memebuy23buy

535d korkea kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uppopallo
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 14
    • Helsinki

    535d korkea kulutus

    Tuli vaihdettua 530D -04 tähän 535d -05:een. Auto tuntuu toki makeammalta kuin edellinen mutta tässä Saksasta tuodussa yksilössä ihmetyttää suuri kulutus. 500 km:n maantieajossa, keskinopeus 96 km/h kultus oli 9,3 litraa (mitattuna). Kaupunkipyörityksessä ajotietokone näyttää 13,5-16 litran lukemia (keskinopeus n 25 km/h). Läpät oli poistettu, huoltokirja väittää että ilmansuodatin vaihdettu, kannattaa varmaan tarkistaa? Mitä muuta tulee mieleen, mistä kannattaa tutkiminen aloittaa... renkaat 245/40 run-flatit.
    Ajotietokone näyttää että takajarrupalat pitäisi vaihtaa, missä kannattaa teettää pääkaupunkiseudulla, Laakkonen kertoi homman hinnaksi yli 300 EUR. Mistä olette ostaneet osat, entä kuka vaihtaa järkevään hintaan?
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    #2
    Ajomäärää et maininnut, joten paha arvailla kulutuksen aiheuttajaa. Listaa mitä voisi tehdä:

    - Tarkista rengaspaineet
    - Tarkista jarrut, laahaako
    - Vaihdata polttoainesuodatin ja ilmansuodatin
    - Tarkistuta aurauskulmat
    - Vie auto piuhan päähän, näkee yhtä sun toista joka voi kulutusta nostaa
    Freude am Fahren

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      #3
      Kovahko on kulutus.

      Vastaavalla pelillä keskikulutus oli 8 pintaan,
      eikä mikään kevein kaasujalka.

      Ilmansuodattimen tarkastaa parissa minuutissa.
      Pa-suodatin tuskin vaikuttaa kulutukseen.

      Rengaspaineet ja alipaineletkut konehuoneesta kannattaa tarkistaa.

      Itse ostin motonetistä palat, oli jotain tunnettua merkkiä,
      mutta niitä piti odotella yli kuukausi ennenkuin saivat ne hommattua...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        #4
        Miten nousee lämmöt? Veikkaisin termostaattia (pää/egr). Nouseeko kierroslukumittarin viivoitus miten ylös? Pitäis olla ~4700 kun kone oikeassa käyntilämmössä. Lämmöt näkee myös salavalikosta suoraan asteina.
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • Mikko M
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 6
          • Lahti

          #5
          Korkeat kulutuslukemat ja automaatin toiminta

          Toin äskettäin (joulukuu 2009) Saksasta 2006 vuoden 535dA touringin (e61). Mittarilukema oli 122 000 km ja pitäs pitää paikkansa, koska ostettu suoraan BMW-dealeriltä. Myös kaveri korjaamolla vahvisti asian ja sanoi, että kerrankin tuontiautossa taitaa mittarilukema pitää paikkansa.

          Ihmettelin korkeita kulutuslukemia (maantiellä 8 l/100km). Vikakoodeja ei ollut ja kaiken piti olla ok. On kuitenkin niin, että leasing-autoihin tehdään vain välttämättömimmät huollot Saksassa, siis käytännössä vaihdetaan moottoriöljy ja öljynsuodatin. Ilmansuodatin ja diesel-suodatin kannattaa siis heti kättelyssä vaihtaa. Myös jarrunesteet ja ohjaustehostimen öljyt kannattaa vaihtaa, tosin ne eivät kulutukseen vaikuta. Edellä mainituilla toimenpiteillä pääsin itse tuohon tehtaan lupaamaan 6.5 l/100km maantiekulutukseen. Toki myös kaupunkikulutus tipahti, mutta sitä on vaikeampi vertailla. Myös imusarja vaihdettiin varmuuden vuoksi, se ei vaikuttanut mainittavista kulutukseen.

          Vaihdelaatikon toiminnassa oli myös sanomista, tosi pahasti nyki tai oikeastaan töppäsi aina kun haluttu nopeus oli saavutettu ja laatikko vaihtoi suuremmalle. Laatikko on niin sanottu "oppiva", edellisen omistajan ajotapa resetoitiin, mutta sillä ei ollut suurta vaikutusta. Mitään vikakoodeja ei ollut, joten päätettiin vaihtaa laatikkoon öljyt. Öljynvaihto auttoi selvästi ja laatikko vaihtaa nyt jo pehmeästi, tosin ei huomaamatta, kuten esim. mersut. Merkkihuollossa sanottiin ettei öljy haissut palaneelle ja se siis näytti hyvältä, mutta voihan se olla ominaisuutensa menetettänyt. No öljy oli tosiaan menettänyt ominaisuuksiaan ja parannusta tapahtui, mutta pitäisikö sen bmw-automaatin vaihtaa huomaamatta vai onko se ominaisuus, että vaihteenvaihdon enimmäkseen huomaa? Ei se huono ole, mutta ehkä parempikin voisi olla...
          Last edited by Mikko M; 29-01-2010, 14:10.
          E93 bmw 325i -08

          Comment

          • Kuul4
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 226
            • Salo - Somero - UKI, akseli

            #6
            No öljy oli tosiaan menettänyt ominaisuuksiaan ja parannusta tapahtui, mutta pitäisikö sen bmw-automaatin vaihtaa huomaamatta vai onko se ominaisuus, että vaihteenvaihdon enimmäkseen huomaa? Ei se huono ole, mutta ehkä parempikin voisi olla...
            Ei mulla ainakaan huomaa vaihtoa, kuin joskus kylmänä. Silloinkin ainoastaan laatikon vaihtaessa kakkoselta kolmoselle..
            Autoton

            EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

            Comment

            • MMM525
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 117
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Mikko M View Post
              Ihmettelin korkeita kulutuslukemia (maantiellä 8 l/100km). Vikakoodeja ei ollut ja kaiken piti olla ok. On kuitenkin niin, että leasing-autoihin tehdään vain välttämättömimmät huollot Saksassa, siis käytännössä vaihdetaan moottoriöljy ja öljynsuodatin.
              Miksi mikään huolto suostuisi laittamaan omaa leimaansa huoltokirjaan jos eivät oikeasti tekisi kaikkia ko. huollon edellyttämiä tarkistuksia ja vaihtoja. Saksalaisten täsmällisyys on kenties myytti, mutta ohjeita ne ovat hyviä noudattamaan. Toisaalta ei nesteiden ja suodattimien vaihtamisella paljoa menetä, ja sen jälkeen ainakin tietää varmasti että kaikki on ok.

              Automaattivaihteiston öljyvaihto vaikutti omassa autossani kulutukseen selvästi, kulutus väheni arviolta 1l/100km. Likaisen ilmansuodattimen vaihto uuteen ei itselläni vaikuttanut kulutukseen.

              Mutta hienon auton olet ostanut, tuollainen kelpaisi kyllä itsellekin!
              BMW F11 530dA touring -11 Havanna
              BMW E39 525dA touring -02 Toledo

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5476
                • S:t Karins

                #8
                Originally posted by Mikko M View Post
                Myös kaveri korjaamolla vahvisti asian ja sanoi, että kerrankin tuontiautossa taitaa mittarilukema pitää paikkansa.
                Ja tämä perustuu taas mihin? Mutu- tietoa vai oiken faktaa:think?

                Originally posted by Mikko M View Post
                Ihmettelin korkeita kulutuslukemia (maantiellä 8 l/100km).
                Tuossahan ei liene vielä pietzo- suuttimia? Jos näin on (kuten omassa -05) kulutus maantiellä on vaihdellut välillä 6,7 - 9,0 l/100 km, ei ei nyt ihan mahoton kulutus. Pietzo- suuttimilla olevalla uudemmalla koneella kulutus tippuu jopa alle 7:n.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Mikko M
                  Newbiemmer
                  • Jan 2010
                  • 6
                  • Lahti

                  #9
                  [quote=kt0510;1910795]Ja tämä perustuu taas mihin? Mutu- tietoa vai oiken faktaa:think?

                  "Vahvistaa" voi olla tässä kohtaa väärä verbi, myönnän sen. Korjaaja vahvisti mutu-tietoa tai käsitystä, että mittarilukea taitaa pitää paikkansa. Katseli alustaa ja moottorin pultinkantoja, ei näkynyt ruosteita eikä minkään pistänyt silmään. Täsmällisempää olisi tietysti mitata esim. moottorin ohivuodot ja niistä päätellä mikä on totta tai mikä ei.
                  E93 bmw 325i -08

                  Comment

                  • Mikko M
                    Newbiemmer
                    • Jan 2010
                    • 6
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by Kuul4 View Post
                    Ei mulla ainakaan huomaa vaihtoa, kuin joskus kylmänä. Silloinkin ainoastaan laatikon vaihtaessa kakkoselta kolmoselle..
                    Kyllä sen vaihteen vaihdon mulla edelleen usein miten huomaa pienissä nopeuksissa ja pintakaasulla ajettaessa, mutta enää se ei ole häiritsevää nykimistä. Joo kylmänä se tietty toimii hieman eri tavalla. No näillä mennään, pitäs päästä ajamaan joku toinen E61:n niin tietäs verrata.
                    E93 bmw 325i -08

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by kt0510 View Post
                      Tuossahan ei liene vielä pietzo- suuttimia? Jos näin on (kuten omassa -05) kulutus maantiellä on vaihdellut välillä 6,7 - 9,0 l/100 km, ei ei nyt ihan mahoton kulutus. Pietzo- suuttimilla olevalla uudemmalla koneella kulutus tippuu jopa alle 7:n.
                      Piezot tuli 535d:een vasta LCI malliin jolloin kulutus tippuu n. 1.5 litraa...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • msp75
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2008
                        • 123
                        • Heinola

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Piezot tuli 535d:een vasta LCI malliin jolloin kulutus tippuu n. 1.5 litraa...
                        tuliko piezo samassa päivityksessä missä tuli mm. starttinappi vai vasta myöhemmin?

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by msp75 View Post
                          tuliko piezo samassa päivityksessä missä tuli mm. starttinappi vai vasta myöhemmin?
                          Starttinappi tuli 9/05 eli -06vm:ään kun piezot vasta LCI:n eli faceliftiin -07.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by msp75 View Post
                            tuliko piezo samassa päivityksessä missä tuli mm. starttinappi vai vasta myöhemmin?
                            535d:een vasta lci:n yhteydessä (3/07, vm. 2008).
                            530d:een tuli 9/05, 2006 vuosimalliin starttinapin yhteydessä...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19180
                              • -

                              #15
                              Mikko M - Noiden alkupään E60/E61 535d mallien pieni kulutus ei ole kuin valmistajan esitteissä ja omistajien päiväunissa. Laatikot vaihtaa myös enemmän tai vähemmän tökkimällä / karkeasti muissakin yksilöissä.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              Working...
                              X