Auto: 540iA sedan
Joo eli tarina alkaa siitä, kun piti tuossa yksi aamu lähteä aikaisin liikkeelle. Menin autolle ja käynnistin, noh käynnisty hirveen huonosti ja ihankuin olis käynyt vajaalla koneella. Sitten käynti hieman tasottu. No ajattelin että eikai siinä mitään 2 min siinä odottelin et kone lämpiäis vähän ja yritin lähteä peruuttamaan laitoin vaihteen pakille niin kone sammu samantien.
Käynnistin koneen uudestaan, ja taas kuullosti et käy hieman omituisesti, no laitoin vaihteen D:lle ja annoin lipua omalla paikalleen.
Sammutin auton ja kattelin siinä konehuonetta, kaikki näytti kuitenkin olevan paikoillaan.
Pyysin kaveria, et se tulis käymään ja lukis vikakoodit ja ihmeteltäis autoa kahdestaan.
Joo, kaveri tuli ja luettiin vikakoodit, tulos EI YHTÄÄN VIKAKOODIA -moottorinohjauksesta. Noh ajateltiin, että tehdään siihen vikakoodi. Irrotettin maf:in anturi ja laitettin takaisin kiinni. Luettiin koodit uudestaan ja sama homma EI YHTÄÄN VIKAKOODIA.
Noh, ensin tuli ihan perusviat mieleen MAF ja nokka-akselin asennontunnistin.
Tämän jälkeen otettiin minun autosta MAF: ja laitettiin kaverin autoon kiinni (täysin samalla tekniikalla kuin omani) Ei lähtenyt edes käyntiin. Hörähti vaan, mutta ei käynyt ollenkaan.
Noh huokasin helpotuksesta ja olin jo varma, että vika on siis MAF:ssa. Tilasin uuden MAF:in, laitoin uudet tulpat, nokka-akselin as.tunnistimen ja kampiakselin tunnistimen.
Yritin käynnistää auton uusilla osilla niin ei edes käynyt, hörähti vaan ja sammu.
Mietin vaan, että pitäiskö vikakoodit lukea uudestaan kun nyt on uudet osat kiinni, et jos sinne on jäänyt jotain vikakoodeja päälle yms.? Itselleni ei tule muuta mieleen.
Eli nyt tartteis teidän apua arvon herrat. Missä voisi olla vikaa??
Joo eli tarina alkaa siitä, kun piti tuossa yksi aamu lähteä aikaisin liikkeelle. Menin autolle ja käynnistin, noh käynnisty hirveen huonosti ja ihankuin olis käynyt vajaalla koneella. Sitten käynti hieman tasottu. No ajattelin että eikai siinä mitään 2 min siinä odottelin et kone lämpiäis vähän ja yritin lähteä peruuttamaan laitoin vaihteen pakille niin kone sammu samantien.
Käynnistin koneen uudestaan, ja taas kuullosti et käy hieman omituisesti, no laitoin vaihteen D:lle ja annoin lipua omalla paikalleen.
Sammutin auton ja kattelin siinä konehuonetta, kaikki näytti kuitenkin olevan paikoillaan.
Pyysin kaveria, et se tulis käymään ja lukis vikakoodit ja ihmeteltäis autoa kahdestaan.
Joo, kaveri tuli ja luettiin vikakoodit, tulos EI YHTÄÄN VIKAKOODIA -moottorinohjauksesta. Noh ajateltiin, että tehdään siihen vikakoodi. Irrotettin maf:in anturi ja laitettin takaisin kiinni. Luettiin koodit uudestaan ja sama homma EI YHTÄÄN VIKAKOODIA.
Noh, ensin tuli ihan perusviat mieleen MAF ja nokka-akselin asennontunnistin.
Tämän jälkeen otettiin minun autosta MAF: ja laitettiin kaverin autoon kiinni (täysin samalla tekniikalla kuin omani) Ei lähtenyt edes käyntiin. Hörähti vaan, mutta ei käynyt ollenkaan.
Noh huokasin helpotuksesta ja olin jo varma, että vika on siis MAF:ssa. Tilasin uuden MAF:in, laitoin uudet tulpat, nokka-akselin as.tunnistimen ja kampiakselin tunnistimen.
Yritin käynnistää auton uusilla osilla niin ei edes käynyt, hörähti vaan ja sammu.
Mietin vaan, että pitäiskö vikakoodit lukea uudestaan kun nyt on uudet osat kiinni, et jos sinne on jäänyt jotain vikakoodeja päälle yms.? Itselleni ei tule muuta mieleen.
Eli nyt tartteis teidän apua arvon herrat. Missä voisi olla vikaa??
Comment