Announcement

Collapse
No announcement yet.

tuplaputkisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1053
    • Fin

    tuplaputkisto

    Tuli tossa fotarilla leikittyä ja huomasin että tuplaputkisto sopisi tohon zetoriin. Sen siaan että lähtis vetämään pakosarjalta uusia linjoja niin onkohan tällänen putki viritelmä kuinka laillinen suomessa?

    Eisenmann:illa on mallistossaan tollanen tuplaputki viritys mut tuppaa maksamaa 1400€ pelkkä pönttö



    tällänen ois ajatus.
    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96
  • -Dobermann-
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1021
    • Jyväskylä

    #2
    Miksi tuo ei olisi laillinen? Noissa itse tehdyissä "tuplaulostuloissa" vaan nähnyt useasti sitä vaivaa että pakokaasua tulee reilusti enemmän siitä alkuperäisestä putkesta.

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by -Dobermann- View Post
      Miksi tuo ei olisi laillinen? Noissa itse tehdyissä "tuplaulostuloissa" vaan nähnyt useasti sitä vaivaa että pakokaasua tulee reilusti enemmän siitä alkuperäisestä putkesta.
      Koska ratkaisun pitää olla TÜV hyväksytty vai oliko DOT hyväksytty ton ikäisessä autossa. Se että kuka noita oikeasti katselee niin en tiedä... mm E39:ssä pitäisi olla hyväksytyt putket mutta en ole kuullut että yksikään olisi jäänyt katsastamatta omavalmisteputken takia.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • -Dobermann-
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1021
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Robi View Post
        Koska ratkaisun pitää olla TÜV hyväksytty vai oliko DOT hyväksytty ton ikäisessä autossa. Se että kuka noita oikeasti katselee niin en tiedä... mm E39:ssä pitäisi olla hyväksytyt putket mutta en ole kuullut että yksikään olisi jäänyt katsastamatta omavalmisteputken takia.
        Okei, tämä olikin uutta tietoa minulle . Mutta kuten sanoit, vaikeahan sen inssin on sitä alkuperää ajetusta putkesta lähteä selvittämään.

        Comment

        • pyyn0
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 1053
          • Fin

          #5
          just tätä TUV hyväksyntä juttuja lähden hakemaan takaa.
          -BMW F11 530xd -12
          -BMW E60 530dA -04
          -BMW E23 735iA -85
          Ex
          -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
          -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
          -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
          -BMW E39 528i 96

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Originally posted by Robi View Post
            mm E39:ssä pitäisi olla hyväksytyt putket mutta en ole kuullut että yksikään olisi jäänyt katsastamatta omavalmisteputken takia.
            Yksi foorumille kirjoittaja joutuu vaihtamaan putkiston hyväksytyksi malliksi että leima irtoaa... Tämä esimerkki viimeviikolta
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • pyyn0
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 1053
              • Fin

              #7
              eli tän saa unohtaa, täytyy mennä ostamaan bilteemasta pari pakoputkenpäätä ja hitsata ne runkoon kiinni.
              -BMW F11 530xd -12
              -BMW E60 530dA -04
              -BMW E23 735iA -85
              Ex
              -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
              -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
              -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
              -BMW E39 528i 96

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Dunky View Post
                Yksi foorumille kirjoittaja joutuu vaihtamaan putkiston hyväksytyksi malliksi että leima irtoaa... Tämä esimerkki viimeviikolta
                Kerroppas lisää. Mikä tökkäs leimalla???
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Robi View Post
                  Kerroppas lisää. Mikä tökkäs leimalla???
                  Maako77 voi tulla kertomaan tarkemmin. Oli kuitenkin inssi vaatinut tyyppihyväksyntä todistusta liian kova ääniselle putkelle ja kun tätä ei löytynyt niin jäi leima haaveeksi
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎