Announcement
Collapse
No announcement yet.
kevyt- vs. kaksoismassavauhtipyörät.
Collapse
X
-
Eihän se kiinteäpyörä itsessään edes voi ääntä pitää.
Yleensä mahdolliset äänet alkaa kantautuun vaihdelootasta.
Kaksoismassa on parempi vaimentaja kuin kiinteä, monesti ihan vaan painonsa puolesta.
Kun keventää reilusti vauhtista niin tyhjäkäynnillä kevyt pyörä ei tasoita niin hyvin työtahtien välejä näin on mahdollista että paljon rullattu loota alkaa kolkottaa.
Sanoisin että jos teet yhtä raskaan kovanpyörän kuin se kaksoismassa ja se on varmasti tasapainossa niin ei mitään ylimääräisiä ääniä tule.
Mutta paino on mukavuutta ja kipurajat näille ja kaikille muille sivuoireille tuntuu olevan melko tekniikka/yksilö kohtaista.
Jostain on kuitenkin aina tingittävä kun ruvetaan keventeleen rankasti.Last edited by zJark; 20-10-2009, 07:36.MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
-
-
ihmettelen vaan ku itse laiton m50b28 perään kiinteän pyörän n8.5kg enkä huomaa mitään erikoista ääntä millään kierros alueella jos ei painelaakerin rohinaa lasketa.
M50 peräänhän kuulu olla kaksoismassa (11kg). Hyötyä tai haittaa en osaa sanoa kun en ole koskaan ajanut m50+tuplamassa e30 korissa.E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
-
-
Siirsin tänne ku kuulostaa enemmän näiltä jutuilta
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
-
Originally posted by #BMW# View Postihmettelen vaan ku itse laiton m50b28 perään kiinteän pyörän n8.5kg enkä huomaa mitään erikoista ääntä millään kierros alueella jos ei painelaakerin rohinaa lasketa.
M50 peräänhän kuulu olla kaksoismassa (11kg). Hyötyä tai haittaa en osaa sanoa kun en ole koskaan ajanut m50+tuplamassa e30 korissa.
Mutta jos kyseessä on sellainen auto missä on hiljainen moottori+putkisto+ohjaamo ja kuljettaja jolla tarkka korva niin saattaa häiritä jos jokin kuulostaa erilaisesta.
E30 harvemmin täyttää mitään noista edellisistä . Pelkkä pörinä putki peittää kaiken allensa.
Kuten sanottu niin jos eroja äänimaailmaan tulee niin yleensä erot rajoittuu noihin mahdollisiin vaihteiston ääniin tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla vedätettäessä kuuluviin resonointeihin. Kaksoismassa on kuitenkin parempi vaimennin, niin painonsa kuin rakenteensa puolesta, kuin taas kevyt kovapyörä ja ne pienet jouset sielä kytkinlevyssä.
Olen tehnyt useemman kymmenen pyörää kaksoismassoja korvaamaan eikä kukaan ole mistään äänistä raportoinut.
Vielä .Last edited by zJark; 20-10-2009, 17:30.MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment
-
-
Originally posted by zJark View PostJuu näinhän sen pitäisikin olla. Eli ei mitään ylimääräisiä ääniä.
Mutta jos kyseessä on sellainen auto missä on hiljainen moottori+putkisto+ohjaamo ja kuljettaja jolla tarkka korva niin saattaa häiritä jos jokin kuulostaa erilaisesta.
E30 harvemmin täyttää mitään noista edellisistä . Pelkkä pörinä putki peittää kaiken allensa.
Kuten sanottu niin jos eroja äänimaailmaan tulee niin yleensä erot rajoittuu noihin mahdollisiin vaihteiston ääniin tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla vedätettäessä kuuluviin resonointeihin. Kaksoismassa on kuitenkin parempi vaimennin, niin painonsa kuin rakenteensa puolesta, kuin taas kevyt kovapyörä ja ne pienet jouset sielä kytkinlevyssä.
Olen tehnyt useemman kymmenen pyörää kaksoismassoja korvaamaan eikä kukaan ole mistään äänistä raportoinut.
Vielä .
Lisäksi sellainen pikku ihme ilmiö, että täristää hieman 1300-1800 kierrosvälillä, vaikka vauhtis tasapainotettiin paineasetelman kanssa ja merkattiin asetelman asento vauhtipyörään ja asetelmaan? Onko muilla ilmennyt vastaavaa, vai onkohan tasapainotus mennyt persiilleen?Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
Comment