Announcement

Collapse
No announcement yet.

730 -88 automaatti, vaihekeppi meni toimintakyvyttömäksi, mitä tapahtu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mick
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 63
    • Pyhäjärvi

    730 -88 automaatti, vaihekeppi meni toimintakyvyttömäksi, mitä tapahtu?

    Eli auto parkkiin peruuttamalla, kävin asioilla, auto käyntiin ja vaihe päälle. Tuntu kepissä jotenkin oudolta, ja painoin varovasti kaasua. Taaksepäinhän tuo yritti rynnätä, vaikka eteenpäin vaihe päällä. Kokeilin liikutella keppiä, mitään ei tapahtunut enään... Pakki oli ja pysyi päällä.

    Purin siinä parkissa kepin päältä sen suojan pois, ja katoin että vaijeri on kunnossa ainakin siitä päästä. Muuta en kehdannut sitten tehdäkkään, kun pihalla 10 senttiä loskaa ja vettä satoi (ja alle kouluikäiset lapset kyytissä).

    Menikö vaijeri poikki, vai antoiko jokin vipu periksi? Onko tuossa jotain yleistä vikapaikkaa?
    Mihin se vaijerin toinen pää menee? Vaihdelaatikkoon luulen, mutta meneekö yläpuolelle, alapuolelle, sivulle vai mihin siellä? Onko vaikea vaihtaa?
    Last edited by mick; 20-11-2009, 19:09. Reason: Otsikko perk...
  • micchu
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 20
    • Kaalimaalla

    #2
    Vaijeri vaikuttaa vahvatekoiselta, mut kiinnitys vaihdelaatikon vipuun löystyy. Kiristäminen auttaa, vaijerin pää on siis kuljettajan puolella laatikon kyljessä, jos pääsee auton alle työ on helppo.

    Eräässä yksilössä parkkilukko ei pitänyt ja vika oli tuolla vaihdelaatikon päässä.
    BMW 740iA '97 E38 M62B44 - A5S440Z/5HP24

    Comment

    • mick
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 63
      • Pyhäjärvi

      #3
      Originally posted by micchu View Post
      Vaijeri vaikuttaa vahvatekoiselta, mut kiinnitys vaihdelaatikon vipuun löystyy. Kiristäminen auttaa, vaijerin pää on siis kuljettajan puolella laatikon kyljessä, jos pääsee auton alle työ on helppo.

      Eräässä yksilössä parkkilukko ei pitänyt ja vika oli tuolla vaihdelaatikon päässä.
      Kas, tässä on ollut parkkilukko-ongelma jo pidemmän aikaa... Saapa nähdä korjautusko sekin samalla. Huomenna pääsee tiirailemaan.

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        Aikanaan 750:ssä lähti koko vipu irti laatikon kyljestä kun hiukan ronskisti käsitteli sitä kepukkaa...
        Eli auton alle ja katse laatikon kuskinpuoleista reunaa, kasa muttereita ja lukkoliimaa niin hyvä tulee
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • mick
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 63
          • Pyhäjärvi

          #5
          Ongelma selvisi nyt kun pääsi auton alle. Vaijeri on mennyt joskus aikaisemmin jo poikki, ja on korjattu "sokeripalalla"! Eli tällainen kattolampuista löytyvä sähköjohtojen liitäntäpala. Loistavaa...

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14446
            • Oulu

            #6
            Voihan sitä sokeripalaa noinkin käyttää... Ei helvetti.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎