Announcement

Collapse
No announcement yet.

730 diesel automaatti.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e39 beme
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 84

    730 diesel automaatti.....

    Tuli tuollainen 730 diesel -99 hommattua,ja nyt alkoi laatikko renaamaan(siis automaatti)
    Eli pitkään toimi hienosti ja sitte alkoi tarvita isoja kierroksia että lähti vaihtaa esim 2-3:lle.. sitten vaihdatin öljyt sinne ja pelas ok about 2000km(vanhat öljyt oli ihan mustaa paskaa

    Nyt sitte taas sama vika,saattaa pelata tänää hienosti,mutta huomenna taas tarvii kierroksia helvetisti että vaihtaa just 2-3 esim:think myös muilla vaihteilla oireelee.... Oisko viisaammilla mitää ässää hihassa mistä kannattas alkaa etsii vikaa? niin ja mittarissa 240tkm.. kyllä vituttaa
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    #2
    Minkäkokoset renkaat sulla on? Ootko kokeillu laatikon adaptio arvojen nollausta?
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by e39 beme View Post
      Tuli tuollainen 730 diesel -99 hommattua,ja nyt alkoi laatikko renaamaan(siis automaatti)
      Eli pitkään toimi hienosti ja sitte alkoi tarvita isoja kierroksia että lähti vaihtaa esim 2-3:lle.. sitten vaihdatin öljyt sinne ja pelas ok about 2000km(vanhat öljyt oli ihan mustaa paskaa

      Nyt sitte taas sama vika,saattaa pelata tänää hienosti,mutta huomenna taas tarvii kierroksia helvetisti että vaihtaa just 2-3 esim:think myös muilla vaihteilla oireelee.... Oisko viisaammilla mitää ässää hihassa mistä kannattas alkaa etsii vikaa? niin ja mittarissa 240tkm.. kyllä vituttaa
      kyllä nyt on voimakkaat lopunajan merkit nähtävissä.. laatikko kainaloon ja pajalle, "-laittakaa kaikki uutta"

      jos öljyt olivat tosiaan mustaa ja hais palaneelle nii laatikon kytkinpakat ovat kuluneet ja niistä irronnut materiaali on värjännyt öljyt mustaksi, pakat uusimalla kuntoon (jos ei ole jotakin muuta vikaa joka aiheuttaisi pakkojen ennenaikaisen kulumisen)
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        jos öljyt olivat tosiaan mustaa ja hais palaneelle nii laatikon kytkinpakat ovat kuluneet ja niistä irronnut materiaali on värjännyt öljyt mustaksi, pakat uusimalla kuntoon (jos ei ole jotakin muuta vikaa joka aiheuttaisi pakkojen ennenaikaisen kulumisen)
        Ei ne pakat itsestään pala, se on seuraus, ei syy.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Ei ne pakat itsestään pala, se on seuraus, ei syy.
          no sitten voidaan myös sanoa että manuaalivaihteiston kytkin ei voi kulua jos sitä käyttää oikein
          Last edited by peto2; 17-11-2009, 23:29.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • e39 beme
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 84

            #6
            Kyllä se varmaan on vaan finaalissa! aski irti ja jollekin automaatti "velholle" ja kättä lompakolle

            Renkaat 55/16

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Todennäköisesti venttiilikoneistossa jotain jumimista joka aiheuttaa sitten pakkojen luiston. Eli jos korjataan, niin pelkkä pakkojen kitkalevyjen uusiminen ei välttämättä ole kovin pitkäikäinen korjaustoimenpide.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎