Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltovalon nollaus E9x?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubu
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 809
    • Kuopio

    Huoltovalon nollaus E9x?

    Miten öljynvaihto ja muut valot nollataan itse?

    Autossa i-Drive.

    Kokeilin E90postin ohjeita mutta ei tuottanut tulosta.

    Laitoin avaimen koloon, painoin starttia ilman jarrun painamista, odotin autonkuvan lähtemistä pois ja painoin tripin napin pohjaan.
    Sitten pitäisi tulla joku huoltovalikko mutta minulla tulee joku alustakoodi hommeli vaan.
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    #2
    Kyllä tolla metodilla pitäis päästä sinne valikkoon,eli juurikin sillä e90post ohjeella"service reset"

    Jos sulla tullut tuo koodi näkyviin,pidit liian kauan trippiä pohjassa.

    Eli avain koloon,start ilman jarrua,kun autonkuva lähtee pois->trippi pohjaan...sitten pidät sen n.3 sek/niin kauan että tulee "triangelin muotoinen kuva" pidät vielä sen 2-3 sek ja vapautat tripin...niin pitäis huoltovalikko ilmestyä näkyviin(öljykannu,ensimmäinen valikko)Jos pidät sen tripin pohjassa liian pitkään saat sen alustakoodin ym.näkyviin ja et pääse huoltovalikkoon.

    itsekkin jouduin varmaan 4-5 kertaa koittamaan ennen kuin onnistuin ensimmäisellä nollauskerralla.
    Last edited by b mutteri kasa; 19-12-2009, 22:55.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      #3
      Mulla käy silleen että kun laitan sen auton kuvan jälkeen napin pohjaan kilahtaa triangeli heti pakkasen merkiksi ja sen jälken ei kyllä tule muuta kun alustannumero hetken odottelun jälkeen.
      Onko tarkoitus että pakkaskilahduken jälkeen tulisi joku muu kilahdus vielä ennen alustannumeroa?

      Mulla ei ole mikään huoltoajoista vielä tapissaan että voiko se olla "vika" vai vaatineeko vaan harjoitusta?

      Comment

      • jussi_r
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1655
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Rubu View Post
        Mulla käy silleen että kun laitan sen auton kuvan jälkeen napin pohjaan kilahtaa triangeli heti pakkasen merkiksi ja sen jälken ei kyllä tule muuta kun alustannumero hetken odottelun jälkeen.
        Onko tarkoitus että pakkaskilahduken jälkeen tulisi joku muu kilahdus vielä ennen alustannumeroa?
        Sun pitää höllätä siitä nupista ennen salavalikkoa. Sitten vilkkuviiksen rullasta selailet haluamasi huollon kohdalle ja nollailet set-napista.
        M3 Cabrio Individual
        530d GT xDrive
        GL420 CDI
        ZX-12R

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1462
          • Area 03

          #5
          Vaatii vain harjoitusta...

          Se on aika tarkka että heti/välittömästi kun auton kuva "service" lähtee pois,painat tripin pohjaan ja pidät tosiaan niin kauan,että triangeli jossa huutomerkki (jos muistan oikein) käy näytössä ja siitä vielä se 2-3 sek ja vasta sitten nostat tripin...niin kuin sanoin,itselläkin melkein loppui usko,että toimiiko se nollaus,mutta kiivaan harjoittelun ja muutaman kirosanan jälkeen se onnistui.Jos menee vituksi,niin avain pois slotista,takaisin sisään ja kaikki toimenpiteet uudestaan.

          Ja sama metodi I-Drive ja ilman I-Driveä

          EDIT:Niin,vasta kun olet päässyt huoltovalikkoon (öljykannun kuva punaisena,1.valikko) pääset viiksessä olevalla kytkimellä (ylös-alas) liikkumaan huoltovalikossa ja BC kytkimellä valitsemaan ja resetoimaan halutun huoltotoimenpiteen.
          Last edited by b mutteri kasa; 20-12-2009, 10:33.
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • Rubu
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 809
            • Kuopio

            #6
            Nyt rupes vörkkimään. Ajoituksen kanssa on tarkka. Ei tarvii vaihtaa hiukkassuodatintakaan näköjään kun 200000km päästä seuraavan kerran...

            Comment

            • Jaska85
              Newbiemmer
              • Feb 2008
              • 25
              • Keuruu

              #7
              Sen kans se on tarkka, ettei paina liian aikaisin(esim. pakkasvaroituksen aikana). Itellä ainakin toimii aina kun vaan odottaa että hälytykset on menny ohi ja on virrat päällä tai auto käynnissä, ihan sama, kun vaan pitää trippiä pohjassa niin se päätyy sinne huoltovalikkoon. Olen jopa ajanut autolla 10 km ja painanu sen jälkeen trippiä (auto edelleen käynnissä) ja edelleen menee huoltonollaus valikkoon.

              Oma ongelmani onkin siinä, että vaikka painan sieltä takajarrupala resettiä ja kello pyörii taulussa ihan niin kuin pitääkin, niin seuraavan huollon kilometreihin tulee pelkkää viivaa ja auto käskee vaihtaa jarrupalat taakse. (vaikka ne on juuri vaihdettu)

              Onko muilla ollu samanlaisia ongelmia?? en vaihtanu sitä anturijohtoa, pitääkö se vaihtaa aina, vaikkei näytä yhtään kuluneelta tms.?? vai onko tässä jokin muu jippo jota en tiedä?

              Jotku puhu e60 autojen samoista ongelmista. Välillä tuli kuulemma pelkkää viivaa, välillä -25000km ja lopulta +50000km. Siinä nollaus tehdään kuitenkin ilmeisesti vain trippinappia käyttäen, joten en saanut siitä apua ongelmaan.
              BMW E82 120D
              Entiset:
              BMW E36 325i compact
              BMW E92 330XD
              BMW E91 325i
              BMW E91 320D
              BMW E46 330i Touring
              BMW E46 320i Sedan

              Comment

              • Jaska85
                Newbiemmer
                • Feb 2008
                • 25
                • Keuruu

                #8
                Tätä on jo yli 80 katsonut kysymyksen jälkeen, eikö kukaan tosiaan ole vaihtanut itse jarrupaloja e9x autoihin?? onnistuiko nollaus ja tuliko suoraan esim. 50tkm seuraavaan vaihtoon vai pitikö painaa jossain kohtaa trippiä tai onko jokin muu konsti? vaihdoitteko anturijohtoa vai onnistuiko ilman? :think auto menee kyllä ens pe laakkoselle muutenkin huoltoon, jossa toivottavasti saavat nollattua sen. Kiinnostaa tuo silti jatkoakin ajatellen.
                BMW E82 120D
                Entiset:
                BMW E36 325i compact
                BMW E92 330XD
                BMW E91 325i
                BMW E91 320D
                BMW E46 330i Touring
                BMW E46 320i Sedan

                Comment

                • MakeH
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1170
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Jaska85 View Post
                  Tätä on jo yli 80 katsonut kysymyksen jälkeen, eikö kukaan tosiaan ole vaihtanut itse jarrupaloja e9x autoihin?? onnistuiko nollaus ja tuliko suoraan esim. 50tkm seuraavaan vaihtoon vai pitikö painaa jossain kohtaa trippiä tai onko jokin muu konsti? vaihdoitteko anturijohtoa vai onnistuiko ilman? :think auto menee kyllä ens pe laakkoselle muutenkin huoltoon, jossa toivottavasti saavat nollattua sen. Kiinnostaa tuo silti jatkoakin ajatellen.

                  Se anturi täytyy vaihtaa joka kerta. Erilainen kuin vanhoissa.

                  Comment

                  • E39-530A
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 936
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Jaska85 View Post
                    Tätä on jo yli 80 katsonut kysymyksen jälkeen, eikö kukaan tosiaan ole vaihtanut itse jarrupaloja e9x autoihin?? onnistuiko nollaus ja tuliko suoraan esim. 50tkm seuraavaan vaihtoon vai pitikö painaa jossain kohtaa trippiä tai onko jokin muu konsti? vaihdoitteko anturijohtoa vai onnistuiko ilman? :think auto menee kyllä ens pe laakkoselle muutenkin huoltoon, jossa toivottavasti saavat nollattua sen. Kiinnostaa tuo silti jatkoakin ajatellen.
                    Itse olen vaihtanut taakse palat syksyllä. Anturi oli kyllä ainakin näennäisesti samanlainen kuin E39:ssä, mutta itselläni se oli jo palasina, sillä palat olivat aivan loppu. Huoltovalon nollauksen kanssa ei ollut ongelmia; ohjeen mukaan mentiin. Tosin ajoituksen kanssa saa olla tarkkana, että valikkoon pääsee.
                    E92 335iA -08

                    ---
                    ex E34 540iA -93
                    ex E90 325iA -05
                    ex E39 530iA -00
                    ex Toyota Avensis
                    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                    Comment

                    • MakeH
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1170
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by E39-530A View Post
                      Anturi oli kyllä ainakin näennäisesti samanlainen kuin E39:ssä, mutta itselläni se oli jo palasina, sillä palat olivat aivan loppu.
                      E39 anturi on on/off mallinen, mutta e9x anturissa on useampi johdin jotka kuluu poikki kun palat kuluvat. Näin kulumista voidaan seurata huoltonäytöstä tarkemmin.

                      Comment

                      • E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 936
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by MakeH View Post
                        E39 anturi on on/off mallinen, mutta e9x anturissa on useampi johdin jotka kuluu poikki kun palat kuluvat. Näin kulumista voidaan seurata huoltonäytöstä tarkemmin.
                        Pitää varmasti paikkansa, ja puhettahan siitä on täällä ollut. Itselläni hyppi jäljellä olevat kilometrit alaspäin, kun ilmeisesti eri pykälät tuossa vuorotellen kuluivat.

                        Uusi minkä sain marmorilta tilalle näytti vain hyvin samanlaiselta kuin E39:n vastaava. Oli tilaisuus jopa vertailla, koska itsellä on ylimääräisenä E39:n anturi. Kummassakin näytti olevan samanlainen yksinkertainen metalliliuska, joka sinkoutuu pois tai ottaa levyyn kiinni. Mitenköhän tuo E90:n anturi kaksijohtoisena toimii, onkohan siellä useita jonkun vastusarvon omaavia läpysköitä rinnankytkettyinä? Vai voikohan noissa olla erilaisia antureita? No, meni vähän off-topiciksi.
                        E92 335iA -08

                        ---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                        Comment

                        • Rubu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 809
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by E39-530A View Post
                          Mitenköhän tuo E90:n anturi kaksijohtoisena toimii, onkohan siellä useita jonkun vastusarvon omaavia läpysköitä rinnankytkettyinä? Vai voikohan noissa olla erilaisia antureita? No, meni vähän off-topiciksi.
                          Eihän siellä tarvii välttämättä olla kun johdon pätkät eri syvyyksillä, jotka ottavat jarrulevystä maita kun kuluvat puhki.

                          Comment

                          • Jaska85
                            Newbiemmer
                            • Feb 2008
                            • 25
                            • Keuruu

                            #14
                            Kiitos vastauksista, nyt vain uutta anturijohtoa hankkimaan.
                            BMW E82 120D
                            Entiset:
                            BMW E36 325i compact
                            BMW E92 330XD
                            BMW E91 325i
                            BMW E91 320D
                            BMW E46 330i Touring
                            BMW E46 320i Sedan

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎