Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eberi ja tuulilasin sulatus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veltsu_
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 9
    • Helsinki

    Eberi ja tuulilasin sulatus

    Asennutin automaatti-ilmastoinnilla varustettuun BMW 320d -02 (E46) eberin. Nyt ongelmana on miten saada puhallus ainoastaan tuulilasille lämmittimen käynnistyessä.

    Ennen auton sammuttamista olen ottanut automaatti-ilmastoinnin pois päältä auto-napista, painanut "tuulilasin sulatus"-napin pohjaan ja sen jälkeen säätänyt puhalluksen 4 pykälään. Eberin käynnistyessä tuulilasin sulatus on kuitenkin lähtenyt pois päältä, aivan kuten toimii takaikkunan lämmityskin että, jos jätät sen päälle kun sammutat auton, ei se ole enää päällä käynnistettäessä.

    Miten saisin sen jäämään päälle? Onko eberin asennuksessa tehty jotain väärin tai jotain jäänyt tekemättä vai onko sitä edes mahdollista saada toimimaan haluamallani tavalla? Tai onko muita tapoja saada puhallusta ainoastaan tuulilasille, jotta huurteenpoisto olisi mahdollisimman tehokasta?
  • Makee28
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 527
    • Kitee

    #2
    Eli valitset aina vasemmassa yläreunassa olevasta napista puhalluksen tuulilasille (ja siihen syttyy vihreä valo), ja systeemi ei sitä muista seuraavan kerran kun virrat kytkeytyy päälle..? Silloin on jossain hämärää.. :think

    Comment

    • Jisv
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 461
      • Pori

      #3
      huurteenpoisto kytkeytyy pois päältä, kun räpellät käsin puhaltimen nopeutta. Valitse vasemmasta reunasta puhallus ylös (eli tuulilasille) ja säädä puhallin haluamaasi asentoon. Eiköhän toimi
      e46 non m-sport touring
      Dieselin kulutus

      Comment

      • veltsu_
        Newbiemmer
        • Jan 2010
        • 9
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Makee28 View Post
        Eli valitset aina vasemmassa yläreunassa olevasta napista puhalluksen tuulilasille (ja siihen syttyy vihreä valo), ja systeemi ei sitä muista seuraavan kerran kun virrat kytkeytyy päälle..? Silloin on jossain hämärää.. :think
        Olen tähän saakka painanut tuulilasin sulatuksen päälle keskikonsolin oikeasta ylälaidasta, samasta rivistä kuin missä on takaikkunan lämmitys ja ilmastoinnin päälle/pois nappi. Tällöin puhallin kytkeytyy täysille ja puhallus suuntautuu ainoastaan tuulilasille. Sen jälkeen olen pienentänyt puhaltimen 2-4 pykälään ja tuulilasin sulatuksen napin vihreä valo on jäänyt palamaan, mutta eberin käynnistyessä valo on sammunut. Keskikonsolin vasemmassa laidassa on 3 nappia, joista puhallusta voi ohjata ylös, keskelle tai alas. Tarkoitatko että näistä pitäisi valita nappi, joka ohjaa puhalluksen ylös?

        Comment

        • veltsu_
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 9
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Jisv View Post
          huurteenpoisto kytkeytyy pois päältä, kun räpellät käsin puhaltimen nopeutta. Valitse vasemmasta reunasta puhallus ylös (eli tuulilasille) ja säädä puhallin haluamaasi asentoon. Eiköhän toimi
          Ai tuossahan olikin vastaus kysymykseeni... Pitää jatkossa tehdä tolla tavalla. Huurteenpoisto ei ainakaan mulla kytkeydy pois vaikka puhaltimen nopeutta säätää, mutta uudelleen käynnistettäessä kylläkin.

          Kiitos vastauksista!

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by veltsu_ View Post
            Keskikonsolin vasemmassa laidassa on 3 nappia, joista puhallusta voi ohjata ylös, keskelle tai alas. Tarkoitatko että näistä pitäisi valita nappi, joka ohjaa puhalluksen ylös?
            Juuri näin!

            Comment

            • tomi101
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 6

              #7
              Tervehdys! Mikäs lie minulla vikana E38:ssa kun wepasto joskus heittää puhalluksen automaatille, vaikka olen laittanut sen ennen wepan käynnistystä valmiiksi manuaalille. Mulla wepasto asennettu wepankellolla automaatti-ilmastointiin. Vähän v-mäinen juttu kun syö melkoisesti virtaa puhaltimen täysillä hönkiessä. Tekee tota tosiaan satunnaisesti!

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 866
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by Jisv View Post
                huurteenpoisto kytkeytyy pois päältä, kun räpellät käsin puhaltimen nopeutta. Valitse vasemmasta reunasta puhallus ylös (eli tuulilasille) ja säädä puhallin haluamaasi asentoon. Eiköhän toimi

                Siis miten? Ensin tuossa kerrotaan ettei saa räpeltää=koskea puhaltimen säätöön, muuten huurteenpoisto on pois käytöstä. Sitten pitäis säätää kuitenkin nopeus haluttuun asentoon. Vaiko eikö.

                Mitä tuo huurteenpoisto tässä tarkoittaa? Eikö se toimi kuin vain tietyin säätimin valinnoin?

                Rautalankaa.....

                Comment

                • JTP
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 506
                  • Hpj

                  #9
                  Originally posted by expertti View Post
                  Siis miten? Ensin tuossa kerrotaan ettei saa räpeltää=koskea puhaltimen säätöön, muuten huurteenpoisto on pois käytöstä. Sitten pitäis säätää kuitenkin nopeus haluttuun asentoon. Vaiko eikö.

                  Mitä tuo huurteenpoisto tässä tarkoittaa? Eikö se toimi kuin vain tietyin säätimin valinnoin?

                  Rautalankaa.....
                  Siis kun kytket tuon huurteenpoistotoiminnon päälle siitä paneelin oikean reunan ylimmäisestä napista, niin puhallin alkaa automaattisesti pyöriä maksiminopeudella. Ja koska tuo huurteenpoistotoiminto on käytössä vain ja ainoastaan puhaltimen maksimikierroksilla, niin se kytkeytyy välittömästi pois käytöstä jos puhaltimen nopeutta menee manuaalisesti säätämään hitaammaksi.
                  Elikkä käytännössä tuota huurteenpoistotoimintoa ei voi käyttää Webaston / Eberin kanssa, ellei sitten akku ole samaan aikaan latauksessa.

                  Itse olen asettanut puhallinnopeuden 2 tai 3 -asentoon, ja siitä paneelin vasemmasta laidasta puhallussuunnan ylös Eberin kanssa...

                  Oisko tuo riittävän jäykästä langasta väännetty..
                  Last edited by JTP; 16-01-2010, 08:03.
                  e90 330i lci -09
                  Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                  Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                  Comment

                  • Jisv
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 461
                    • Pori

                    #10
                    Originally posted by JTP View Post
                    Oisko tuo riittävän jäykästä langasta väännetty..
                    Luulin jo käyttäneeni rautalankaa, joten tän on oltava rautakankea tai ratakiskoa
                    e46 non m-sport touring
                    Dieselin kulutus

                    Comment

                    • bmw e34
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2002
                      • 633
                      • raahe

                      #11
                      Originally posted by Makee28 View Post
                      Eli valitset aina vasemmassa yläreunassa olevasta napista puhalluksen tuulilasille (ja siihen syttyy vihreä valo), ja systeemi ei sitä muista seuraavan kerran kun virrat kytkeytyy päälle..? Silloin on jossain hämärää.. :think
                      ei oo mitään hämärää, todennäköisesti ei vain ole valittuna automaatti ilmastoinnin ohjelmoinnissa (jonka voi hoitaa GT 1 / DIS / NCS EXPERTillä) muistamaan viimmeksi valittu tila ennen järjestelmän sammutusta . ko. homma löytyy foorumiltakin ja netistä pienen kaivamisen jälkeen . . . .

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        #12
                        Originally posted by bmw e34 View Post
                        ei oo mitään hämärää, todennäköisesti ei vain ole valittuna automaatti ilmastoinnin ohjelmoinnissa (jonka voi hoitaa GT 1 / DIS / NCS EXPERTillä) muistamaan viimmeksi valittu tila ennen järjestelmän sammutusta . ko. homma löytyy foorumiltakin ja netistä pienen kaivamisen jälkeen . . . .
                        Kyllä on jotain hämärää, jos ilmastointipaneeli unohtaa puhaltimen nopeus- ja suuntausasetukset. Kyseiset asetukset järjestelmä muistaa aina, mutta sisäilmankierron, ilmastoinnin, yms. muistaminen vaatii ohjelmoinnin.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎