Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imuvuotojen testaamisesta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MTV
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 337
    • JKL

Imuvuotojen testaamisesta

Moi, kertokaapas miten tuo imuvuotojen etsiminen esim. start pilotilla toimii kun en ole koskaan kokeillut..suihkitaan varmaan epäilyttävään kohtaan mutta mites ilmenee jos on vuoto?
    Ja voiko olla jotain haittaa kun koneelle kun tuohan on aika stydiä kamaa käsittääkseni?
    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
    E34 540iA -93
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

Jarrucleaneriä mä olen käyttänyt, mutta onnistuu varmaan pilotillakin. Kierroksethan siinä nousee jos osuu vuotokohtaan
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

Comment

• Torppa
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 291
      • Vihti

Morjesta, onkos tietoa, pitääkö imusarjat näissä sigun autoissa sihinää tms vastaavaa ääntä normaalisti??
      Kaverin samanlainen auto oli vieressä käymässä pelti auki, ja imusarjasta ei kuulunut samanlaista ääntä.

Imuvuodot tsekattu, ja jarrucleanerillä ei ainakaan löytynyt ja uusi haitariputki laitettu kun vanha oli paska.
      ------------------------------------------------
      Entiset:
      E61 535D M-sport 11/-05
      E61 535D M-sport 12/-04
      E46 330D Touring 11/-03
      E36 325i Coupe 8/-92
      E30 318i Coupe -89

Comment

• Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1835
        • Kotona/Poissa

Originally posted by Torppa View Post
        Morjesta, onkos tietoa, pitääkö imusarjat näissä sigun autoissa sihinää tms vastaavaa ääntä normaalisti??
        Kaverin samanlainen auto oli vieressä käymässä pelti auki, ja imusarjasta ei kuulunut samanlaista ääntä.

Imuvuodot tsekattu, ja jarrucleanerillä ei ainakaan löytynyt ja uusi haitariputki laitettu kun vanha oli paska.
        Ainakin omasta M52B25 koneesta kuuluu imusarjan alta tyhjäkäynnillä sihinä, kohina tms, joka lakkaa heti jos kaasuu hipaiseekaan, ja taas kun kaasupolkimen vapauttaa, suhina alkaa uudestaan.

Huoltohenkilöiden mukaan kyseessä ei ole normaali ilmiö, vaan ylimääräinen ääni.

Olen tilannut uuden separaattorin huohotusletkuineen, saa nähdä miten niiden vaihto vaikuttaa asiaan.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

• JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

Originally posted by Havis View Post
          Ainakin omasta M52B25 koneesta kuuluu imusarjan alta tyhjäkäynnillä sihinä, kohina tms, joka lakkaa heti jos kaasuu hipaiseekaan, ja taas kun kaasupolkimen vapauttaa, suhina alkaa uudestaan.

Huoltohenkilöiden mukaan kyseessä ei ole normaali ilmiö, vaan ylimääräinen ääni.

Olen tilannut uuden separaattorin huohotusletkuineen, saa nähdä miten niiden vaihto vaikuttaa asiaan.
          Mullakin taitaa m52b25 kuulua, separaattori vaihdettu, imusarjan tiivisteet ja letkut sun muut, ei vuoda mikään niin olisko sittenkin ominaisuus?
          Tosin voihan sulla vuotaakin.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

• EM^
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 65
            • Oulu

Täälläkin kuuluu M52B25-moottorissa samanlainen kihinä imusarjassa tyhjäkäynnillä, ja olen huomannut että sammuttaessa auton jostain imusarjan alta kuuluu ääni kuin paineet karkaisivat ulos. Sellainen ssssssHHHHHHHHHHsssssssss.... parin sekunnin ajan aluksi voimakkaammin ja sitten hiljentyen. Liekköhän normaalia, itsellä tehot vähän hukassa ja imuvuodot testattu korjaamolla eikä niitä muka ole, mutta epäilen itse silti että jospa niitä silti saattaisi olla...
            E36 323i -98

Comment

• Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1835
              • Kotona/Poissa

Originally posted by Havis View Post

Nyt on vaihdettu separaattoripurkki, sen ja venttiilikopan välinen putki sekä separaattorin ja öljyn mittatikun välinen letku. Viimeksimainittu oli murtunut lähes poikki, muita näkyviä vikoja ei löytynyt (paitsi mitä nyt se separaattori näytti olevan lähes täynnä kylmälimaa).

Ensivaikutelma; Imusuhina ei muuttunut ollenkaan, mutta käynti tuntuu ehkä aavistuksen tasaisemmalta, ja liikkeellelähdöt helpommilta (alavääntöä enempi kuin aikaisemmin). Aika näyttää miten tuo vaikutti polttoaineen ja öljyn kulutukseen.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎