissa 10-11l/100km.
                        AMG

                        Comment

                        • Masinol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 988
                          • "Turku"

                          #13
                          Originally posted by Vega_
                          Originally posted by sqxo
                          Mutu-kommentti: Ilmamäärämittari ei kulu, se joko toimii tai menee paskaks (Motroniceissa on ilmamassamittari). Ilmamäärämittari on L-Jetronicissa, se toimii läppä-systeemillä, eikä siinä oo pahemmin kuluvia osia (paitsi jotkut liukupinnat mistä se saa ne mitta-arvot, ne kun on puhki niin meno loppuu kokonaan). Ilmamassamittarista en tiiä, siinä on se kuumalankasysteemi, se lankahan voi "kulua" ajan myötä. Kai? Mutta kannattaa ensin tutkia kunnolla toi seuraava kohta ennenkun alkaa vaihteleen mitään ilma-x-mittareita. :wink:

                          Toinen mutu-kommentti: Yleisin syy huonoon alavääntöön ja nousseeseen kulutukseen on imupuolen ilmavuodot. Eli jos joku niistä monesta kumiputkesta/-letkusta siinä ilmamäärä/-massamittarin ja imusarjan välissä on joko
                          a) halki
                          b) kovettunut (jolloin reunat vuotaa)
                          c) klemmarit löysällä
                          d) vuotaa muuten vaan huvikseen,
                          niin seos saattaapi olla vähän laihanpuoleinen tai ainakin jotenkin vituillaan, jolloin kulutus nousee ja tehot laskee. Jos käyttää searchia niin löytää mm. tän mun saman kommentin tähän samaan asiaan 10-kertaisena. :wink:

                          ensinnäkin, motronicissa on just samanlainen "x-mittari" ku l-jetronicissa, eli tämä olkoon ilmamäärämittari, koska, kuten sanoit, se toimii läpällä!
                          turha tuosta on tulla väittään! saat tulla koska vain tarkistamaan, jos et usko.
                          Niin siis tuota.... Motroniceissa on molempia, sekä ilmamäärä- että ilmamassamittareita. vanhemmissa on läppä eli ilmamäärämittari ja uudemmissa on hehkulanka eli ilmamassamittari. Tässä kyseisessä autossa on hehkulanka eli ilmamassamittari, niinkuin kaikissa muissakin E36 kutoskoneissa... Ja ilma-x-mittariakin kuluvampi osa on lambda.
                          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                          Comment

                          • wj
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 3253
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by Ändi
                            tertsunen Lähetetty: Lau Lok 09, 2004 11:32 pm Viestin aihe:

                            --------------------------------------------------------------------------------

                            Kuten jo aikaisemmin todettu, oma 325 (91) kuluttaa vähemmän. Jos tankkaan 20e=n.16,5l niin ajan sillä 200km ja en hissuttele...
                            mulla ku tankkaan 20eellä menee n 170-180kilsaa "taloudellisella" ajolla.

                            okei. nyt ekaks katon ne imupuolen vuodot et miltäs ne näyttää..

                            kiitos runsaista vastauksia. lisääkin vielä saa lähettää...
                            Mitä te valitatte. Hyvä jos kahellakympillä pääsen 100km Tsägällä voi 150km päästä
                            - 2006 Mustang cabriolet
                            - Sleekcraft Enforcer 28'

                            Comment

                            • sqxo
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 902
                              • no man's land

                              #15
                              Originally posted by Masinol
                              Originally posted by Vega_
                              Originally posted by sqxo
                              Mutu-kommentti: Ilmamäärämittari ei kulu, se joko toimii tai menee paskaks (Motroniceissa on ilmamassamittari). Ilmamäärämittari on L-Jetronicissa, se toimii läppä-systeemillä, eikä siinä oo pahemmin kuluvia osia (paitsi jotkut liukupinnat mistä se saa ne mitta-arvot, ne kun on puhki niin meno loppuu kokonaan). Ilmamassamittarista en tiiä, siinä on se kuumalankasysteemi, se lankahan voi "kulua" ajan myötä. Kai? Mutta kannattaa ensin tutkia kunnolla toi seuraava kohta ennenkun alkaa vaihteleen mitään ilma-x-mittareita. :wink:

                              Toinen mutu-kommentti: Yleisin syy huonoon alavääntöön ja nousseeseen kulutukseen on imupuolen ilmavuodot. Eli jos joku niistä monesta kumiputkesta/-letkusta siinä ilmamäärä/-massamittarin ja imusarjan välissä on joko
                              a) halki
                              b) kovettunut (jolloin reunat vuotaa)
                              c) klemmarit löysällä
                              d) vuotaa muuten vaan huvikseen,
                              niin seos saattaapi olla vähän laihanpuoleinen tai ainakin jotenkin vituillaan, jolloin kulutus nousee ja tehot laskee. Jos käyttää searchia niin löytää mm. tän mun saman kommentin tähän samaan asiaan 10-kertaisena. :wink:

                              ensinnäkin, motronicissa on just samanlainen "x-mittari" ku l-jetronicissa, eli tämä olkoon ilmamäärämittari, koska, kuten sanoit, se toimii läpällä!
                              turha tuosta on tulla väittään! saat tulla koska vain tarkistamaan, jos et usko.
                              Niin siis tuota.... Motroniceissa on molempia, sekä ilmamäärä- että ilmamassamittareita. vanhemmissa on läppä eli ilmamäärämittari ja uudemmissa on hehkulanka eli ilmamassamittari. Tässä kyseisessä autossa on hehkulanka eli ilmamassamittari, niinkuin kaikissa muissakin E36 kutoskoneissa... Ja ilma-x-mittariakin kuluvampi osa on lambda.
                              No hitto, perun sitten puheeni. Mä luulin aina et ne on kytköksissä toisiinsa.. :oops: Mutta sen takia siinä luki että "mutu-kommentti". Että ei tarvi Vege_-mies alkaa heti provoileen ja teini-räyhäämään ympäriinsä.. :wink: :lol:

                              Ja toi mun "toinen mutu" oli sitten ehkä se tärkeempi kohta tossa kuitenkin kun joka toinen Bemaristi tuntuu ajavan risoilla imupuolen putkilla.. :roll:

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎