Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paisuntasäiliö/syylari tiiviste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • carrillo
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 26

    Paisuntasäiliö/syylari tiiviste

    Tere! Onkos tietoa tuosta O-renkaasta mikä noiden välissä on?
    Räjäytyskuvassa se on muodoltaan ovaali/neliö. Onko oikeasti vai normaali pyöreä? Samoin on annettu halkaisijaksi 77mm, mutta ei paksuutta.
    Syylari märkä noiden välistä ja rinkula pitäisi vaihtaa, mutta ei viitsi repiä auki kun ei ole varmuutta mitoista/muodosta. Tallin mustasta aukosta saattaisi löytyä joku O-rengas jos jollain olis faktatietoa mitoista. :thinkJa Autona e39 523iA -97
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Kyllä se tuon kuvan osoittamaan muotoon on valettu. Paksuus oli muistaakseni n. 3mm luokkaa.
    En kuitenkaan usko, että tuon vuotamisen aiheuttaja on tiiviste, vaan ennemminkin itse paisarinsäiliiö. Uusi säiliö tiivisteineen merkkiliikkeestä ostettuna on 40€ tuntumassa, jopa hieman allekin.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Lakeson
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 649
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by kaol View Post
      Kyllä se tuon kuvan osoittamaan muotoon on valettu. Paksuus oli muistaakseni n. 3mm luokkaa.
      Ei ole.

      Ihan tavalliset o-renkaat paisuntasäiliössä on, ja niiden vaihto on käytännössä 15min juttu. Haulla löytyy juttua.
      Ei mopolla mahottomia..

      Comment

      • Electroid
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 992
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by kaol View Post
        En kuitenkaan usko, että tuon vuotamisen aiheuttaja on tiiviste, vaan ennemminkin itse paisarinsäiliiö. Uusi säiliö tiivisteineen merkkiliikkeestä ostettuna on 40€ tuntumassa, jopa hieman allekin.
        Tai sitten vaan syyläri on halki. Itsellä ei kummankin tiivisteen vaihto auttanut mitään ja paisuntasäiliökin oli ehkä.
        - E36 328iA Touring 4/97 -
        Myynissä:
        - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

        Comment

        • carrillo
          Newbiemmer
          • Oct 2005
          • 26

          #5
          No niin

          Ne tiivisteet oli oikeasti normaalit O-renkaat. Paisarin irroitus tosin ei mennyt ihan vartissa. Oli aika rajusti kiinni, joten irroitin koko syylarin. ja ihan hyvä niin,,laturin remmi oli aikansa elänyt sisäpinnaltaan ja helppo nyt vaihtaa. MUTTA:think ihmetystä herätti syylaria irroittaessa vähäinen nesteiden ulostulomäärä. Normaalisti kun olen aikaisemmista laitteistani (autot/prätkät)vesiletkuja irrotellut, on autotallissa yleensä tulvinut, nyt ei. Nestettä tuli ulos arviolta syylärin ja letkujen verran, ei missään tapauksessa 10Litraa niin kuin täyttömäärä on. Onko niin että koko kattila ei tyhjene, eli jää joku ilmalukko jonnekin tms??? Jos koneessa olisi noin vähäinen määrä nesteitä, se olisi jo kajahtanut paskaksi varmasti työmatkallani 75km/sivu raskaalla jalalla ajaen.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16496
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by carrillo View Post
            Ne tiivisteet oli oikeasti normaalit O-renkaat. Paisarin irroitus tosin ei mennyt ihan vartissa. Oli aika rajusti kiinni, joten irroitin koko syylarin. ja ihan hyvä niin,,laturin remmi oli aikansa elänyt sisäpinnaltaan ja helppo nyt vaihtaa. MUTTA:think ihmetystä herätti syylaria irroittaessa vähäinen nesteiden ulostulomäärä. Normaalisti kun olen aikaisemmista laitteistani (autot/prätkät)vesiletkuja irrotellut, on autotallissa yleensä tulvinut, nyt ei. Nestettä tuli ulos arviolta syylärin ja letkujen verran, ei missään tapauksessa 10Litraa niin kuin täyttömäärä on. Onko niin että koko kattila ei tyhjene, eli jää joku ilmalukko jonnekin tms??? Jos koneessa olisi noin vähäinen määrä nesteitä, se olisi jo kajahtanut paskaksi varmasti työmatkallani 75km/sivu raskaalla jalalla ajaen.
            .....
            E: Meni väärin.

            Comment

            • Painmaster
              Newbiemmer
              • Dec 2009
              • 1
              • Kuopio

              #7
              omassa tihkuttaa jäähdytysnestettä paisuntasäilion alareunasta, liekko samasta kohti? mitä toimenpiteitä teit ja paljon tuli hintaa rempalle?
              itsellä e36 316i compact -95
              Last edited by Painmaster; 09-01-2010, 10:28.

              Comment

              • carrillo
                Newbiemmer
                • Oct 2005
                • 26

                #8
                Jossai aikaisemmassa

                jutussa on kuvien kanssa tuo homma. Ei ole paha juttu, helpottaa jos nostaa koko syylärin pois, jää enemmän tilaa taikinoida paisuntasäiliön kanssa. Ja samalla voi vaihtaa moniuraremmin. M52koneen remmi tyyppi 6PK1555. Kaikki on muovia eli maltti on valttia kun kampeat paisaria pois. Uudet tiivisteet noin 8e metroautosta, (ei löytynyt paisuntasäiliötä( kuulemma tilauskamaa )) Tarvikeliikkeestä paisuntasäiliö 30e. Tosin siinä oli korkin kierteessä jotain mystistä. tämän hokasin vasta kun kaikkia oli kasattu.
                Poista tuulitunneli ja irroita viskoropeli (vasenkätinen kierre) 32mm mutteri, anna vasaraa kiintoavaimelle niin irtoaa. irrota letkut/mahdolliset sähköhilppeet. Irrota syylärin yläpään kiinnikkeet nosta syyläri ylös, avaa paisuntasäiliön ns lukituslevy, mulla siinä oli 2kpl 25torx pultit. Kampea paisuntasäiliö ylös tasaisesti ja rauhallisesti. Putsaa syylärissä oleva paisuntasäiliön ura hyvin, paina paisuntasäiliö paikalleen, katso että paisuntasäiliö menee tarpeeksi syvälle(syylärin ja säiliön olakkeet vastaavat toisiinsa. kasaa koko komeus ja aloita vesileikit

                Comment

                • carrillo
                  Newbiemmer
                  • Oct 2005
                  • 26

                  #9
                  linkki

                  Originally posted by carrillo View Post
                  jutussa on kuvien kanssa tuo homma. Ei ole paha juttu, helpottaa jos nostaa koko syylärin pois, jää enemmän tilaa taikinoida paisuntasäiliön kanssa. Ja samalla voi vaihtaa moniuraremmin. M52koneen remmi tyyppi 6PK1555. Kaikki on muovia eli maltti on valttia kun kampeat paisaria pois. Uudet tiivisteet noin 8e metroautosta, (ei löytynyt paisuntasäiliötä( kuulemma tilauskamaa )) Tarvikeliikkeestä paisuntasäiliö 30e. Tosin siinä oli korkin kierteessä jotain mystistä. tämän hokasin vasta kun kaikkia oli kasattu.
                  Poista tuulitunneli ja irroita viskoropeli (vasenkätinen kierre) 32mm mutteri, anna vasaraa kiintoavaimelle niin irtoaa. irrota letkut/mahdolliset sähköhilppeet. Irrota syylärin yläpään kiinnikkeet nosta syyläri ylös, avaa paisuntasäiliön ns lukituslevy, mulla siinä oli 2kpl 25torx pultit. Kampea paisuntasäiliö ylös tasaisesti ja rauhallisesti. Putsaa syylärissä oleva paisuntasäiliön ura hyvin, paina paisuntasäiliö paikalleen, katso että paisuntasäiliö menee tarpeeksi syvälle(syylärin ja säiliön olakkeet vastaavat toisiinsa. kasaa koko komeus ja aloita vesileikit
                  1998 528i Entire Cooling Department Tips & Tricks (E39 5-speed with 89K miles) Car seems to have good maintenance service but I could not find records of service for the Cooling Department. After everything is removed then it was clear that nothing has been replaced thus far. I am the 4th owner and

                  tuolla ok juttua myös

                  Comment

                  • Lakeson
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 649
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Paisuntasäiliön saa vivuttua ylös vaikka 13mm lenkkiavaimen avopäällä, jonka tukee vieressä oleviiin muovitasoihin - lähtee ihmeellisen näppärästi irti.
                    Ei mopolla mahottomia..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎