Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roadstereita talviajossa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • singha
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 27

    Roadstereita talviajossa?

    Taidankin ajella läpi talven hyvillä keleillä Z4:lla kun ei tunnu mitään ongelmia olevan - yöksi pääsee aina lämpimään talliin. Jotain piristystä tähän synkkään ja pitkään talveen. Löytyykös täältä muitakin talviajossa olevia roadstereita?

    Vaikka rättikatollakin pärjää mainiosti, niin jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen Z4 kova katto, niin vois sitäkin harkita: [email protected] Mitä muuten tuollaisesta käytetystä kovasta katosta kannattaisi pulittaa?
  • SPT
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 48
    • Espoo

    #2
    -96 Z3 roadster on meillä ollut ympärivuotisessä vaimon käytössä 2004 joulukuusta lähtien. Talvella kova katto käytössä.

    Auto tuli ostettua alun perin kovan katon kanssa. Tuossa ei muuten ole DSC:tä tai muita elektronisia apuja paitsi ABS eikä tarvitsekaan sillä luistot on helppo hallita ja tuntuma erittäin hyvä.

    Joku pyysi syksyllä Z3:n kovasta katosta foorumin myyntipalstalla 1980.-.
    -------------------
    320i xDrive Touring -18
    325i xDrive Touring -06
    Z3 3.0i -2000
    635 CsiA -87

    Comment

    • Aadolf
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 285

      #3
      '97 Z3 1.8 Roadster nimenomaan ympärivuotiseksi käyttöautoksi hankittuna. Lämpöä riittää ohuella yksikerroskatollakin kunhan moottorin saa lämpimäksi, ja pari viikkoa sitten asennetut OEM-eturoiskeläpät estävät helmojen ja lokasuojan alaosien hiekkapuhalluksen.

      Pikkaisenhan siinä meinaa olla lasit aamulla huurussa myös sisäpuolelta, mutta tähän tulee ratkaisu ihan just, lohkolämmitin ja sisäpistoke on nimittäin jo tilattuna ja odottavat vain asennusta.

      Muuten tollainen lukkoperällinen ja nastarenkaallinen Z3 on ihan täydellinen talviauto. Lähtee liukkaillakin kuin hauki rannasta, painopiste on paljon enemmän keskellä autoa kuin monissa muissa Bemareissa ja sladien hallinta on helppoa kuin heinänteko. Mullakin on ABS:t ja penkinlämmittimet, ei mitään ajonvakautuksia tai luistonestoja.
      Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
      Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

      Comment

      • singha
        Newbiemmer
        • Dec 2008
        • 27

        #4
        Jäi sitten kuitenkin lyhyeen talvi-iloittelu zetalla. Vaikka päätiet ovatkin ajokelpoisia, niin autotalliin johtava pikkutie on kamalaa perunapeltoa ja autotallin eteen on muodostunut kamala jäävalli mistä ei meinaa selvitä ilman vammoja. Ihme ettei tollastakaan höylätä pois, vaikka talli maksaa 70 egee kuussa.

        No, onneks ei autoa mihinkään tarvitsekaan, tarpeelliset ajot hoituu fillarilla. Ja mukavampihan se on sitten taas keväällä ottaa kulkine käyttöön kun on jotain mitä odottaa.

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4988
          • 013

          #5
          Asian ohi mut itsekkin oli alunperin tarkoitus ajaa ympäri vuoden Z3 coupella. Yhden talven ajoin ja totesin että hankitaan talveksi toinen auto ja säästellään vanhusta . Täydellinen talviauton kaikinpuolin mutta täällä maalla nuo tiet oli ainakin sinä talvena ihan kamalassa kunnossa. Ei ollut hauskaa ajaa perunapellossa autolla missä istutaan melkein taka-akselilla

          Tänä talvena ois kyllä ollut jees kun tiet melkein paljaina..

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎