Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keskuslukituksen kauko-ohjauksen jälkiasennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teme[[
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 269
    • Lake Worth, FL

    Keskuslukituksen kauko-ohjauksen jälkiasennus

    Ongelma:
    Olen asentamassa keskuslukitukseen kauko-ohjausta kun autossa ei sellaista ihme ja kumma ole. Auto on e39 vm.96/11. Voisiko joku selventää että minne pitää mikäkin johto laittaa kun en hirveesti nuiden sähköasennuste päälle ymmärrä Laitan asennusohjeesta kuvia tähän liitteeksi.
    Tuossahan on nuita ominaisuuksia paljon mutta nyt olisi tarkoitus saada vain ovet aukeamaan ja menemään lukkoon kauko-ohjaimesta. Eli nuo lilat johdot jää ainakin ylimääräiseksi ja tuo yksi sininen mikä on tarkoitettu ikkunoille?
    Kiitos kaikille vastauksista!
    Attached Files
    Last edited by teme[[; 29-08-2010, 15:16.
  • teme[[
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 269
    • Lake Worth, FL

    #2
    eikö kukaan osaa auttaa

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1227
      • LAHTI

      #3
      .

      Originally posted by teme[[ View Post
      Ongelma:
      Olen asentamassa keskuslukitukseen kauko-ohjausta kun autossa ei sellaista ihme ja kumma ole. Auto on e39 528i vm.96/11. Voisiko joku selventää että minne pitää mikäkin johto laittaa kun en hirveesti nuiden sähköasennuste päälle ymmärrä Laitan asennusohjeesta kuvia tähän liitteeksi.
      Tuossahan on nuita ominaisuuksia paljon mutta nyt olisi tarkoitus saada vain ovet aukeamaan ja menemään lukkoon kauko-ohjaimesta. Eli nuo lilat johdot jää ainakin ylimääräiseksi ja tuo yksi sininen mikä on tarkoitettu ikkunoille?
      Kiitos kaikille vastauksista!
      ppppppppp.
      Last edited by 325E; 09-01-2010, 23:17.

      Comment

      • DerAlte
        Newbiemmer
        • Oct 2006
        • 20
        • Forssa

        #4
        Koitetaan suomentaa kytkentä.

        Ne lilat voit tosiaan unohtaa, niillä vain vilkautetaan vilkkuvaloja.
        Samoin sen sini/mustan, se on ikkunannostimelle.

        -Ensimmäisessä kuvassa olevaan ruskeaan ja harmaaseen johtoon pitäisi tuoda plussa, mielellään keskuslukon sulakkeelta.
        -Vastaavasti keltainen ja kelta/musta ovat miinukset, eli runkoon.
        -Sininen on lukko kiinni
        -Vihreä on lukon aukaisu

        Vielä tälle matolaatikolle pitää antaa ylläpitosähkö ja se on se punainen johto jossa on sulake. Tämän voi laittaa yhteen ruskean ja harmaan kanssa.
        Musta johto on laatikon miinus ja sen voi laittaa keltaisten kanssa samaan miinukseen.

        Tähän saakka on helppoa, ongelma on sinisen ja vihreän kytkeminen lukkojärjestelmään jos ei ole auton johtokaaviota.
        Ongelman voi ratkaista ottamalla kuskin ovipahvin irti ja katsomalla lukon mikrokytkimestä johtojen värit. Sitten jalkatilasta sivulevy irti ja kaivamalla sieltä johtonipusta lukon kolme johdinta esiin ja kytkellä näihin "ryöstöliittimillä" tms. avaus- ja lukitusjohdot.
        Myökin plussat voi kytkeä tässä mikrokytkimelle menevään johtoon.

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          #5
          Originally posted by DerAlte View Post
          Koitetaan suomentaa kytkentä.

          Ne lilat voit tosiaan unohtaa, niillä vain vilkautetaan vilkkuvaloja.
          Samoin sen sini/mustan, se on ikkunannostimelle.

          -Ensimmäisessä kuvassa olevaan ruskeaan ja harmaaseen johtoon pitäisi tuoda plussa, mielellään keskuslukon sulakkeelta.
          -Vastaavasti keltainen ja kelta/musta ovat miinukset, eli runkoon.
          -Sininen on lukko kiinni
          -Vihreä on lukon aukaisu

          Vielä tälle matolaatikolle pitää antaa ylläpitosähkö ja se on se punainen johto jossa on sulake. Tämän voi laittaa yhteen ruskean ja harmaan kanssa.
          Musta johto on laatikon miinus ja sen voi laittaa keltaisten kanssa samaan miinukseen.

          Tähän saakka on helppoa, ongelma on sinisen ja vihreän kytkeminen lukkojärjestelmään jos ei ole auton johtokaaviota.
          Ongelman voi ratkaista ottamalla kuskin ovipahvin irti ja katsomalla lukon mikrokytkimestä johtojen värit. Sitten jalkatilasta sivulevy irti ja kaivamalla sieltä johtonipusta lukon kolme johdinta esiin ja kytkellä näihin "ryöstöliittimillä" tms. avaus- ja lukitusjohdot.
          Myökin plussat voi kytkeä tässä mikrokytkimelle menevään johtoon.
          Juu tuolleen se alku ja tässä on sitten tolle setille vielä ohje e39:siin: http://www.elektrocity-online.de/ein...Code%20E39.pdf
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • teme[[
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 269
            • Lake Worth, FL

            #6
            Jeps. Kiitos avusta nyt onnistuu tuo asennus.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎