Announcement

Collapse
No announcement yet.

kulutuksesta ja tehoista...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

Re: kulutuksesta ja tehoista...

Originally posted by Ändi
    mua on ruvennut mietityttämään toin mun 325 -92 sen kulutuslukemat.
    kuljen sen kans lähinnä vaan työmatkoja. tiä on täysin maantietä. n puolet aika mutkasta. risteyksiäkään ei oo ku n 6 kpl.
    oon koittanu ajaa mahdollisimman taloudellisesti n 100 vauhtia.
    kulutus on silti 9.3L/100km . ei kai se paljoa ole mut kun on näit keskusteluja seurannut niin kai se pitäis olla melkeen litran alhasempi.

eräs työkaverini sanoi et korkee kulutus saattais jothua kuluneesta ilmamäärämittarista. kulutuksen kasvunmyötä kuulema tehotkin alkais tippumaan.
    niist tehoista en oikeen pysty mitään sanomaan kun ei oo vertailukohtaa eikä tehopenkkiäkään käytettävissä.
    kerran koitin et paljonko bemu kulkee turun ja hesanvälisel moottoritiellä ni se keräs vauhtia mittarin mukaan 230km/h tasan. valmistajahan lupaa 233km/h. onkohan valmistajan lupaama todellista vai mittarinopeutta?.
    jos se on todellista nopeutta ni siitä voi pikusen päätellä et tehot on pikkusen tippunut, kun todennäkösest toin mittari kusettaa nois nopeuksissa jo aika paljon. ku sadan vauhdissakin se on jo 10km/h plussan puolella :lol:

nii et mitäs tähän sanotte :?: vaivaaks sitä joku vai onks se iha normaali :wink:

ei muutakun ajat tänne raumalle täällä on penkki missä mitata tehot mutta en tiedä mitä maksaa ja missä se on mutta tossa on numero sinne: Pro dyno systems 040-8285464

ja sitten eikös chippi laske kulutusta jonkin verran???
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

Comment

• Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

Originally posted by jmp2002
      ja sitten eikös chippi laske kulutusta jonkin verran???
      Ja mihinköhän tämä väite perustuu?
      E24 635csi

Comment

• Vega_
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 888
        • Kokkola

Originally posted by sqxo
        Originally posted by Masinol
        Originally posted by Vega_
        Originally posted by sqxo
        Mutu-kommentti: Ilmamäärämittari ei kulu, se joko toimii tai menee paskaks (Motroniceissa on ilmamassamittari). Ilmamäärämittari on L-Jetronicissa, se toimii läppä-systeemillä, eikä siinä oo pahemmin kuluvia osia (paitsi jotkut liukupinnat mistä se saa ne mitta-arvot, ne kun on puhki niin meno loppuu kokonaan). Ilmamassamittarista en tiiä, siinä on se kuumalankasysteemi, se lankahan voi "kulua" ajan myötä. Kai? Mutta kannattaa ensin tutkia kunnolla toi seuraava kohta ennenkun alkaa vaihteleen mitään ilma-x-mittareita. :wink:

Toinen mutu-kommentti: Yleisin syy huonoon alavääntöön ja nousseeseen kulutukseen on imupuolen ilmavuodot. Eli jos joku niistä monesta kumiputkesta/-letkusta siinä ilmamäärä/-massamittarin ja imusarjan välissä on joko
        a) halki
        b) kovettunut (jolloin reunat vuotaa)
        c) klemmarit löysällä
        d) vuotaa muuten vaan huvikseen,
        niin seos saattaapi olla vähän laihanpuoleinen tai ainakin jotenkin vituillaan, jolloin kulutus nousee ja tehot laskee. Jos käyttää searchia niin löytää mm. tän mun saman kommentin tähän samaan asiaan 10-kertaisena. :wink:

ensinnäkin, motronicissa on just samanlainen "x-mittari" ku l-jetronicissa, eli tämä olkoon ilmamäärämittari, koska, kuten sanoit, se toimii läpällä!
        turha tuosta on tulla väittään! saat tulla koska vain tarkistamaan, jos et usko.
        Niin siis tuota.... Motroniceissa on molempia, sekä ilmamäärä- että ilmamassamittareita. vanhemmissa on läppä eli ilmamäärämittari ja uudemmissa on hehkulanka eli ilmamassamittari. Tässä kyseisessä autossa on hehkulanka eli ilmamassamittari, niinkuin kaikissa muissakin E36 kutoskoneissa... Ja ilma-x-mittariakin kuluvampi osa on lambda.
        No hitto, perun sitten puheeni. Mä luulin aina et ne on kytköksissä toisiinsa.. :oops: Mutta sen takia siinä luki että "mutu-kommentti". Että ei tarvi Vege_-mies alkaa heti provoileen ja teini-räyhäämään ympäriinsä.. :wink: :lol:
        oli uutta mullekki... :oops: sori vaan sqox. :oops: :oops:
        enkä mä ees räyhänny..

Comment

• sqxo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 902
          • no man's land

Originally posted by Vega_
          oli uutta mullekki... :oops: sori vaan sqox. :oops: :oops:
          enkä mä ees räyhänny..
          Joo peace vaan, on sitä pahempaakin provoa yms hikoilua nähty.. :lol:

Comment

• jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

Ja mihinköhän tämä väite perustuu?[/quote]

jaa-a mutta melkein kaikilla chipin myyjillä ainakin niin lukee mutta ei ole itsellä kokemusta...
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍