Announcement

Collapse
No announcement yet.

vielä muutos katsastuksesta onko totta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwE30
    Newbiemmer
    • Nov 2003
    • 10
    • kokkola

    vielä muutos katsastuksesta onko totta

    kävin tänään kysymässä jos oisin tehny e30 318i -> 325i sain nipun papereita joista voi vertailla eroavaisuuksia siis katsastus konttorilta. maahantuoja ei oo halukas yhteistyöhön laskin että prosentit menee joka tapauksessa yli 35 eli kanta auto tarkastus olisi pakko tehä ja ku kysyin hintaa 700 euroa sit kysyin että no miks sitte pyörii niin paljo alle 35 prosentin sano että nyt on paljo tiukemmat säännöt ku ennen onko muilla kokemuksia. :roll:
  • kaisa80
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 105

    #2
    Onkohan tullu ihan kaikkia sille katsatus sedälle kerrottua jos tekee alle 35% 318:sta 325:sen.
    V8 740ia -96

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      vaiha konttoria
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        tai osta suoraan 325 ja myy vanhas pois... haulla löytyy paljon juttua että onko tuossa mitään järkiä kun tuontikin nykyään onnistuu...
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Originally posted by jmp2002
          tai osta suoraan 325 ja myy vanhas pois... haulla löytyy paljon juttua että onko tuossa mitään järkiä kun tuontikin nykyään onnistuu...
          Näitä höpötäjiä riittää joka foorumilla.

          Jos vaan intoa ja taitoa piisaa niin ei muutakun tekemään vaan.
          Ja mitä prosentteihin tulee niin onnistuu kyllä alle 35% tänäkin päivänä.
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by jani1632
            Originally posted by jmp2002
            tai osta suoraan 325 ja myy vanhas pois... haulla löytyy paljon juttua että onko tuossa mitään järkiä kun tuontikin nykyään onnistuu...
            Näitä höpötäjiä riittää joka foorumilla.

            Jos vaan intoa ja taitoa piisaa niin ei muutakun tekemään vaan.
            Ja mitä prosentteihin tulee niin onnistuu kyllä alle 35% tänäkin päivänä.

            No ihan miten vaan mutta jokainen tavallaan ja oon itekkin kyllä tekemssä tv:tä ajallaan mutta siitä myöhemmin...
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Sami
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1332
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by jani1632
              Originally posted by jmp2002
              tai osta suoraan 325 ja myy vanhas pois... haulla löytyy paljon juttua että onko tuossa mitään järkiä kun tuontikin nykyään onnistuu...
              Näitä höpötäjiä riittää joka foorumilla.

              Jos vaan intoa ja taitoa piisaa niin ei muutakun tekemään vaan.
              Ja mitä prosentteihin tulee niin onnistuu kyllä alle 35% tänäkin päivänä.
              Voin kyllä kertoa monen vuoden tekniikan vaihto kokemuksella että alle 320:stä ei voi tehdä laillisesti 325:sta....Siis ilman kanta-auto tarkastusta..

              Jos haluaa haluaa nukkua yönsä tulevaisuudessa rauhallisesti ja noutaa myös postinsa laatikosta ilman ylimääräisiä hikipisaroita niin maksaa kiltisti sen kanta-auto tarkastuksen niin on mukava rakentaa...Tietysti järkevämpi vaihtoehto ostaa suoraan se 325:nen kun ovat niin edullisia nykyään.....

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                "Voin kyllä kertoa monen vuoden tekniikan vaihto kokemuksella että alle 320:stä ei voi tehdä laillisesti 325:sta....Siis ilman kanta-auto tarkastusta"

                Niin näissäkin asioissa on konttorikohtaisia eroja...kuinka esim.lasketaan akselistot (osittain vaihdettu), mittaristo ei ole välttämätöntä vaihtaa, kuten ei startti/laturikaan....

                Toki helpottaahan tuo kanta tarkastus...myöhempää ja muuta rakentelua kuten esim. sisustaa tms.

                Kaverin pitkäaikainen projekti316 muutettu 325:ksi muutama vikko sitten 33,5% muutoksilla ja tähän sisältyi:moottori,vaihteisto/kytkin,perä,kardaani,vetarit,takakynkät jarruineen,etutolpat jarruineen,etu/takavakaaja.

                Eli arvokkaita prosentteja säästyi, takaiskareista/jousista,takapalkista,etupalkista,alatukivarsista, startista/laturista,mittaristosta,ohjauslaitteistosta.
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • Sami
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1332
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by jani1632
                  "Voin kyllä kertoa monen vuoden tekniikan vaihto kokemuksella että alle 320:stä ei voi tehdä laillisesti 325:sta....Siis ilman kanta-auto tarkastusta"

                  Niin näissäkin asioissa on konttorikohtaisia eroja...kuinka esim.lasketaan akselistot (osittain vaihdettu), mittaristo ei ole välttämätöntä vaihtaa, kuten ei startti/laturikaan....

                  Toki helpottaahan tuo kanta tarkastus...myöhempää ja muuta rakentelua kuten esim. sisustaa tms.

                  Kaverin pitkäaikainen projekti316 muutettu 325:ksi muutama vikko sitten 33,5% muutoksilla ja tähän sisältyi:moottori,vaihteisto/kytkin,perä,kardaani,vetarit,takakynkät jarruineen,etutolpat jarruineen,etu/takavakaaja.

                  Eli arvokkaita prosentteja säästyi, takaiskareista/jousista,takapalkista,etupalkista,alatukivarsista, startista/laturista,mittaristosta,ohjauslaitteistosta.
                  Joo just ne etu ja takapalkit on kompastuskivi kun periaatteessa samoja paskoja kaikissa, mutta eri numeroilla eli täten eri osa.....Ja jos myöhemmin tarkistaavat niin vaihtoon menee ja prossat ei riitä...Oikeestaan voisivat jo lopettaa kokonaan ton prosentti jutun kun rasittaavat sillä vaan itseään turhaan...Pitäsivät vaan huolen ettei tuolla tienpäällä oo ihan hirveetä pommia jollaisia tulee tälläkin hetkellä mieleen ainakin 10 kpl joiden paikka olis ennemmin hiekkamontussa tai romuttamolla, mutta tuolla vaan tulee joka päivä vastaan...

                  Ja missäs sitten ne uusien autojen vaihdetut osat näkyy??? Tulee heti kättelyssä mieleen muutama uusi auto jossa vaihdettu vaihdelaatikko eli 9%....Myös konepeltiä lokasuojaa, ovea takakontin luukkua sun muuta vaihdellaan ilman mitään ongelmia tai miettimistä prossien kanssa...Mielestäni sen prossa homman pitäs poistua kokonaan tai sitten sen laitetaan tasan kaikille autoille....

                  Ainiin mutta eihän alle 10% muutoksia merkitä....Voi vittu mitä kusetusta...Kummasti ne sitten jostain löytyy kun niitä ei tarviis löytyä....

                  Suomen valtio ja katsastuslaitokset on kusettanut harrasteautoilijoita jo niin paljon ja pitkään että eiköhän olis jo aika hieman helpottaa ihmisten oloja...Maksetaan jo niin paljon veroja ja kaikkee paskaa kaikesta että suomen valtion pitäs korvata joskus tämä kaikki jotenkin esim. olisko mukavaa kun verolapussa olis veron palautusta nimikkeellä "yleinen vitutuskorvaus ja maksetaan 500 euroa"...

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Erittäin hyvin sanottu: Missäs ne uusien autojen prosentit on? nimim.viime viikolla vaihtanut 2 automaatti lootaa.

                    Erittäin hienoja nämä pykälät, ja taasen kun prosenteista puhutaan niin mitenkäs ne Korinvaihtomersut...joissa KAIKKI vaihdettu ovat vielä liikenteessä eikä niiden prosentteihin puututa...lähinnä tarkoittaen näitä 80 luvun tapauksia. Ei pitkäkään kun "entisöitiin" yhtä 350slc:tä....papereissa näin: mallimerkintä 350slc......, Erikois ehdot:Auto koottu osista,Kori peltiosineen,moottori,vaihteisto,akselistot ja pyörät tuotu saksasta.Kokoamisessa käytetty uusia ja käytettyjä osia.Valmistenumeromeistos...... Muutoskatsastus tehty vuonna 1989.

                    Että näin..

                    pkle
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • Tykki
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 197
                      • Ii

                      #11
                      Originally posted by Sami
                      Originally posted by jani1632
                      "Voin kyllä kertoa monen vuoden tekniikan vaihto kokemuksella että alle 320:stä ei voi tehdä laillisesti 325:sta....Siis ilman kanta-auto tarkastusta"

                      Niin näissäkin asioissa on konttorikohtaisia eroja...kuinka esim.lasketaan akselistot (osittain vaihdettu), mittaristo ei ole välttämätöntä vaihtaa, kuten ei startti/laturikaan....

                      Toki helpottaahan tuo kanta tarkastus...myöhempää ja muuta rakentelua kuten esim. sisustaa tms.

                      Kaverin pitkäaikainen projekti316 muutettu 325:ksi muutama vikko sitten 33,5% muutoksilla ja tähän sisältyi:moottori,vaihteisto/kytkin,perä,kardaani,vetarit,takakynkät jarruineen,etutolpat jarruineen,etu/takavakaaja.

                      Eli arvokkaita prosentteja säästyi, takaiskareista/jousista,takapalkista,etupalkista,alatukivarsista, startista/laturista,mittaristosta,ohjauslaitteistosta.
                      Joo just ne etu ja takapalkit on kompastuskivi kun periaatteessa samoja paskoja kaikissa, mutta eri numeroilla eli täten eri osa.....Ja jos myöhemmin tarkistaavat niin vaihtoon menee ja prossat ei riitä...Oikeestaan voisivat jo lopettaa kokonaan ton prosentti jutun kun rasittaavat sillä vaan itseään turhaan...Pitäsivät vaan huolen ettei tuolla tienpäällä oo ihan hirveetä pommia jollaisia tulee tälläkin hetkellä mieleen ainakin 10 kpl joiden paikka olis ennemmin hiekkamontussa tai romuttamolla, mutta tuolla vaan tulee joka päivä vastaan...

                      Ja missäs sitten ne uusien autojen vaihdetut osat näkyy??? Tulee heti kättelyssä mieleen muutama uusi auto jossa vaihdettu vaihdelaatikko eli 9%....Myös konepeltiä lokasuojaa, ovea takakontin luukkua sun muuta vaihdellaan ilman mitään ongelmia tai miettimistä prossien kanssa...Mielestäni sen prossa homman pitäs poistua kokonaan tai sitten sen laitetaan tasan kaikille autoille....

                      Ainiin mutta eihän alle 10% muutoksia merkitä....Voi vittu mitä kusetusta...Kummasti ne sitten jostain löytyy kun niitä ei tarviis löytyä....

                      Suomen valtio ja katsastuslaitokset on kusettanut harrasteautoilijoita jo niin paljon ja pitkään että eiköhän olis jo aika hieman helpottaa ihmisten oloja...Maksetaan jo niin paljon veroja ja kaikkee paskaa kaikesta että suomen valtion pitäs korvata joskus tämä kaikki jotenkin esim. olisko mukavaa kun verolapussa olis veron palautusta nimikkeellä "yleinen vitutuskorvaus ja maksetaan 500 euroa"...
                      kerrankin oikein asiapitoinen avautuminen.
                      miksei muuten esimerkiksi ole olemassa lasketteluveroa? siis vaikkapa suksivoiteenkäyttövero-nimikkeellä. olis se varmaan uskomatonta jos joskus keksittäis verottaa jotain muuta kuin autoilua näin raskaasti ku nykyään. ja tuo autoveron kevennys mikä tuli, niin minusta moraalisesti ois oikein jos sen auton sais ostaa just samalla hinnalla kuin vaikkapa saksan kansalainen ostaa omansa. puhumattakaan siitä että polttoaineen hinnasta on 75%veroa. kaikki asiat missä on/mistä peritään yli neljännes veroa on kusetusta ja kiskontaa kansaa kohtaan.

                      jos joku koronkiskuri lainaa sulle satasen ja pyytää kaks takaisin, niin se on rikos. mites sitten tämä valtion veropolitiikka? puolet veroviraston miehistä istuis linnassa jos tuota samaa lakia sovellettais heihin.

                      sori topicin kirjoittajalle ku meni nyt vähän O.T hommaksi...
                      "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
                      -Andy McCoy

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎