Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pitääkö asc:n toimia katsastuksessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWFW24
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 276
    • Jämsä

    #31
    Originally posted by Stonde View Post
    On se oikeestaan aika vaikeeta kun ei ole hajuakaan miten se toimii.

    Tänään vilkuilin pellin alle ja varmistin nyt ainakin sen että se vaijeri on kunnolla paikallaan. (on kyllä tarkistettu aiemminkin)
    Testaako toi jotenkin toimintaansa kun se kuitenkin liikkuu kun auton käynnistää?
    Entäs voisko joku vikakoodi estää sen toiminnan?
    Kun virrat pistää päällä systeemi testaa että läppä liikkuu. Jos ei liiku/jumittelee jää ASC-valo palamaan käynnistyksen jälkeen.
    ex. 316i e36 1991
    ex. 318iS Coupe e36 1992
    ex. 528iA Touring e39 1997
    ex 316i e30 1990, vaimon
    ex. X5 4.4i e53 2001
    ex 316 e46 2003, vaimon
    525iX e60 2008
    Z4 e85 2003, vaimon​

    Comment

    • bmw e34
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 633
      • raahe

      #32
      Originally posted by Stonde View Post
      On se oikeestaan aika vaikeeta kun ei ole hajuakaan miten se toimii.

      Tänään vilkuilin pellin alle ja varmistin nyt ainakin sen että se vaijeri on kunnolla paikallaan. (on kyllä tarkistettu aiemminkin)
      Testaako toi jotenkin toimintaansa kun se kuitenkin liikkuu kun auton käynnistää?
      Entäs voisko joku vikakoodi estää sen toiminnan?

      sehän toimii käytännössä kuin kaasuläppä mutta käänteisellä logiikalla jota ohjaa anturitietojen perusteella ECU. esim: ajat kurvista ulos ja kaasu pohjaan, no ratas sutii josta ECU päättelee erinäisten tietojen perusteella (ennalta tehtaalla ohjelmoituja parametrejä) että nyt sutii ja alkaa kuristamaan imukanavistoa ja myöhäistämään sytytystä sekä katkoo polttoaineen syöttöä --> moottorin kierroslukua, tehoa ja vääntömomenttia rajoitetaan siihen pisteeseen että ECU on tyytyväinen kun sen mielestä pito on palautettu ja rengas ei enään sudi.
      omakohtainen kokemus ko. vehkeen viasta on että vaikka se hetkellä X näyttää että toimii (katsotaan pellin alle), rämäytät pellin kiinni ja seuraavalla kerralla kun käynnistät auton, vaijeri napsahtaa sen moottorin päästä poikki ja vikavalo loimottaa eikä ASC pelitä sen jälkeen vaikka näyttää että se on ehyt.

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #33
        Tosta katsastuksesta sen verran että itse kun tota autoa katsastanut ja katsonut vierestä kun auto on "jarrurullilla" niin asc-valo on palanut, eli katsuri laittaa sen pois päältä kun ajaa rullille.
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • K2Ri
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1829
          • London, UK & Germany

          #34
          Bägi asiaa vielä..

          Mulla on '92 e36, johon vaihdettu bägitön ratti. Airbag valo vilkkuu aina kun laittaa auton käyntiin ja jää sitten hetken päästä palamaan. Pitääkö mittaristo avata ja poistaa kyseinen polttimo, vai löytyykö joku sulake minkä poistolla tuon valon saa sammutettua ilman että muita laitteita pimenee samalla? Tai jotain piuhoja (ratin sisältä?) yhteen millä tuon vilkkumisen saa pois?
          Häiritsee tuo vilkkuminen jonkun verran..

          Ja ei, en aio hankkia bägirattia tms ainakaan vielä. Auto kun menee todennäköisesti romuttamolla heinäkuuhun mennessä. Jos ei mene, niin sitten katsellaan bägien hankintoja ja muita leimalle vaadittavia asioita uudelleen.
          sigpic
          BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

          Comment

          • SledgeHammer82
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1651
            • Pk-seutu

            #35
            Originally posted by jaki View Post
            Achtung! kuskin bägi tuli muistaakseni vuonna 1993 vakiovarusteeksi ja kartturin faceliftissä = 1995. Selkokielellä, tuon jälkeen ei bägejä saa poistaa.
            Saksassa ehkä, mutta ei Suomessa.

            Esim. tässä 6/1996 ensirekisteröity e36 ilman bägiä.

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #36
              Originally posted by SledgeHammer82 View Post
              Saksassa ehkä, mutta ei Suomessa.

              Esim. tässä 6/1996 ensirekisteröity e36 ilman bägiä.
              Mistäs tiedät ettei tuohon ole vaihdettu bägitöntä rattia ?
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • J-Poika
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 835
                • There's a place in the North, far far away

                #37
                Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                Saksassa ehkä, mutta ei Suomessa.

                Esim. tässä 6/1996 ensirekisteröity e36 ilman bägiä.
                suomessa lyödään ensirekisteröintipäivä olevinaan valmistuspäiväksi, toikin on voinu seisoo satamassa ainaki sen kolme vuotta, mutta täällä se on -96

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16422
                  • Asikkala

                  #38
                  Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                  Saksassa ehkä, mutta ei Suomessa.

                  Esim. tässä 6/1996 ensirekisteröity e36 ilman bägiä.
                  Ehkä rekisteröity -96 mutta pre-facelift (<-9/95 ?) maskipelti, munuaiset, etupuskuri ja sivuvilkut.

                  E: puskuri vaihtuu jo 9/93.

                  E II: Tai sitten on kaikki em. osat vaihdettu...

                  E III: Pitihän se kysymys myyjälle laittaa.
                  Last edited by jr66; 17-01-2010, 23:06.

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #39
                    Originally posted by jaki View Post
                    Mistäs tiedät ettei tuohon ole vaihdettu bägitöntä rattia ?
                    Sitten varmaan näihinkin on vaihdettu ratit





                    Myös E34:ssä bägi tuli Saksassa vakiovarusteeksi 93 malliin, mutta Suomessa myytiin vielä 1995 ilman bägejä ainakin 518i-mallit (tuolloin Saksassa jo matkustajanbägigin taisi olla vakiona...).

                    EDIT: Huomaa vikassa linkissä facelift-puskurit.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16422
                      • Asikkala

                      #40
                      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                      Sitten varmaan näihinkin on vaihdettu ratit





                      Myös E34:ssä bägi tuli Saksassa vakiovarusteeksi 93 malliin, mutta Suomessa myytiin vielä 1995 ilman bägejä ainakin 518i-mallit (tuolloin Saksassa jo matkustajanbägigin taisi olla vakiona...).

                      EDIT: Huomaa vikassa linkissä facelift-puskurit.
                      Ainakin etupuskuri on kaikissa sama ?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎