Merkkivalon polttimon oon jo irrottanut. Otti ikävästi silmiin kun se palo kokoajan.
Täytynee ottaa vielä se katkaisija pois. Vielä kun olis siihen se peitelevy.
Merkkivalon polttimon oon jo irrottanut. Otti ikävästi silmiin kun se palo kokoajan.
Täytynee ottaa vielä se katkaisija pois. Vielä kun olis siihen se peitelevy.
Ei selvinnyt mistään missä vika on ja mitä on tehty, mutta eikö tuolla askartelulla olisi jo tutkinut ja vaihtanut sen ASC:n vaijerin?
ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Ei selvinnyt mistään missä vika on ja mitä on tehty, mutta eikö tuolla askartelulla olisi jo tutkinut ja vaihtanut sen ASC:n vaijerin?
Konehuoneen pesun jälkeeen meni pimeeks. Otin liittimen irti siitä boksin kyljestä ja sieltä välistä tuli aikas paljon vettä.
Eli ihan omaa typeryyttäni sen rikoin.
Konehuoneen pesun jälkeeen meni pimeeks. Otin liittimen irti siitä boksin kyljestä ja sieltä välistä tuli aikas paljon vettä.
Eli ihan omaa typeryyttäni sen rikoin.
vikakoodeja? :think
Nyt mennään:
bmw e46 330i cabrio
bmw e46 330d
ex bmw e36 328 coupe bmw e30 327 cabrio bmw e36 316
E36:sta on saanut ASC:llä ja ilman. Jos et ehdi ehjätä sitä, niin ota lamppu ja katkaisija pois. Kun kerran airbagitkin saa poistaa noista ylimenokauden autoista, niin pitäisi saada luistonestokin deletoida. Näin kun teet, niin tn. leima tulee muitta mutkitta. Valon jos jätät palamaan, niin riskeeraat hylsyn.
Rivien välistä lukemalla... Niin ymmärsinkö oikein, että 36:sta saa poistaa bägit?
Rivien välistä lukemalla... Niin ymmärsinkö oikein, että 36:sta saa poistaa bägit?
Eikös se ole niin että jos kyseistä autoa on saanut ilman bägejä niin ne voi poistaa käytöstä.
Eli ensimmäisistä kolmekutosista vois ottaa tyynyt pois?
Eikös se ole niin että jos kyseistä autoa on saanut ilman bägejä niin ne voi poistaa käytöstä.
Eli ensimmäisistä kolmekutosista vois ottaa tyynyt pois?
Siitä hommasta pitää saada joku "virallinen"todistus että ne on otettu pois.
Ja BMW Suomi Oy:lta lappu, että ko. mallissa bägi ei ole ollut vakiovaruste.
Ja homma pitää tehdä merkkiliikeessä uusilla osilla, tästä on juttua jos joku viitsii etsiä. Noin vaan ei bägiä siis saa poistaa, oikein tehtynä lupapaperin kanssa kallista...
E36:sta on saanut ASC:llä ja ilman. Jos et ehdi ehjätä sitä, niin ota lamppu ja katkaisija pois. Kun kerran airbagitkin saa poistaa noista ylimenokauden autoista, niin pitäisi saada luistonestokin deletoida. Näin kun teet, niin tn. leima tulee muitta mutkitta. Valon jos jätät palamaan, niin riskeeraat hylsyn.
Tsot tsot Jussi :think
Kuten jo kirjoitettiinkin, bägit voi ottaa pois, mutta auto on rakenettava sellaiseksi, kun on bägitön malli = esim bägitön ratti jne, vyön kiristimet jne.
Achtung! kuskin bägi tuli muistaakseni vuonna 1993 vakiovarusteeksi ja kartturin faceliftissä = 1995. Selkokielellä, tuon jälkeen ei bägejä saa poistaa.
Alkuperäiselle kysyjälle: ei kai sen ASC:n korjaminen nyt niin vaikeaa ole?
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Alkuperäiselle kysyjälle: ei kai sen ASC:n korjaminen nyt niin vaikeaa ole?
Bägien poistamisesta taisin tosiaan mutuilla hieman, kun ei oikein ole koskaan ollut aiheeseen syvällisempää kiinnostusta. ASC:sta olen myös jakin kanssa samaa mieltä, laita se nyt vaan kuntoon. Sinänsä ymmärrän oikein hyvin, jos kunnostusta ennen joutuu syystä tai toisesta keplottelemaan leimaamisen kanssa. Ihme homma, että tuo luistonestokin on maagisen turvallisuus-sanan alla noin lujasti. Ja kun sana turvallisuus tänä päivänä mainitaan, ei asioiden käsittely maalaisjärjellä ole enäää mahdollista.
Tuossa bägiasiassa käytännöt kyllä hieman vaihtelevat. Kirjoitettu totuus ei ole aina se miten toimitaan;
Itse katsastin vuonna 2008 tuon sigun e34:sen bägittömäksi. Katsastuskonttorilta asiaa kysyin ja he sanoivat, että pitää todentaa, että ko. autoa on saanut ilman bägiä. Tein vapaamuotoisen lapun jossa asian ilmaisin ja laitoin liitteeksi vielä realoem:ista kuvat eri rattivaihtoehdoista. Lopuksi tutun tuttu merkkiorganisaatiosta löi leiman ja nimen paperiin ja hyvin kelpasi konttorilla. Myös otteeseen jäi asiasta merkintä.
Tuo nimen ja leiman saaminen paperiin on se vaikein juttu, muuten ei probleemaa ainakaan Konalan IHA-Autokatsatuksessa.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Alkuperäiselle kysyjälle: ei kai sen ASC:n korjaminen nyt niin vaikeaa ole?
On se oikeestaan aika vaikeeta kun ei ole hajuakaan miten se toimii.
Tänään vilkuilin pellin alle ja varmistin nyt ainakin sen että se vaijeri on kunnolla paikallaan. (on kyllä tarkistettu aiemminkin)
Testaako toi jotenkin toimintaansa kun se kuitenkin liikkuu kun auton käynnistää?
Entäs voisko joku vikakoodi estää sen toiminnan?
Moro. Itsellä kanssa tuo hajosi, tosin mulla lakkasi eilen toimimasta kesken ajon kun käytin pois päältä, että pääsin liikennevaloista lähdettyä vähän rivakammin, kun piti laittaa taas päälle niin eipä enään toiminut. Ilmoittele tähän ihmeessä jos saat jossain vaiheessa korjatuksi/korjautettua jotenkin tuon.
Comment