Announcement

Collapse
No announcement yet.

CO/HC liian korkeat (check engine vilahtaa käynistyksessä)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silverdog
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 51

    CO/HC liian korkeat (check engine vilahtaa käynistyksessä)

    Ongelma: Tyhjäkäynti HC 495 Kierroksilla HC 290
    CO 2,09 CO 4,8

    Boschin(pistokeelisen) Lamdan vaihdon jälkeen sain HC kierroksilla noin 70-80 parhaimillaan ja CO 0,5 parhaimillaan.. HC Tyhjäkäynillä noin 170-300 CO 1,0 pintaa.

    Ja sitten lisääks: Käynistyksen yhteydessä syttyy check engine valo noin 3 sek käynistyksen jälkeen ja palaa noin 10 sek. Tämä joka käynistyksessä, mutta ei syty ajaeessa eikä tyhjäkäynilläkään tämän jälkeen.

    Omat ajatuksen: Lämpötila anturi, Ilma massa mittari, Joku suutin vuotaa..

    AUTO: E36 325 Vanos -93 (coupe manuaali)
  • Silverdog
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 51

    #2
    Oisko jollakin jotain ideoita?? Lämpötila anturin vaihdoin (sinisen, moottorin ohjaukselle menevän) Ei vaikutusta..

    Muuten auto toimii ihan mukavasti. Tyhjäkäynti ihan hyvä.

    Ennen pakkasia autossa välillä hävis tehot ajossa.. Mut pakkasten tulleessa auto toimii ihan hyvin, eli tehot tasasesti tallessa ajon aikana..

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by Silverdog View Post

      Omat ajatuksen: Lämpötila anturi, Ilma massa mittari, Joku suutin vuotaa..

      AUTO: E36 325 Vanos -93 (coupe manuaali)
      Vuotava suutin ? Onko lambda-arvo viturallaan? Jäännöshapen määrää et ollut laittanut , korkea arvo tai sen heittely kun pyörittelee analysaattorissa kiinni (voi) viitata imuvuotoon..
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Silverdog
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 51

        #4
        Originally posted by petrolhead View Post
        Vuotava suutin ? Onko lambda-arvo viturallaan? Jäännöshapen määrää et ollut laittanut , korkea arvo tai sen heittely kun pyörittelee analysaattorissa kiinni (voi) viitata imuvuotoon..
        Labda heitteli välillä.. mutta ihan sallituissa rajoissa.

        Ennen lambdan vaihto CO2 tyhjäkäynillä oli 13,7
        Ja kierroksilla CO2 12,1

        Imuvuotoja en löytänyt.. (jarru cleenerillä sumutellen testasin) Haitariputki ihan uus.

        Comment

        • Silverdog
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 51

          #5
          Vielläkin vika hakusessa, tekis mieli jo lailisesti ajella pitkin maita ja seutuja..

          Comment

          • Scyber
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 686
            • Hyvinkää

            #6
            Moi!

            Ootko kattonu että tulpan koloissa ei nestettä?

            Katso ettei tulpista mikään ole märkänä.

            Ja vikakoodit kannattaa tsekata myös jos vielä et ole käyny luettamassa.
            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
            www.napalmi.com

            Comment

            • Norden
              Newbiemmer
              • Sep 2006
              • 22

              #7
              Ihan heitto, mut kokeile tääki. Mulla oli kanssa -92 525 vanoksessa arvot persiillään ja vikaa ei tuntunu löytyvän mistään. No sitten yks fiksu kaveri selvitti et lambdan lämmitys ei toiminut. Motronic ei antanu muistaakseni maata. Hyppylangalla kun ohitti lambdan esilämmitys releen niin arvot meni kohilleen.
              Viisaammat tietää voisko olla tää vikana...?!?!

              Comment

              • Silverdog
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 51

                #8
                Kiitoksia vastauksista...!!

                Tulpat ovat just vaihdettu venakopan tiivisteen vaihdon yhteydessä, ja kaikki on sieltä osin kuivana.

                Labdan lämmitystä voisi kokeilla kyllä.. Tässä minulle neuvottiin nollaamaan vikakoodit lamda vaihdon jälkeen ja mahdollisesti pitäis soveluttaa uuden lambdan rajaarvot sopivaks ohjausyksikölle.. Kuullema kaikki lambdat omaavat omat raja-arvot.

                Täytyy lähtee yhtymään tietotekniiliseen laiteesen.

                Kiitoksia jätkät neuvoista!!

                Comment

                • ande38
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2009
                  • 54
                  • oulu

                  #9
                  Itse käytän imuvuotojen etsimiseen vanhaa kunnon starttipilottia. Paikallistaa vuodot hyvin ja kuulee kun moottorissa käynti kovenee välittömästi

                  Itselläni oli yhden Mitsun kanssa kerran samantyyppistä vaivaa ja vika löytyi vuotavasta imusarjan tiivisteestä. Muilla ko. käyttötarkotukseen valmistetuilla litkuilla ei vuotoa löytynyt, vaikka vuoti kuin seula



                  Originally posted by Silverdog View Post
                  Kiitoksia vastauksista...!!

                  Tulpat ovat just vaihdettu venakopan tiivisteen vaihdon yhteydessä, ja kaikki on sieltä osin kuivana.

                  Labdan lämmitystä voisi kokeilla kyllä.. Tässä minulle neuvottiin nollaamaan vikakoodit lamda vaihdon jälkeen ja mahdollisesti pitäis soveluttaa uuden lambdan rajaarvot sopivaks ohjausyksikölle.. Kuullema kaikki lambdat omaavat omat raja-arvot.

                  Täytyy lähtee yhtymään tietotekniiliseen laiteesen.

                  Kiitoksia jätkät neuvoista!!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎