Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nelilinkkituennasta..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vertigo
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 806
    • Paska Kaupunni

    #16
    no mutta siis ihan aikuisten oikeasti eihän sitä ole muita "oikeita moottoreita" kuin esmes 454 ja isolohkoperheeseen kuuluvat.
    Kiihdytyskäyttöön aivan unelma kori toi e28 suoraa peltiä paljon ja helppo keventää ja purkaa tavoitteena mahdollisesti 2011 lähtiä kokeileen tota west coast cuppia. Mutta se nelilinkkihommaan edelleen sitä infoa lisää lähinnä siitä toiminnasta jne...
    I Don't Know! I Don't Like It!
    Nykyiset:
    E36 328i cöype
    Exät:
    Fiat Uno 60ies '93
    E30 316i
    E28 520ia
    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
    Fiat 127
    Saab 900

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      BMW:n omalla taka-akselistorakenteellakin pääsee suoralla alta 10.sek aikoihin...

      4-link rakentamisesta ja säätämisestä on netissä sen verran paljon juttua että taitaa mennä muutama vuosi aihetta lukemalla.

      Valmiita säätöohjelmiakin löytyy roppakaupalla.



      Kuten jo aiemmin on todettu niin erillisjousitettua perää ei saa vaihtaa jäykkään perään ilman poikkeuslupaa ja tähän ei riitä se että haluaa ajaa suoraan Westcoastcuppia viikonloppuisin...
      Last edited by Leka; 28-10-2009, 18:19. Reason: Typo
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • S.Kaulaote
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1579
        • Woikkaalla

        #18
        Joo ja tuskin ne katsurit kovin mielissään siitä 454cid isolohkostakaan..
        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
        -Mitsubishi "runkkari"

        Comment

        • Matti_83
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 491
          • Korpilahti

          #19
          kyllä siitä hyvä tulee e28 jäykällä taka-akselilla,4-linkillä ja vielä isolohko koneella katsastettuna. Tuo yhdistelmä sopisi painonsa puolesta paremmin tractor pullingiin
          BMW E38 730 manuaali
          ex E30 318i -91 cabrio

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by S.Kaulaote View Post
            Joo ja tuskin ne katsurit kovin mielissään siitä 454cid isolohkostakaan..
            Vähän OT, mutta menköön...

            Tuskin olisivat kovin ilahtuneita mistään muustakaan Mark IV Series letukan koneesta pellin alla.

            Toisaalta tämmöisenhän voi tietty rakentaa "Omin Outlaw pykälien" turvin...
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              #21
              Mutta voihan sen ajella paikalle touhuteipeillä, jos se siitä on kiinni. Tai miksei vaan suoraan rakenna autoa viivalle valmiiksi ja kärryllä kuskailee?

              Comment

              • Vertigo
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 806
                • Paska Kaupunni

                #22
                Tuo ohjelma olikin hyvä keksintö kiitos!
                Vielä kun tajuaisi miten se toimii
                Vähän tuo alkaa siltä näyttää että trailerihommiksi menee soittelinkin tänään konttorille niin meinasi tosiaan ettei sitä akselia saa muuttaa jäykäksi kuten sanoitte.
                Tämä koko ideahan lähti siitä että tuttava uitti jenkeistä Chevelle SS:n 454 koneen omaan projektiinsa. Nooh kävikin sitten niin että työpaikka oli ja meni ja minulle tarjoutui mahdollisuus ostaa koko roska pois. Nyt se sitten tuli tehtyä ja siitä asti tässä on suunniteltu ja nyt ollaan taka-akselistossa menossa.
                I Don't Know! I Don't Like It!
                Nykyiset:
                E36 328i cöype
                Exät:
                Fiat Uno 60ies '93
                E30 316i
                E28 520ia
                Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                Fiat 127
                Saab 900

                Comment

                • ViperHawk
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 312
                  • Joensuu

                  #23
                  Etsi käsiisi sellainen kirja kuin "How to make Your car Handle"

                  Siinä on vähän alustatekniikasta selitetty ja mm. 4-linkki tuennasta. On tosin ehtaa 70-luvun kamaa, mutta elä anna sen häiritä.

                  Kirjoita oikeaan paikkaan oikeanlainen sana, ehkäpä haku sellainen, niin saattaa löytyä.

                  Itse jättäisin kilpa-autot ja katuautot erilleen. Syntyy paljon vähemmän päänsärkyä.
                  E30 -90 320i

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #24
                    Originally posted by ViperHawk View Post
                    Itse jättäisin kilpa-autot ja katuautot erilleen. Syntyy paljon vähemmän päänsärkyä.
                    Näin...

                    Tuossa yksi suppeaa laajemman oppimäärän kirja aiheesta:

                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Vertigo
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2005
                      • 806
                      • Paska Kaupunni

                      #25
                      mahtavaa kiitos jätkät joku vierailee huomena parissa kirjakaupassa
                      I Don't Know! I Don't Like It!
                      Nykyiset:
                      E36 328i cöype
                      Exät:
                      Fiat Uno 60ies '93
                      E30 316i
                      E28 520ia
                      Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                      Fiat 127
                      Saab 900

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4647
                        • Tuusula

                        #26
                        Originally posted by Vertigo View Post
                        no mutta siis ihan aikuisten oikeasti eihän sitä ole muita "oikeita moottoreita" kuin esmes 454 ja isolohkoperheeseen kuuluvat.
                        Pientä OT;tä mutta eihän noissa jenkkikaseissa muuta hyvää ole kuin edullisuus ja älyttömän suuret aftermarket - osien tarjonnat. Minkäänsortin teknisestä saavutuksesta ei kannata puhua.


                        Originally posted by Leka View Post
                        BMW:n omalla taka-akselistorakenteellakin pääsee suoralla alta 10.sek aikoihin...
                        Olisiko heittää esimerkkejä? Ei sillä etten uskoisi, kiinnostaisi vaan tietää mitä siellä pellin alla hyrrää ja onko lähelläkään katuautoa
                        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • zJark
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 740
                          • Ylöjärvi

                          #27
                          Originally posted by Jonsku View Post
                          Olisiko heittää esimerkkejä? Ei sillä etten uskoisi, kiinnostaisi vaan tietää mitä siellä pellin alla hyrrää ja onko lähelläkään katuautoa
                          EKA!!!

                          Olihan Ritolan 316 bmw:n taka-akselilla. Hivenen ?-merkki vempele noin muuten mutta tehty kuitenkin bmw:n osilla akselistojen ja koneen osalta.

                          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                          Comment

                          • r.w.
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2510
                            • Länsirannikko

                            #28
                            Originally posted by zJark View Post
                            EKA!!!

                            Olihan Ritolan 316 bmw:n taka-akselilla. Hivenen ?-merkki vempele noin muuten mutta tehty kuitenkin bmw:n osilla akselistojen ja koneen osalta.

                            Muistelisin modattua E34:n taka-akselia? Sen isolohkonkin tilalle voisi laittaa vaikka M30-turbon, niin saisi vielä leimattuakin. Riippuu tietysti sarjasta, mitä meinaa ajaa. Meillä päin on tuollaista myös mietitty, viehätys olisi nimenomaan siinä, että saisi hiukan erilaisella autolla kiusattua niitä perinteiseen tapaan rakennettuja isolohkoritsoja.

                            edit: Kova jätkä laittaisi vielä vetokoukun ja ajaisi kilpurilla paikalle, renkaat ja työkalut peräkärryssä.
                            Last edited by r.w.; 28-10-2009, 22:41.
                            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #29
                              Onhan tuossa Kurikassa yks alkujaan 316i ahdetulla S14-koneella, jossa oikeastaan lähes vakio E30:n taka-akseli.
                              Noh, ei autolla kympin alle ole ajettu, mutta kympillä alkavia aikoja kuitenkin.

                              Ja tämä auto on ihan rekisterissä oleva auto. Käynyt tuossa pihassakin useamman kerran, ihan niinkuin mikätahansa muukin käyttöauto.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #30
                                Originally posted by S.Kaulaote View Post
                                Bmw..Isolohko..4-Linkki!! Mitähän tässä nyt sitte oikeen meinataan tehä..
                                En tiedä mutta toi yhdistelmä jäi oikein pyörimään takaraivoon.. BMW , isolohko ja jäykkä taka-akseli. Jos ei muuta niin saattais olla piiitkät luisut ajaessa
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎