osaisiko kukaan neuvoa mistä kannattaisi alkaa etsii vikaa kun ASC valo palaa ja luistonesto ei toimi,eli vika ilmeni ihan yht äkkiä,käytin autoa vika ilmoitus laitteessa ja ilmoitti.
37. internal fault in ABS/ASC control unit to do with throttle-valve activation
38. throttle-valve-control fault
39. servomotor electrically faulty
tarkemmin tutkin asiaa ni havaitsin kaasuläppä moottorin vaijerin olevan löysällä joten otin sen irti ja havaitsin että siitä moottorista oli hajonnut toisen pään rajoittaja (muovinen stoppari) ni ratas pääsi kääntymään pitemmälle kun normaalisti,aloin purkaa moottorin alapäätä ja siellä rattaan sisällä oleva jousi lensi irti joten tilasin uuden moottorin E-baystä ja laitoin kiinni mutta valo palaa edelleen kaasuläppä moottori toimii kyllä kun annoin sille suora virtaa ni liikku,ja toisinaan olen huomannut että kun auton laittaa käyntiin ni valo ei pala ja jos kierrokset ei nouse missään vaiheessa yli 1000 kierrosta minuutissa ni valo ei syty vaikka auto liikkuu tyhjä käynnillä,mutta valo syttyy heti kun kaasuttaa yli 1000 kierrosta minuutissa.
oisko joku muukin osa rikkoutunut vai mistä kannattais alkaa vikaa etsimään?
malli unohtui eli auto on 525i e34 vm.1992 touring
37. internal fault in ABS/ASC control unit to do with throttle-valve activation
38. throttle-valve-control fault
39. servomotor electrically faulty
tarkemmin tutkin asiaa ni havaitsin kaasuläppä moottorin vaijerin olevan löysällä joten otin sen irti ja havaitsin että siitä moottorista oli hajonnut toisen pään rajoittaja (muovinen stoppari) ni ratas pääsi kääntymään pitemmälle kun normaalisti,aloin purkaa moottorin alapäätä ja siellä rattaan sisällä oleva jousi lensi irti joten tilasin uuden moottorin E-baystä ja laitoin kiinni mutta valo palaa edelleen kaasuläppä moottori toimii kyllä kun annoin sille suora virtaa ni liikku,ja toisinaan olen huomannut että kun auton laittaa käyntiin ni valo ei pala ja jos kierrokset ei nouse missään vaiheessa yli 1000 kierrosta minuutissa ni valo ei syty vaikka auto liikkuu tyhjä käynnillä,mutta valo syttyy heti kun kaasuttaa yli 1000 kierrosta minuutissa.
oisko joku muukin osa rikkoutunut vai mistä kannattais alkaa vikaa etsimään?
malli unohtui eli auto on 525i e34 vm.1992 touring
Comment