E60 535d -05 käy varmaankin liian kylmänä, salavalikosta tutkittu lämpötila on pitkillä maantiematkoilla aika tarkkaan 78 astetta, kaupunkiajossa nousee välillä vähän päälle 80 asteen. Miten teillä muilla 530d tai 535d omistajilla, missä lämmöt teillä seilaa... vaikuttaako liian matala lämpö kulutukseen/kulkevuuteen, pitäisikö vaihtaa EGR, termostaatti vai molemmat. Auto tuntuu myös vähän nuhaiselta, edellinen 530d tuntui käytännön suorituskyvyssä aika samalta, miten teillä esim. veto 80-120 km/h tunnissa menee, olisi kiinnostavaa vertailla aikoja.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535d lämmöt
Collapse
X
-
Originally posted by uppopallo View PostE60 535d -05 käy varmaankin liian kylmänä, salavalikosta tutkittu lämpötila on pitkillä maantiematkoilla aika tarkkaan 78 astetta, kaupunkiajossa nousee välillä vähän päälle 80 asteen. Miten teillä muilla 530d tai 535d omistajilla, missä lämmöt teillä seilaa... vaikuttaako liian matala lämpö kulutukseen/kulkevuuteen, pitäisikö vaihtaa EGR, termostaatti vai molemmat. Auto tuntuu myös vähän nuhaiselta, edellinen 530d tuntui käytännön suorituskyvyssä aika samalta, miten teillä esim. veto 80-120 km/h tunnissa menee, olisi kiinnostavaa vertailla aikoja.
3.7 sekkaa LCI:llä.
Vaihdoin tuohon LCI:iin päätermarin kun kävi aiemmin kylmänä,
mutta eipä se juurikaan vaikuttanut. Nimittäin normiajossa (30 km työmatka)
se vasta loppuvaiheessa lämpeää jonnekin 85 tienoille.
Eikä aina edes sinne, joskus jää jonnekin 65 pintaan?!?
Pitemmässä maantieajossa lämmöt nousee 91-92 pintaan,
käy jopa 95-96 astettakin välillä...
Ja kun lämmöt on nousseet yli 90 ei ne enää samalla "matkalla"
laske alli 88 asteen...
Tein sellaisen huomion että kun lämmöt oli jossain 65 pinnnassa
niin tällöin syylärille menevä yläputki oli lämmin,
tosin jäähtyi selvästi kohti syyläriä mennessä.
Ja egr-termarin jälkeinen putki oli lämmin.
Tuostsa lohko->syyläri menevältä putkelta läheltä syylärin "kaulaa"
lähtee putki paisuntasäiliölle ja epäilen että tuo ainakin vähän
aiheuttaa lämpenemisen hidastamista kun lämmin vesihän kiertää tuon kautta.
Tosi reikähän on kokoluokkaa joku 3 mm...
Ajattelin testimielessä tulpata ko. letkun
(sen tarkoitushan on lähinnä ilmata järjestelmä)
ja katsoa onko vaikutusta lämpeämisnopeuteen.
EGR termarkin käytin irti, puhdistin ja ketin enkä usko siinä olevan vikaa...
Tulppaan senkin väliaikeisesti jos en muuta keksi.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
Comment