Announcement

Collapse
No announcement yet.

partikkelisuodatin 530d vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zao
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 40

    partikkelisuodatin 530d vaihto

    Moro. Kärryni E61 530dat ja partikkelifilsun vaihtoajankohta lähestyy. Tiedustelisin teiltä paremmin asiaa tietäviltä, että pystyykö sitä vaihtamaan/vaihdattamaan muualla kuin merkkiliikkeessä. Voiko sen poistaa kokonaan ja korvata se vaikka putkella (niin olen kuullut) jos korvaa putkella, mites päästöt ja katsastus? Jos sen saa viahdeltua muualla, niin pitääkö nollata i-drive merkkiliikkeessä tai jtn muuta, perskeles en mä tiedä näistä mitään, muuta ku hyvä kärry
    Niin ja pieni kustannusarviokin olisi kiva. Jos on joku joka osaa tämän homman tehdä "vaasan läänissä" niin ilmoittele itsestäsi.
    Ja vielä, jos ei dpf:ää vaihda, niin mitä sitten tapahtuu, kone räjähtää(kö)
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by Zao View Post
    Moro. Kärryni E61 530dat ja partikkelifilsun vaihtoajankohta lähestyy. Tiedustelisin teiltä paremmin asiaa tietäviltä, että pystyykö sitä vaihtamaan/vaihdattamaan muualla kuin merkkiliikkeessä. Voiko sen poistaa kokonaan ja korvata se vaikka putkella (niin olen kuullut) jos korvaa putkella, mites päästöt ja katsastus? Jos sen saa viahdeltua muualla, niin pitääkö nollata i-drive merkkiliikkeessä tai jtn muuta, perskeles en mä tiedä näistä mitään, muuta ku hyvä kärry
    Niin ja pieni kustannusarviokin olisi kiva. Jos on joku joka osaa tämän homman tehdä "vaasan läänissä" niin ilmoittele itsestäsi.
    Ja vielä, jos ei dpf:ää vaihda, niin mitä sitten tapahtuu, kone räjähtää(kö)
    Hiukkaspäästöjä ei mitata, joten jos saat sen korvattua putkella niin se ei estä. Kone ei räjähdä mutta putki menee tukkoon ja ahistaa moottoria tehoja kadottaen. Lopulta menee vikatilaan ja matka jatkuu nilkutellen. Jos korvaa suoralla putkella, autolle pitää kertoa ettei siinä ole hiukkassuodatinta. Käytännössä en tiedä miten tämä tapahtuu, mutta foorumilla on muutama kaveri jotka todennäköisesti pystyvät ohjelmoimaan hiukkassuodattimen pois.

    Olen Citroën foorumilta lukenut että ovat pesseet noita hiukkassuodattimia ihan pesuaineilla ja lyöneet takaisin paikalleen ilman ongelmia.
    Freude am Fahren

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1637

      #3
      Eikös tuosta poistosta ole tullut muita ongelmia. Täällähän oma thredikin siitä

      Comment

      • MakeH
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1170
        • Vantaa

        #4
        Pese se suodatin, ei tarvitse vaihtaa!

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #5
          Löytyisikö tuohon pesuun mitään kättä pidempää ohjeistusta. Mietityttää, miten tuhka saadaan sieltä labyrintista pois. :think
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            #6
            Kiehuvaa vettä ja liuotinta. Paskaa tulee ja paljon.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #7
              Mitähän DPF:n katalyyttinen pinta tuumaa tuosta liuottimesta? UÄ-pesuri ja läpivirtaus vastakarvaan voisi olla kova sana.

              No perse, nehän on jo eellä. KLIK
              Last edited by Clavurion; 27-09-2009, 19:41.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by MakeH View Post
                Kiehuvaa vettä ja liuotinta. Paskaa tulee ja paljon.
                Tätä kokeilin mutta ilman isompia tuloksia..tai no vesi ei ollut kiehuvaa vaan sitä mitä tuli painepesurista -->http://www.clen.fi/fi_clen_item_58.html

                Jos joku haluaa RST-korvausputken niin minulla olisi 60e, ja 100 % sopivuus.
                Uusi DPF maksaa n 1400e merkkilliikkeessä ja muualla noita ei taida myynnissä ollakkaan...tai no ulkomailla.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #9
                  Tämähän taas karkaa käsistä... Mitenkäs jos DPF:n kylkeen kiinnittäisi jämäkästi pienen suurtaajuus-(betoni)täristimen ja sitten koneelle hönkää. :think Täristimiä käytetään teollisuudessakin hienojakoisten materiaalien kuljetinsysteemeissä tukosten välttämiseksi.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Samppasika
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 769
                    • Kempele

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Tämähän taas karkaa käsistä... Mitenkäs jos DPF:n kylkeen kiinnittäisi jämäkästi pienen suurtaajuus-(betoni)täristimen ja sitten koneelle hönkää. :think Täristimiä käytetään teollisuudessakin hienojakoisten materiaalien kuljetinsysteemeissä tukosten välttämiseksi.
                    Työkaveri väitti lukeneensa jotakin dokumenttia asiasta, että ihan korkeapaine ilmalla vastakarvaan puhaltamalla pitemmän aikaa pitäis puhdistua? Tiiä sitten?
                    Last edited by Samppasika; 27-09-2009, 20:42.
                    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                    E61 530d M-sport -08
                    E39 528i Touring -97

                    Yhteydenotot: [email protected] !!

                    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                    Comment

                    • MarttiKK
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 1637

                      #11
                      Mielenkiintoista. Yhtenä vaihtoehtona voisi olla kuuman lappapuuron puhaltaminen subsoonisesti myötäkarvaan. Samalla ajelisi alapään.

                      Comment

                      • TUv530
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2008
                        • 75
                        • Etelä-Suomi

                        #12
                        Jaa-a. Vaikuttaa siltä, että foorumilaiset ei anna laajaa tukea dpf:n pesemiselle. Ko. osan toiminta on ainakin mulle vähän vierasta, jos jollain on tiivis tietopaketti aiheesta sisältäen perusteita sille miksi mitään puhdistuskeinoa ei ole, niin olisin kiitollinen. Ja jos sellainen threadi täältä jostain löytyy, niin anteeksi...
                        Volkswagen Passat Alltrack -13
                        Ex E61 530DA -04
                        Ex E39 523IA -98
                        Ex E34 520IA -95

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎