Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dase
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 123
    • Helsinki

    520i ei käy kunnolla

    Elikkä, ongelmana olisi se, että ostin m20b20 520i jossa oli yksi keinuvipu katki.
    Nyt auto on kasattu rempatulla kannella, mutta sytkän kohdalleen saaminen tuntuu mahdottomalta asialta.
    Elikkä olen säätänyt virranjakajan pyörijän osoittamaan virranjakajan loveen, kun jakomerkit on kohdillaan, mutta auto ei suostu toimimaan näinkään, vaan poksuttaa imusarjaan.

    Epäilin aluksi, että jako ei olisi kohdallaan, mutta se asia on tarkistettu monta kertaa.
    Lisäksi olen säätänyt sytkää sellasen halvan ajoituslampun kanssa josta puuttu ennakkosäädöt.

    Voisiko joku johdon puuttuminen tms aiheuttaa tämän imusarjaan ampumisen.

    Pitäisi pikkuhiljaa saada talviauto ajoon, joten veikkauksia/arvauksia ja tietoa otetaan vastaan
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Tulpanjohdot väärässä järjestyksessä :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Dase
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 123
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Tulpanjohdot väärässä järjestyksessä :think
      Nämäkin tarkistettu ja oikeassa järjestyksessä on.
      Pyörijä ja virranjakajan kansi ovat uusittu.
      Elikkä auto toimi sytytykseltään hyvin ennen kannen vaihtoa, mitä nyt kävi viidellä johtuen katkenneesta keinuvivusta, mutta kannen vaihdon jälkeen sytytys tuntuu mahdottomalta saada kohdillee.
      Olen yrittänyt katsoa onko jotain irralisia johtoja tms, jotka vois vaikuttaa, mutta en löytänyt, kuin yhden jolle en saanut vastauksia tuolla e28 kysymyksiä topicissa, joten pastetaan nyt tähänkin kuva siitä.
      http://kuvablogi.com/nayta/2365242/ Elikkä tuo johto on siinä termarin lähellä, mutta en löydä paikkaa mihin tuo voisi mennä..

      Comment

      • Dase
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 123
        • Helsinki

        #4
        Alkaa pikku hiljaa usko loppua koko auton kanssa..
        Nyt on tarkastettu tulpanjohtojen järjestys, uusittu virranjakaja ja pyörijä, sekä uusittu imusarjan tiivisteet.
        Auto poksuttaa imusarjaan vaikka miten kääntelis virranjakajaa
        Onko kellään tietoa mistä tämä imusarjaan poksuttelu voi johtua?

        Comment

        • Dase
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 123
          • Helsinki

          #5
          Miten moottori käyttäytyy jos jako on pielessä hampaalla?
          Olen tarkastanut, kyllä monta kertaa jaon ja se näyttää olevan kohillaan, mutta en keksi enää mitään muuta mikä voisi olla vialla..
          Huomenna täytyy tarkastaa vielä kerran, että jako on kohillaan.

          Onko kellään mitään ideoita mistä voi johtua, että auto poksuttaa imusarjaan?

          Alkaa pikkuhiljaa usko loppumaan, olen autolla kerennyt ajamaan vain 500km ja sekin viidellä sylinterillä ja tällä hetkellä joudun ajamaan fiiatilla, niin kauan kunnes bemari toimii.
          Joten nyt on hyvät neuvot kalliit.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Dase View Post
            Miten moottori käyttäytyy jos jako on pielessä hampaalla?
            Olen tarkastanut, kyllä monta kertaa jaon ja se näyttää olevan kohillaan, mutta en keksi enää mitään muuta mikä voisi olla vialla..
            Huomenna täytyy tarkastaa vielä kerran, että jako on kohillaan.

            Onko kellään mitään ideoita mistä voi johtua, että auto poksuttaa imusarjaan?

            Alkaa pikkuhiljaa usko loppumaan, olen autolla kerennyt ajamaan vain 500km ja sekin viidellä sylinterillä ja tällä hetkellä joudun ajamaan fiiatilla, niin kauan kunnes bemari toimii.
            Joten nyt on hyvät neuvot kalliit.
            jos jako on hampaan pielessä niin kyllä käy mutta tehot hukassa mutta jos on kaksi hammasta pielessä niin ampuu putkeen tai imusarjaan riippuen kumpaan suuntaan se on pielessä.. ymmärtääkseni jos nokka on jäljessä niin imuventtiilit ovat vielä auki x verran kun kipinä jo tulee
            mutua
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Dase
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 123
              • Helsinki

              #7
              Kävin äsken ottamassa kuvan jakomerkeistä, elikkä kuvauksen aikana ei ylä, eikä alapuoli muuttunut.
              Yläpää -> http://kuvablogi.com/nayta/2392334/
              Alapää -> http://kuvablogi.com/nayta/2392333/
              Elikkä jako vissiin on ihan kohillaa?

              Mistähän muusta voisi imusarjaan poksuttelu johtua?

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16462
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Dase View Post

                auto poksuttaa imusarjaan?

                olen autolla kerennyt ajamaan vain 500km ja sekin viidellä sylinterillä
                Vaikka rempattu kansi niin imuventtiilivika ?

                Comment

                • Dase
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 123
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Vaikka rempattu kansi niin imuventtiilivika ?
                  Elikkä imuventtiili ei olis tarpeeksi tiivis?
                  Eikö tuon voi mitata puristuspainemittarilla?

                  Comment

                  • sleepertuning
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 662
                    • Kotka

                    #10
                    Onhan venttiilit säädetty hyvin ettei mikään venttiili ainakaan jää kantamaan

                    Comment

                    • make_wt
                      BTCF Member
                      • Oct 2006
                      • 1314
                      • Yka

                      #11
                      Onhan kaikki tulpanjohot ehyet:think
                      E61 530d M-Sport LCI

                      HJ61

                      ex. E93 330, E36/8 ,E39 525tdsa ,e39 530dA, e34 525 tdsa, e36 325 tds M-Sport Touring

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Poksuttelee silloinkin kun on kovasti laihalla.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Dase
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2008
                          • 123
                          • Helsinki

                          #13
                          Eikös jos tuossa olis venttiilin säädöt vituillaan, niin ne olis pitänyt säätää aivan päin helvettiä, että jäis kanttaamaan?
                          Itse en ole säätöihin koskenut, koska kannen entinen omistaja sanoi, että on säätänyt venttiilin.
                          Huomenissa käyn ostamassa puristuspainemittarin, joten eiköhän silloin selviä onko vika venttiileissä vai ei..
                          Meinaa pikkuhiljaa vähän verenpaine kasvaa, kun joka aamu menee fiattiin, jossa ei ole edes lohkolämppäriä, kun bemarissa olis webasto ja lohkolämppäri.
                          Siinä aina palellessa muistaa, että pitäisi bemari saada kuntoon..
                          Last edited by Dase; 17-12-2009, 14:22.

                          Comment

                          • perve
                            Newbiemmer
                            • Dec 2006
                            • 3

                            #14
                            Originally posted by Dase View Post
                            Nämäkin tarkistettu ja oikeassa järjestyksessä on.
                            Pyörijä ja virranjakajan kansi ovat uusittu.
                            Elikkä auto toimi sytytykseltään hyvin ennen kannen vaihtoa, mitä nyt kävi viidellä johtuen katkenneesta keinuvivusta, mutta kannen vaihdon jälkeen sytytys tuntuu mahdottomalta saada kohdillee.
                            Olen yrittänyt katsoa onko jotain irralisia johtoja tms, jotka vois vaikuttaa, mutta en löytänyt, kuin yhden jolle en saanut vastauksia tuolla e28 kysymyksiä topicissa, joten pastetaan nyt tähänkin kuva siitä.
                            http://kuvablogi.com/nayta/2365242/ Elikkä tuo johto on siinä termarin lähellä, mutta en löydä paikkaa mihin tuo voisi mennä..
                            Tarkista virranjakajan kansi, onko johtimien paikat numeroitu samalla tavalla kuin alkuperäisessä

                            Comment

                            • Dase
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 123
                              • Helsinki

                              #15
                              Noniin nyt on tarkistettu puristuspaineet
                              1 Sylinteri 12,9bar
                              2 Sylinteri 13,1bar
                              3 Sylinteri 13,2bar
                              4 Sylinteri 13,4bar
                              5 Sylinteri 12,9bar
                              6 Sylinteri 13,1bar

                              Elikkä vika ei vissiin ole imuventtiileissä?

                              Mitähän vielä olisi jäljellä, missä vika voisi olla.
                              Kohta on pakko nostaa kädet pystyyn ja viedä auto huoltoon.
                              No ehdotelkaa jotain mahdollisia vika paikkoja tai vikoja.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎