Vaihdoin tänään polttoainesuodattimen ja sen jälkeen e kierrokset nouse yli 3000 ja tehoja ei oo juuri ollenkaan missä vika? Senhän pitäis ilmata itsensä!!
Auto on E39 530d -01:think
Täytitkö uuden suodattimen valmiiksi ennen paikalleen laittoa? Jos et niin ilmaus saattas autta.
Vika löytyi se oli polttoainesuodattimen päällä oleva anturi paskana, et silleen.
Kiitos vastauksista kaikille.
Moi,
kiinnostais että mitä tolle anturille teit? vaihdoitko uuden vai saitko korjattua muutoin?
omasta E39 525daA -02 löytyi sitten samaa vikaa - tuossa päivällä antoi reippaassa kiihdytyksessä välillä vähintäänkin riittävät savut, ja väliin taas pelitti ihan normaalisti ?? Vikakoodista tuli tuo mainittu 1260 pumppuvika, kuitenkaan livedatalla nuo paineet olivat käynnistettäessä normit lähellä 350bar (silloin ei tietenkään savuttanu)
- niiin - ilmestyi tuohon toinenkin vika (vai onko samaa vikaa??) - täyskiihdytyksessä kun kierrokset nousee 4000 ja yli ja pitäis tomaatin heittää suurempaa silmään niin alkaa vähän samaa kuin rajoittaja alkais nyhtämään kierroksia - ihan sama pitäiskö heittää 3 tai 4 vaihteelle??
sellasella puolikkaalla kaasujalalla ei tuota ilmene:think
kiinnostais että mitä tolle anturille teit? vaihdoitko uuden vai saitko korjattua muutoin?
omasta E39 525daA -02 löytyi sitten samaa vikaa - tuossa päivällä antoi reippaassa kiihdytyksessä välillä vähintäänkin riittävät savut, ja väliin taas pelitti ihan normaalisti ?? Vikakoodista tuli tuo mainittu 1260 pumppuvika, kuitenkaan livedatalla nuo paineet olivat käynnistettäessä normit lähellä 350bar (silloin ei tietenkään savuttanu)
- niiin - ilmestyi tuohon toinenkin vika (vai onko samaa vikaa??) - täyskiihdytyksessä kun kierrokset nousee 4000 ja yli ja pitäis tomaatin heittää suurempaa silmään niin alkaa vähän samaa kuin rajoittaja alkais nyhtämään kierroksia - ihan sama pitäiskö heittää 3 tai 4 vaihteelle??
sellasella puolikkaalla kaasujalalla ei tuota ilmene:think
ehdotuksia?
Siirtopumppu todennäköisin aiheuttaja. Miltä ne siirtopaineet ajossa näyttää? Tuon siirtopaineanturin voi poissulkea ottamalla sen liittimen irti, menee kiiteälle kartalle.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Siirtopumppu todennäköisin aiheuttaja. Miltä ne siirtopaineet ajossa näyttää? Tuon siirtopaineanturin voi poissulkea ottamalla sen liittimen irti, menee kiiteälle kartalle.
Jeps, anturitestit menee huomisen puolelle - kattotaan samalla tuota paineen käyttäytymistä.
Kuinkas hintava tuo siirtopumppu mahtaa olla - tuskin tarvikevehkeitä?? - tankista pumppu on keväällä vaihdettu joten onko oikea paikka tuo apukuskin penkin allaoleva? -outoa kyllä surina kuuluu kyllä konehuoneesta päin.. mielummin läheltä pa-suodatinta..
Jahans - auto jäi sitten aamulla pihalle- pakkasta 16 raatia eikä lupaakaan. Vikakoodit vain hehkuista (ei uusi vika), paineet Raise 3,6bar ja Rail 80bar.
nyt ei tullut koodia edes tuosta 1260 pumpusta.. paluuletkun ilmoja ei näe kun ei omista tarpeeksi pitkää kaulaa - oottelen kaverin tuohon starttaajaksi niin ehkä sitte
Ennen kuin haalaan ton säästöpossun korjaamolle, olis pari kysymystä josko vois kotikonstein yrittää..
1. relevika -voiko olla jos paineet yllämainitun mukaiset? jos voi niin mistä moinen rele löytyy?
2. vasaraa siirtopumpulle? missä ja kuinka kovaa? en ole sinne vieläkään kumarrellut - täytynee alistua jos vika sinne paikantuu
3. tuo clavurionin aiemmin mainitsema pa-pumpun anturitesti? voiko vika olla anturissa noitten paineiden kanssa?
No- pitää tehdä noita testejä kunhan saan akkua taas ladattua -siis auton akkuja, omat ovat onneksi ihan normaalit- onhan tämä vasta 3. talvi tällä baijerilaisella ja joka kerta auto nyykähtää pihalle pakkasten alettua - oli siis ennakoitavissa...
Jahans - auto jäi sitten aamulla pihalle- pakkasta 16 raatia eikä lupaakaan. Vikakoodit vain hehkuista (ei uusi vika), paineet Raise 3,6bar ja Rail 80bar.
Siirtopaine on riittävä. Rail-paine aivan liian matala, että lähtisi käyntiin. Akku niin finaalissa, että ei saanut starttiin riittävästi kierroksia? Muuten ongelmana todennäköisesti vuotava suutin tai yhtenä mahdollisuutena korkeapainepumpun paineensäädin. Tuo jälkimmäinen kuitenkin melko harvinainen.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Siirtopaine on riittävä. Rail-paine aivan liian matala, että lähtisi käyntiin. Akku niin finaalissa, että ei saanut starttiin riittävästi kierroksia? Muuten ongelmana todennäköisesti vuotava suutin tai yhtenä mahdollisuutena korkeapainepumpun paineensäädin. Tuo jälkimmäinen kuitenkin melko harvinainen.
Suomeks siis - tankin pumppu ja siirtopumppu pelittää kun on tuo 3,6 bar paine? Kotikonstit lienee sitten finaalissa kun ei ole carsoftia kummempaa värkkiä - olisko tuo pumpun painesäädin sitten tarkistettavissa itse- kiitokset vaivannäöstä etukäteen --
niin, ja mailmanille- ei nuo uusien treadien aloitukset taasen onnistu - tätä vanhaa piti lainata..
Suomeks siis - tankin pumppu ja siirtopumppu pelittää kun on tuo 3,6 bar paine? Kotikonstit lienee sitten finaalissa kun ei ole carsoftia kummempaa värkkiä - olisko tuo pumpun painesäädin sitten tarkistettavissa itse- kiitokset vaivannäöstä etukäteen.
På finska:
Siirtopumppu toimii. Jos PA-letkussa ei ole ilmakuplia, myös tankin pumppu kurantti.
Lataa ensin akku iskuun, että siinä riittää potkua kunnolla pyörittää konetta. Kurkkaa sitten PA-paineet uudestaan, jos ei suostu käynnistymään.
Tuota painesäädintä ei pystytä edes Wetterillä tarkemmin diagnosoimaan, koska eivät vaivaudu hankkimaan BMW:ltä testissä tarvittavaa adapteria. Regulaattori (Nr. 20) joka tapauksessa liipasimella, jos suuttimilta ei ylimääräistä ohivuotoa ole. Sitä regua pitäis päästä jollain koputtelemaan (starttauksen yhteydessä), vaikka onkin aika ahtaassa paikassa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Siirtopumppu toimii. Jos PA-letkussa ei ole ilmakuplia, myös tankin pumppu kurantti.
Lataa ensin akku iskuun, että siinä riittää potkua kunnolla pyörittää konetta. Kurkkaa sitten PA-paineet uudestaan, jos ei suostu käynnistymään.
Tuota painesäädintä ei pystytä edes Wetterillä tarkemmin diagnosoimaan, koska eivät vaivaudu hankkimaan BMW:ltä testissä tarvittavaa adapteria. Regulaattori (Nr. 20) joka tapauksessa liipasimella, jos suuttimilta ei ylimääräistä ohivuotoa ole. Sitä regua pitäis päästä jollain koputtelemaan (starttauksen yhteydessä), vaikka onkin aika ahtaassa paikassa.
Ei siitä adapterista voi sanoa olevan mainittavaa hyötyä.Se periaatteessa vaan ohittaa railpressure sensorin.Toki toimiva kapine epäillessä korkeapaine pumppua vialliseksi.
Niin piti vielä kirjoittaa että epäilisin suutin vikaa.Paluuletkut pois suuttimilta ja tukkoon.Startatessa tarkkailee suuttimien ylivuotoa.Jos joku vuotaa selvästi enemmän niin viallinen.
Last edited by Muuli; 15-12-2009, 17:51.
Reason: ...
Ei siitä adapterista voi sanoa olevan mainittavaa hyötyä.Se periaatteessa vaan ohittaa railpressure sensorin.Toki toimiva kapine epäillessä korkeapaine pumppua vialliseksi.
Niin piti vielä kirjoittaa että epäilisin suutin vikaa.Paluuletkut pois suuttimilta ja tukkoon.Startatessa tarkkailee suuttimien ylivuotoa.Jos joku vuotaa selvästi enemmän niin viallinen.
Tuota pakkasta kun tuppaa vain riittämään, eikä tallia ole pihassa (vielä) niin päätin jättää nuo ohivuotojen mittaukset ja hinautin paikalliseen dieselkorjaamoon - katsovat huomenna ohivuodot ja suutinten tilan, on kuulemma liike joka pystyy tiettyyn pisteeseen saakka korjaamaan noita suuttimia ettei tarvitsisi kaikkia uusiksi laittaa - no taitaa lompakon päälle silti käydä - katsotaan mitä tuleman pitää
Harasoo - niin lähtee bemu taas kun palmun alta !!
kaks suutinta reilulla ohivuodolla, suuttimiin vaihdettiin parinkympin tiivistesarjat paikallisella dieselhuollolla ja johan pelittää -
koko lysti tuli valmiiks kolmeensataan, sillä rahalla ei olis saanu kun kolmasosan uudesta suuttimesta - carsoft toi siihen sijoitetut rahat takas kertalaakista (ilman noita livedatan näyttämiä matalia railpaineita+ tämän bimmer-raadin antamia ohivuotovinkkejä olisi auto valtuutetetulla bemariliikkeellä saanut sisuksiinsa pari uutta suutinta ja lasten joululahjat olisi ollut siinä- suutin per nokka..) suurkiitos ja kumarrus !!
viel sellainen vika jäi kummittelemaan (vaikkakin hörähti -20 asteesta vikisemättä tulille) - vikakoodi 13573 hehkutusajan ohjaus ? onko ohjauslaite viallinen ja pystyykö sen itse korjaamaan? - saako boxeja edes tarvikkeena? Dieselhuolto sanoi ettei lähde arpomaan vikaa kun heillä ei ole kokemusta juuri tuon merkin ohjauksesta / suositteli siihen vikaan mielummin merkkihuoltoa
Comment