Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dase
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 123
    • Helsinki

    #16
    Voisiko kampiakselin asentotunnistin aiheuttaa tuon poksumisen imusarjaan?
    joku mainitsi, että jos laihalle vetää niin poksuu myös.
    Mistä syystä ruisku kone vetäisi laihalle?

    Comment

    • Dase
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 123
      • Helsinki

      #17
      Tässä nyt pähkäillyt auton kanssa ja tuli mieleen voisiko jostain tulpanjohdosta pompata toiseen johtoon kipinä ja näin ollen sytyttää väärässä kohdassa?

      Entä miten jos tuo anturi, mikä lukee siitä värinänvaimentimesta jotain on ottanut osumaa, minkälaisia oireita silloin olisi?

      Tulpissa tuskin vika voi olla, koska poksuttaa imusarjaan?

      Eikös tuo puristupainemittauksen tulokset osoita, että vika ei ole venttiileissä?

      Ajattelin käydä nyt yksitellen vika kohtia läpi ja jossei selviä niin joulun jälkeen lähtee jonnekkin korjaamolle.

      Voiko automaatti autoa hinata?

      Comment

      • Zetz
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 3229
        • Joensuu

        #18
        onko motronic vai jetronic?

        jos jetti kone, niin onko auto sinulla oleessa käynyt kunnolla? ettei olis entinen omistaja ottanut virranjakajaa irti ja laittanut sitä päin vittua? esin 180astetta väärinpäin.
        puh/txt/whatsapp: 0452673541
        näillä mennään talvella:
        e39 523ia arctic silver
        e87 116i Japanrot
        ja näillä kesällä:
        e30 328i *Rot m50b28

        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16419
          • Asikkala

          #19
          Originally posted by Dase View Post
          Tässä nyt pähkäillyt auton kanssa ja tuli mieleen voisiko jostain tulpanjohdosta pompata toiseen johtoon kipinä ja näin ollen sytyttää väärässä kohdassa?

          Entä miten jos tuo anturi, mikä lukee siitä värinänvaimentimesta jotain on ottanut osumaa, minkälaisia oireita silloin olisi?

          Tulpissa tuskin vika voi olla, koska poksuttaa imusarjaan?

          Eikös tuo puristupainemittauksen tulokset osoita, että vika ei ole venttiileissä?

          Ajattelin käydä nyt yksitellen vika kohtia läpi ja jossei selviä niin joulun jälkeen lähtee jonnekkin korjaamolle.

          Voiko automaatti autoa hinata?
          L-jetin anturilla ei ole mitään tekemistä koneen toiminnan kannalta, se on vain ja ainoastaan merkkikoht. testeriä varten joka lukee siitä testipistokkeesta sytkäennakon, toki jotain muutakin mutta tuo anturi tosiaan on vain sitä testeriä varten. Tämä anturihan näkyy post. 7 alemman linkin kuvassa eli kone on l-jet.

          Comment

          • Dase
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 123
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Zetz View Post
            jos jetti kone, niin onko auto sinulla oleessa käynyt kunnolla? ettei olis entinen omistaja ottanut virranjakajaa irti ja laittanut sitä päin vittua? esin 180astetta väärinpäin.
            Eli kone oli käynti kunnossa, kun sen sain tosin kävi viidellä johtuen kolmos sylinterin katkenneesta keinuvivusta.
            Tämän seurauksena koneeseen vaihdettiin kansi ja jakohihna, jonka seurauksena sytytys meni kohdiltaa.
            Olen säädellyt sytytystä täällä saamien ohjeiden mukaan eli jakomerkit kohdakkain ja pyörijä osoittamaan virranjakajan loveen.
            Olen lisäksi pyöritellyt jakajaa koneen käydessä ja yrittänyt saada koneen käymään kunnolla, mutta se poksuttaa koko ajan imusarjaan.

            Alkaa olla jo vähän epätoivosta tän auton kanssa..

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16419
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by Dase View Post
              Eli kone oli käynti kunnossa, kun sen sain tosin kävi viidellä johtuen kolmos sylinterin katkenneesta keinuvivusta.
              Tämän seurauksena koneeseen vaihdettiin kansi ja jakohihna, jonka seurauksena sytytys meni kohdiltaa.
              Olen säädellyt sytytystä täällä saamien ohjeiden mukaan eli jakomerkit kohdakkain ja pyörijä osoittamaan virranjakajan loveen.
              Olen lisäksi pyöritellyt jakajaa koneen käydessä ja yrittänyt saada koneen käymään kunnolla, mutta se poksuttaa koko ajan imusarjaan.

              Alkaa olla jo vähän epätoivosta tän auton kanssa..
              Ohivuototestin jos saat jossain tehtyä, vieläkin tuota imuventtiiliä äänestän vaikka puristukset on jopa eritt. hyvät. Paine on palotilassa palotapahtuman aikana vaan paljon isompi joten jos venttiilin tiiveydessä on jotakin sanomista niin tuolleenhan se voi poksuttaa ?

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #22
                Originally posted by Dase View Post
                pyörijä osoittamaan virranjakajan loveen.
                Olisko käyny vanhanaikaset ja oot säätäny pyörijän kärjen siihen isoon loveen, vaikka se pitäis olla siihen ihan pikkuruiseen viivaan:think
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by T3 View Post
                  vaikka se pitäis olla siihen ihan pikkuruiseen viivaan:think
                  Joka on toisinaan likakerroksen peitossa eikä sitä huomaa jos ei tiedä etsiä.

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #24
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Joka on toisinaan likakerroksen peitossa eikä sitä huomaa jos ei tiedä etsiä.
                    Tai sit sitä ei vaan hoksaa ettiä sieltä muovisen suojalevyn alta.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Dase
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2008
                      • 123
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Ohivuototestin jos saat jossain tehtyä, vieläkin tuota imuventtiiliä äänestän vaikka puristukset on jopa eritt. hyvät. Paine on palotilassa palotapahtuman aikana vaan paljon isompi joten jos venttiilin tiiveydessä on jotakin sanomista niin tuolleenhan se voi poksuttaa ?
                      En vain jaksaisi uskoa, että on ohivuotoa kun auto toimi vanhalla kannella ihan hyvin ja muutenkin autolla on ajettu oikeasti vain 140tkm ja sylinteritkin siinä kunnossa, että hoonausjäljet näkyvät hyvin.
                      Virranjakajan olen säätänyt siihen pieneen loveen, jonka juuri ja juuri kynnellä huomaa..
                      Voisikohan vika olla venttiilien välyksissä?
                      Ne kyl pitäisi olla säädetty ja kohillaan.
                      Eikös muutenkin nuo puristuspaine mittaukset olisi antanut jotain ihan eri lukemaa jos venttiilien säädöt on pielessä?

                      Huomenna olisi tarkoitus lampun kanssa kokeilla säätää sytytys kohdilleen ja etsiä vikaa muutenkin..

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #26
                        Originally posted by Dase View Post
                        Virranjakajan olen säätänyt siihen pieneen loveen, jonka juuri ja juuri kynnellä huomaa..
                        Voisikohan vika olla venttiilien välyksissä?
                        Ne kyl pitäisi olla säädetty ja kohillaan.
                        Eli jakaja on siis säädetty perusasetuksen mukaan oikein.

                        Kertomasi mukaan venttiillit pitäisi olla säädetty ja kohillaan... Olisiko tuo asia ollut hyvä tarkistaa heti alkuunsa?
                        Nyt kun kone on oletettavasti kylmä, niin menet kaikki venttiilit läpi ja vetäset niihin suht löysän 0,25-0,30-välyksen ja senjälkeen arvaillaan lisää, ellei tuolla tempulla tokene.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • Dase
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2008
                          • 123
                          • Helsinki

                          #27
                          Noniin, elikkä huomenna olis tarkoitus säätää venttiilit, kunhan taas auton kimppuun kerkeän.
                          Eräs autoasentaja kaverini kävi tänään katsomassa autoa ja pohdittiin, että autossa olis imuvuoto koska kierrokset jää vähän päälle.
                          Samalla tuli mieleen, että eikö se poksunta vois johtua myös siitä, että silloin vetää virranjakajan alipaine säädöt perseelleen ja näin ollen sytyttää väärässä kohdassa?
                          Jokatapauksessa huomenna on tarkoitus kokeilla iroittaa alipaine letkut ja katsoa loppuuko poksuminen silloin, kun ei enää imusarjan paine vaikuta sytytykseen.
                          Eikös sen näin pitäisi kaiken järjen mukaan mennä?
                          Mielipiteitä tästä?

                          Comment

                          • Dase
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 123
                            • Helsinki

                            #28
                            Elikkä nyt on selvinnyt sellainen asia, että autossa on imuvuoto uusista tiivisteistä huolimatta, joten ajattelin kysyä voiko tuollaista automaatti bemaria hinata ollenkaan?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎