Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR pois käytöstä -> ei nosta lämpöjä (nyt nostaa)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    EGR pois käytöstä -> ei nosta lämpöjä (nyt nostaa)

    Putsailin imusarjan ja EGR:n. En laittanut alipaine letkua takaisin egr:n vaan tulppasin sen. Nyt lämpöjen nousu normaaliin noin: -15c on todella hidasta, matka-ajossa lähes OK. Saattaa välillä olla parin viisarinpaksuuden verran vaille normaali. Mutta ennen noin: -28c nosti lähes normaaliin (matka-ajo) ja kaupungissakin -15c nousi normaaliin. Onko muilla samallaisia ongelmia, vai oisko termostaatti juminut auki ja nyt se korostuu vaan enempi kun egr ei ole käytössä. Vikakoodi tullut myös sähköisestä lisälämmittimestä. Pystykö sen jotenkin testaamaan että toimiiko se oikein/ollenkaan.

    330d m57
    Last edited by Jamppa1983; 10-01-2010, 15:08.
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo
  • Jope86
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 97
    • Imatra

    #2
    tuo taitaa johtua ihan vaan tosta EGR:än tulppauksesta... omakohtaisia kokemuksia noista VAG diiseleistä ja on melkein pakko olla käytössä talviaikaan jos meinaa lämpöä saada kapiinin puolelle...
    _____________________________________________
    E34 M5
    ex: E36 325 Coupe M-Sport
    ex: E34 535 iA
    ex: E30 318i Touring
    ex: E36 320 Taxi (SeKaSiKiÖ M52B25)
    ex: E34 535
    ex: E34 520 mosselmann turbo
    ex: E30 320 Taxi
    ex: E30 316i

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Egr:n termari viallinen joka tod.näk. tuli ilmi vasta ventiilin tulppauksella.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • surface
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 257

        #4
        M57N:ssä tulppasin EGR:n ja kyllähän tuo vähän hitaammin nostaa lämmöt, mutta enpä ole siitä vielä mitään ongelmaa kokenut. Näkee sitten joskus kovemmilla pakkasilla (alle -20), että miten pelittää...
        E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

        Comment

        • Max
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 994
          • Kotona

          #5
          Originally posted by Rahu View Post
          Egr:n termari viallinen joka tod.näk. tuli ilmi vasta ventiilin tulppauksella.
          Tuo johtuu siis tuosta EGR:n viallisesta termarista? Minä kuitenkin noin vuosi sitten vaihdoin tuon EGR-termostaatin et en kyllä jaksais uskoa et se on sökö, siis omassani... Mulla nimittäin sama homma et lämpöviisari ei nouse klo 12:sta, vaan jää noin viisarin verran normaalista ja sit jos pysähtyy liikennevaloihin, niin viisari saattaa laskea pykälän tai kaks. Tämän huomaa niin matka-ajossa kuin kaupunki ajossakin. Kesällä koneesta poistettiin imusarjan läpät...

          Comment

          • Jamppa1983
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 739
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Rahu View Post
            Egr:n termari viallinen joka tod.näk. tuli ilmi vasta ventiilin tulppauksella.
            Missäs kohti se EGR:n termostaatti sijaitsee? Mulla on tälläinen systeemi. http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=11&fg=50
            Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

            M3 e90 & "M3" e30 turbo

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Tuossa versiossa sitä ei ole.
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Jamppa1983
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 739
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Dunky View Post
                Tuossa versiossa sitä ei ole.
                Sitähän minäkin. Eli termostaatti vois olla ainut mikä estää lämpöjen noisun. Joten EGR:n talveksi käyttöön.
                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Max View Post
                  Tuo johtuu siis tuosta EGR:n viallisesta termarista? Minä kuitenkin noin vuosi sitten vaihdoin tuon EGR-termostaatin et en kyllä jaksais uskoa et se on sökö, siis omassani... Mulla nimittäin sama homma et lämpöviisari ei nouse klo 12:sta, vaan jää noin viisarin verran normaalista ja sit jos pysähtyy liikennevaloihin, niin viisari saattaa laskea pykälän tai kaks. Tämän huomaa niin matka-ajossa kuin kaupunki ajossakin. Kesällä koneesta poistettiin imusarjan läpät...
                  Voit testata sen laittamalla vaikka lukkopihdit siihen egr termarin letkuun, jos ei auta niin päätermaria vaihtoon.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Jamppa1983
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 739
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Nyt EGR käytössä ja auttoi hieman. Silti ei nosta vieläkään oikein reippaasti lämpöjä. Matkaa saa ajaa melkein 10-20km ennen kun on puolessa tai lähes puolessa välissä -24c pakkasella. Kaupungissa ei nosta kun ensimmäiselle viivalle. Onko tämä normaalia, minusta ei. Joten termostaatti vaihtoon, kannattaa varmaan samalla vaihtaa hihnat ja vesipumppu. Mitäs muuta kannattaa vaihtaa samalla niin ei tarvisi montaa kertaa kaupassa juosta.
                    Last edited by Jamppa1983; 03-01-2010, 12:09.
                    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                    M3 e90 & "M3" e30 turbo

                    Comment

                    • rasanttu
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 530
                      • Tuusula

                      #11
                      Termarit tarkistukseen. Kyllä pitäisi nousta normaalit lämmöt mittarin mukaan kaupungissakin.
                      Freude am Fahren

                      Comment

                      • Jamppa1983
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 739
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Mittailin eilen sitä sähköistä lisälämmitintä, mistä oli aikaisemmin tullut vikakoodi. Ensimmäisen (keulasta päin) mötikän ohm arvojotain: 4,5 ja jälkimmäisen mikä oli pirun kuuma! oli jotain 15. Sitten huomasin että alempanakin on liitin joka (ala etuviistossa, maadoituksen alapuolella) oli jostakin kummasyystä nyppästy irti. Eihän sitä takaisinkaan saa kun paskaa liitin täynnä, joten se siitä. Kuuluuko sen alimman liittimen olla paikoillaan ja mitä ne pystyssä olevat morkulat on jotain säätö venttiileitä?
                        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                        M3 e90 & "M3" e30 turbo

                        Comment

                        • Jamppa1983
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 739
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          No nyt nostaa vaikka EGR on pois käytöstä. Vaikka yli -20 matka-ajossa niin viisari pysyy juuri siinä keskellä eikä vaella yhtään alaspäin. Parkissa kyllä laskee lähelle sitä ensimmäistä viivaa, mutta nostaa nopeasti normaaliin. Tuon varmaan saisi korjattua sillä uudella sähköisellä lisälämmittimellä, mutta ei niin tärkeä. Tarkenee loistavasti ilman sitäkin. Uusiksi meni vesipumppu, termostaatti ja hihnat. Ainakin vesipumppu ja termati alkuperäiset 300tkm rullattuja joten ei voi muuta sanoa että aika laatu tavaraa on!
                          Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                          M3 e90 & "M3" e30 turbo

                          Comment

                          • Pekuz
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 687
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Jamppa1983 View Post
                            No nyt nostaa vaikka EGR on pois käytöstä. Vaikka yli -20 matka-ajossa niin viisari pysyy juuri siinä keskellä eikä vaella yhtään alaspäin. Parkissa kyllä laskee lähelle sitä ensimmäistä viivaa, mutta nostaa nopeasti normaaliin. Tuon varmaan saisi korjattua sillä uudella sähköisellä lisälämmittimellä, mutta ei niin tärkeä. Tarkenee loistavasti ilman sitäkin. Uusiksi meni vesipumppu, termostaatti ja hihnat. Ainakin vesipumppu ja termati alkuperäiset 300tkm rullattuja joten ei voi muuta sanoa että aika laatu tavaraa on!
                            Hiukan aihetta sivuten, kun vesipumpun vaihdoit..

                            Missä kunnossa oli ohjainrullat yms. kiristimet joita moniurahihna pyörittää?

                            Pitikö mitään ääntä missään tilanteessa esim. sammuttaessa?

                            Oliko uudessa vesipumpussa samanlainen tuo roottoripyörä, kun lämmöt kerran laskee hiukan tyhjäkäynnillä uudella pumpulla?

                            -Vesipumpun vaihtoa suunnitellessa..
                            ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                            Comment

                            • Remolux
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 294

                              #15
                              nostetaas vaanhempi aihe..

                              onko 316 1.8i ssä EGR - termostaattia? vai onko kyseinen termari vain riisseleiden harmeja?
                              tyhjäkäynnillä lämmöt nopeestikki nousee keskelle mut ajellessa matkaajoa lämmöt laskee ekan viivan alapuolellekki ja kapiinis on ihan horkassa..
                              syylärin edusta ihan ummessa mut ei nosta lämpöjä silti.. ja pakkaasta on -2 astetta..
                              mietin vaan et hankkiiko turhaan päätermaria jos tollaanen kerta on..
                              isän autos joka on 1.9 koneella ja -99 malli. vaihettu 4kertaa uus nestetermari mut ei nosta silti lämpöjä..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎