Announcement

Collapse
No announcement yet.

525i -92, lämppäriongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    525i -92, lämppäriongelma

    Jees. Eli tuli ostettua tollanen peli M50-moottorilla.
    Aloin kuitenkin yks päivä ihmettelemään, ku tuulilasi on jatkuvasti huurussa kuskin puolelta, apparin puolella ei mee huuruun, vaikka joku kyydissä istuisikin. Liekkö sitten raitisilmasuodatin tukkeessa, ja ainakin osittain aiheuttaisi ko ongelman. (missä sijaitsee?)

    Samalla huomasin, että moottorin lämmetessä alkaa auton sisälle tulemaan välillä jopa melko voimakas glykolin tuoksu. Eli ilmeisesti kenno tullut tiensä päähän?(millainen homma vaihtaa?)

    Sitten vielä lisäksi, kuskin puolelle ei tule niin lämmintä ilmaa, kuin apparin puolelle, onko siis vesiventtiilit vai mikä ku ei pelaa niinkuin pitäis?
    Apparin puolelle tulee kyllä ihan normaalisti lämmintä.

    Ja sitten jaloilta puuttuu puhallus kokonaan, ihan sama mihin asentoon ne vivut laittaa, niin ei pihaustakaan tuu ilmaa jaloille. Onko noi jotenkin sähköohjattuja vai vaijerilla?

    Ja autosta siis löytyy manuaali-ilmastointi.
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Hajonneen kennon lisäksi kyseessä voi olla vaan vuotavat lämppärin o-renkaat. Noita on itselle tullut pääasiassa vastaan, vaikka hajoaa toki niitä kennojakin.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • M40 Power
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 584
      • Turun seutu

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Hajonneen kennon lisäksi kyseessä voi olla vaan vuotavat lämppärin o-renkaat. Noita on itselle tullut pääasiassa vastaan, vaikka hajoaa toki niitä kennojakin.
      Mut vissii sama homma purkamisessa vai? Eli täytyy saada kenno irti ko operaatiota varten?
      EX: E30, E34, E36, E36 compact

      Nyk. -99 320D

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Joop, paska homma kaikenkaikkiaan. Varsinkin näin kylmällä, mutta palkitsee kun näkee ulos taas.

        edit: Itse kyllä tullut otettua koko lämmityslaite pois, eli ei nyt tarkkaa muistikuvaa saiko ne takimmaiset vaihdettua lämppäri paikallaan. Joka tapauksessa, kannattaa koeponnistaa se kenno jos vaan mahdollista, ellei halua sijoittaa vanhaan autoon
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • M40 Power
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 584
          • Turun seutu

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Joop, paska homma kaikenkaikkiaan. Varsinkin näin kylmällä, mutta palkitsee kun näkee ulos taas.

          edit: Itse kyllä tullut otettua koko lämmityslaite pois, eli ei nyt tarkkaa muistikuvaa saiko ne takimmaiset vaihdettua lämppäri paikallaan. Joka tapauksessa, kannattaa koeponnistaa se kenno jos vaan mahdollista, ellei halua sijoittaa vanhaan autoon
          No on tossa onneks lämmin talli käytössä. Miten on, saako sen irroitettu ilman koko kojetaulun irroittamista?

          Ja kyllä toi turun jäähdytinkeskus vissii koeponnistaa noita kennoja.
          EX: E30, E34, E36, E36 compact

          Nyk. -99 320D

          Comment

          • M40 Power
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 584
            • Turun seutu

            #6
            Originally posted by M40 Power View Post
            Miten on, saako sen irroitettu ilman koko kojetaulun irroittamista?
            Niin, tietääkö kukaan?
            EX: E30, E34, E36, E36 compact

            Nyk. -99 320D

            Comment

            • Controll3d
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 332
              • Iisalmi

              #7
              *DIY E34 heater core R&R (IHKA content)

              Tuon ohjeen perusteella näyttäisi joutuvan purkamaan aika paljon, mutta lähinnä keskikonsolin alueelta. :think
              Käyttis: -
              Projekti: E36 328i Coupe M-Sport -95

              °•. controll3d.kuvat.fiat-r.fi .•°

              Comment

              • M40 Power
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 584
                • Turun seutu

                #8
                Originally posted by Controll3d View Post
                *DIY E34 heater core R&R (IHKA content)

                Tuon ohjeen perusteella näyttäisi joutuvan purkamaan aika paljon, mutta lähinnä keskikonsolin alueelta. :think
                Suurkiitokset!
                EX: E30, E34, E36, E36 compact

                Nyk. -99 320D

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Taitaa itekkin joutua kennoremppaan vkl, nuo kuvat loi uutta uskoa, hyvä linkki
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • M40 Power
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 584
                    • Turun seutu

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Taitaa itekkin joutua kennoremppaan vkl, nuo kuvat loi uutta uskoa, hyvä linkki
                    Voidaan sitte porukalla täällä päivitellä et kuin veemäinen homma on/olikaan...
                    EX: E30, E34, E36, E36 compact

                    Nyk. -99 320D

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3823
                      • California

                      #11
                      OT: Onnea E34:sen johdosta!
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • Incarnated
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 450
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Oman kokemuksen jälkeen voisin todeta että vittumaisin asia on melkeinpä saada se johtosarja sopimaan takasin paikoilleen niin että mankat yms sopii yhä sinne

                        http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                        Comment

                        • M40 Power
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 584
                          • Turun seutu

                          #13
                          Originally posted by BMW View Post
                          OT: Onnea E34:sen johdosta!
                          Kiitän! Pakko myöntää, että melkonen parannus e30 verrattuna.

                          Juu, ei ainakaan kuvien perusteella näyttäny kovin pahalta hommalta, mut näkee sit ku saa joskus aikaseks purkaa sen...
                          EX: E30, E34, E36, E36 compact

                          Nyk. -99 320D

                          Comment

                          • Controll3d
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 332
                            • Iisalmi

                            #14
                            Ihan hienoa olisi saada kuulla tuoreita kokemuksia ja vinkkejä tuosta hommasta. Varmasti suurimmalla osalla jossakin vaiheessa tarvetta kennon vaihtamiselle. Voi sitten miettiä vaihtaako itse vai viekö sitten johonkin huoltoon.


                            Kyseinen linkki sattui omalle kohdalle eteen "vahingossa". Kun etsin tietoa liittyen omaan puhallin ongelmaan. Samassa kun sattuu olemaan ohjeistusta miekan ja IHKA yksiköiden korjaamiseen/huoltamiseen.
                            Käyttis: -
                            Projekti: E36 328i Coupe M-Sport -95

                            °•. controll3d.kuvat.fiat-r.fi .•°

                            Comment

                            • sasu`
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 352
                              • Tuusula

                              #15
                              Otan huomenna omastani ton kennon irti aamulla ja raportoin sitten tänne. Alko glykoli tuoksahtamaan ikävästi eilen ajellessa niin varmaankin toi kenno/o-renkaat kettuilee.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎