Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i VIRITYS..?..?..?... -88 Mikä ois paras tekniikka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mc_Ozo
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 143
    • Mikkeli

    520i VIRITYS..?..?..?... -88 Mikä ois paras tekniikka?

    1.Olisko pakosarjan ostosta paljon hyötyä ja mistä sellasen sais edullisesti?Entä jos modifioi vanhaa pakosarjaa esim. suurentamalla pakosarjan lähtöjen kokoa?

    2.Puristussuhteiden kasvatus 12. varmaan auttais (nyt 8,8).

    3.Entä mikä markkinoilla olevista lastuista olis parhain?

    4.Kanavien virtauksien parantaminen on myös tehokasta, mut kallista :(

    5.Vapaavirtaus suodatin antaa kivasti vääntöö alakierroksilla (BMC double intake) 8)

    6.Öljyillä ja "super hyper" tulpilla ei taida olla niin paljon vaikutusta. :?

    Mitä paikkaa pääkaupunkiseudulla suosittelette jos haluaisin esim. kasvattaa puristussuhdetta ja parantaa virtauksia?
    Moottorini on m20 -88 Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita ja jos sinulla on ylimääräisiä "viri osia" niin olen kiinnostunut OSTAMAAN.
    Last edited by Mc_Ozo; 11-01-2018, 10:24. Reason: Auto myyty :)
    From zero to hero
  • LoudPipe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1434

    #2
    Taitaa eniten hevosia sijoitettuun euroon nähden tulla jos heivaat tekniikan ja vaihdat isompaa konetta tilalle. Taikka vaihtoehtoisesti koko auto vaihtoon...

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #3
      ..........
      Last edited by Raine; 23-06-2013, 23:56.
      ///Motorporot

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        .........
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:29.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • Dynamics
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1108
          • Kiiminki City

          #5
          veikkaampa että pro turbo osaa auttaa sinua :wink: joo tosiaan ei tohon b20:kymppiseen vaparina taiota helpolla hevosia, luulempa että ahtamalla pääset jopa halvemmalla, ainakin jos samaa tehomäärää tavoittelee vaparina kuin mitä ahtamalla tulisi....tekniikanvaihtokaan ei mielestäni ole kovin järkevää sillä se tehonlisäys mitä tulisi esim b25:sella ei kauaa tod.näk miellytä.

          eli uus auto tai ahdin! (ei herneitä :juo )
          Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
          Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
          Ex: e34 525Tic, e34 520

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            ...........
            Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:29.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #7
              yhdyn edelliseen puhujaan. itselläni oli 520 12v ja heti ostopäivästä seuraavana päivänä kiikutin sen bemuosaan tekniikanvaihtoon ja tilalle tuli 24 tappinen 2 litranen :oops: ja toi oli vähintään yksi elämäni suurimmista virheistä. olis pitäny vaan laitattaa isompi pannu
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                Vapaasti hengittävän koneen viritys syö €:ja tuhottomasti. Kun M20B20 koneeseen on saatu esim. M20B25:n tehot, on rahaa palanutkin sitten jo PALJON enemmän kuin esim. vaihtamalla auton suoraan 525i:hin. Se on fakta.

                Millään pienillä, helpoilla ja ennenkaikkea HALVOILLA ratkaisuilla siihen ei päästä. Kaikki kuvaamasi keinot auttavat eteenpäin. Mutta kaikki myös maksavat maltaita.
                - Puristussuhteen nosto noinkin monta pykälää. Kone palasiksi, kantta matalammaksi (kenties) ja uudet männät. Periaatteessa "täysi" koneremppa.
                - Kannen virtaukset. Kansi pajalle, käsityönä kanavien hionta ja kiillotus, isommat venttiilit, uusi nokka, nostimet yms. hilut. Hintalappu: ISO pino €:ja. Vaikka laittaisit 2.5:n kannen, maksaa sekin. Jo pelkkä kansi saati sitten sen kunnostus.

                Jo pelkästään noista kertyy hintalappu, jossa neljä numeroinen € määrä. Ja eka numero ei kenties ole 1.

                Kaikkein pienimmällä vaivalla ja halvimmalla pääset, jos myyt sen 520:n ja ostat tilalle esim. 525:n. Se on todettu tällä foorumilla jo kymmeniä kertoja, aina samat perustelut.

                Toki jos rahasta ei ole puutetta ja haluaa harrastaa, mikäpä siinä. Hauskaa ja kiinnostavaahan se homma on.

                t: Timo

                Comment

                • Miika Tissari
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1802
                  • Varkaus

                  #9
                  Originally posted by muggo
                  M20B20 on suoraan sanottuna paska kohde virittää, B25:sta samoilla virityksillä on huomattavasti paljon enemmän iloa.
                  M20B20 ja turbo on kylla parempi kuin B25 vaparina millätahaansa osilla.
                  Omista kokemuksista M20B25 mihin laitettu 272 nokka, peltisarja/rosteriputkisto, lastu ja vapari, niin eipä ole kummoista hyötyä rahamäärään nähden.
                  E28 ///M-tech V8 -83
                  E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                  Comment

                  • mikke
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2003
                    • 450
                    • .

                    #10
                    Mitä jos tekisit siitä 550i:n?

                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      #11
                      ..........
                      Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:30.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • BcB
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 222
                        • Tampere

                        #12
                        lastu + vapaavirtausuodatin taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto.. Ei maksa maltaita ja antaa mukavasti lisäpotkua. Rahaa palaa about 200 euroa yhteensä mikä on ihan siedettävä summa ja asennukset helppo tehdä itse.. Enemmän jos haluaa euroja polttaa, niin siinä tapauksessa uuteen autoon vaihtaminen tai turbottaminen kuulostaa ainoilta järkeviltä vaihtoehdoilta..
                        Näillä mennään...

                        530d e60 sedan

                        Ex:
                        320 e30 Imola Red Coupe
                        525i e34 Luxorbeige Sedan
                        535i e34 Shadowline Sedan
                        328i e36 Touring M-Sport
                        535 e39 sedan V8- manual

                        Comment

                        • ykä
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 478
                          • Alaviirre

                          #13
                          M20B20 ja turbo on kylla parempi kuin B25 vaparina millätahaansa osilla.
                          Omista kokemuksista M20B25 mihin laitettu 272 nokka, peltisarja/rosteriputkisto, lastu ja vapari, niin eipä ole kummoista hyötyä rahamäärään nähden.[/quote]

                          juu näin 8)
                          Bmw 525 Td e61
                          Bmw e34 535 Turbo



                          EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                          -FatBoyRacing-

                          Comment

                          • Cyrbanen
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2003
                            • 66
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by BcB
                            lastu + vapaavirtausuodatin taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto.. Ei maksa maltaita ja antaa mukavasti lisäpotkua.
                            ...vai antaako...? Vaparin lastuttamisen hyöty on vähintäänkin kyseenlalainen juttu eikä vapaavirtaussuodattimenkaan laittaminen ole koneen eliniän kannalta niitä kaikkein järkevimpiä vaihtoehtoja.
                            Kysyin joskus aikanaan lastusta omaan m20b20-koneeseen mm. lastuihin erikoistuneelta firmalta. Vastaus oli aika tyly:"valitettavasti ko. moottorin lastuttaminen ei tuo siihen mitään mainittavaa hyötyä."
                            Vapaavirtaussuodattimen käytön vaikutuksista löytyy aika mielenkiintoisia artikkeleita:
                            Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.
                            Sitä se on.

                            Comment

                            • Gonzalez
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 2632
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Mun mielipide on se että kone vaihtoon, ja jos päädyt sen vaihtamaan niin ei oo juuri järkeä vaihtaa 2,5:sta sinne, vaan laittaa samantien 3,5-litranen kutonen. Niitä on valmistettu paljon ja tuollasen myllyn saat samalla hinnalla kuin 2,5:senkin... Paras kone tietty ois joku 540i:n 4-litranen kasi, mutta hinta onkin sitten aivan toinen ja näitä on harvoin tarjolla...
                              530d GT F07 2010
                              325i E30 Cabriolet 1987

                              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎