Announcement

Collapse
No announcement yet.

01 530d touring ja moottorikumien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    01 530d touring ja moottorikumien vaihto

    Eli minkälainen homma? jos joku on tehnyt ja on hyvä konsti noiden vaihtoon(kattelin et liikaa tiloja ainakaan apparin puolelle) niin vinkit olis tarpeen..

    Ja sitte semmonen että auto tuntuu kulkevan ihan normaalisti, mutta mustaa savua ei ole näkyny aikoihin.. hä, sentään riisseli kyseessä:think auton ostaessa kyllä humpautti kunnon savut ku polkasi.. meinaan et voisko olla "laihalla tai jotain)?
    Last edited by Tontsa80; 10-01-2010, 17:01. Reason: Ei auttanut ongelmaan
    Vikakoodien lukua porin suunnalla
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1372
    • Oulainen

    #2
    Ite laitoin kutoslankun tunkin ja öljypohjan väliin (lappeelleen) ja tunkilla kevensin konetta, hyvin mahtuu vaihtaan yla ja alakautta.

    Eipä nämä oikeestaan savua jos ei ole tukossa. Dieselit käy lähes aina "laihalla" ja se on normaalia, ei hajoita mitään.
    Last edited by jsr85; 26-12-2009, 15:13.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • Tontsa80
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 271
      • pori

      #3
      ahaa

      Originally posted by jsr85 View Post
      Ite laitoin kutoslankun tunkin ja öljypohjan väliin (lappeelleen) ja tunkilla kevensin konetta, hyvin mahtuu vaihtaan yla ja alakautta.

      Eipä nämä oikeestaan savua jos ei ole tukossa. Dieselit käy lähes aina "laihalla" ja se on normaalia, ei hajoita mitään.

      Eli otit ihan vaimenninkumien moöemmissa päissä olevat pultit vain pois? eikös ne ollu niin yksinkertaisesti kiinni?
      Vikakoodien lukua porin suunnalla

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1372
        • Oulainen

        #4
        Joo, yläpuolella ja alapuolella molemmissa yksi pultti. Kannattaa ottaa yläpuolelta se alipaine letku irti ennen kumen irroitusta.
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Tontsa80
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 271
          • pori

          #5
          kumeista vielä..

          Eli tuli vaihdettua molemmat.. ei paha homma, mutta vei aikaa ensimmäisellä kerralla moottoria sai tunkata tosissaan melko korkealle että sai apparinpuolen vaimentajan paikalleen.. hiukan jopa hirvitti aivan luonnoton asento mutta mutta..

          värinä ja tutina ei muuttunut n900-1000rpm kohdalla miksikään vaikka toinen kumi oli aivan rikki.. käytin autoa testerissä ja kaikki arvot hyvät.. mistähän tuota vikaa vois vielä hakea?? kaikki kumit on jo vaihdettu, paitsi laatikon tukikumit.. näyttää tosin ihan hyviltä ja uudetkin on jo varastossa. hieman ärsyttää tuo ääni jostain, kun muuten olisi niin mukava peli, ei ees pakkanen ole tehnyt mitään "lisäoireita"
          Vikakoodien lukua porin suunnalla

          Comment

          • Tontsa80
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 271
            • pori

            #6
            ja vielä..

            Eli vaikka suutinarvot oli kohdallaa, niin voiko suutin silti vuotaa? ihmetyttää kun imusarja 2cyl kohdalla on aina vähän kostean näköistä.. oli ennen läppien poistoa, ja vaikka uudet tiivisteet laitoin, niin silti taas oli hieman kostea.. (ei taida silti ulospäin vuotaa, vaikka vuotaisikin?)

            Hieman topicci lähti harhailee, mutta ei aina uutta viitti alottaa.
            Vikakoodien lukua porin suunnalla

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Tontsa80 View Post
              Eli vaikka suutinarvot oli kohdallaa, niin voiko suutin silti vuotaa? ihmetyttää kun imusarja 2cyl kohdalla on aina vähän kostean näköistä.. oli ennen läppien poistoa, ja vaikka uudet tiivisteet laitoin, niin silti taas oli hieman kostea.. (ei taida silti ulospäin vuotaa, vaikka vuotaisikin?)

              Hieman topicci lähti harhailee, mutta ei aina uutta viitti alottaa.
              Muokkaile otsikkoa hiukan, niin saatta tulla enemmän vinkkejä.
              Mutta mutta, tapahtuuko tärinä ajossa, tyhjäkäynnillä, kylmällä, aina?
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • Tontsa80
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 271
                • pori

                #8
                Tärinää..

                Originally posted by Jamppa1983 View Post
                Muokkaile otsikkoa hiukan, niin saatta tulla enemmän vinkkejä.
                Mutta mutta, tapahtuuko tärinä ajossa, tyhjäkäynnillä, kylmällä, aina?
                Joo tapahtuu kylmänä kuumana ja liikkeessä tai paikallaan.. eli aina

                kabiiniin tulevaa ääntä vois verrata siihen, kun ajaa erittäin pienellä nimismiehenkiharalla..
                Vikakoodien lukua porin suunnalla

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎