Eihän nuo ikinä istu kunnolla, mutta eihän tuo tarvitse kuin laminoida umpeen. Korkeintaan hieman runnoa irvistävää kohtaa ja sen jälkeen laminoida. Piis of keik, kun samalla kuitenkin laminoi muiden liitoksien kanssa.
Eihän nuo ikinä istu kunnolla, mutta eihän tuo tarvitse kuin laminoida umpeen. Korkeintaan hieman runnoa irvistävää kohtaa ja sen jälkeen laminoida. Piis of keik, kun samalla kuitenkin laminoi muiden liitoksien kanssa.
jep,mietin vain et onko ok käytäntö,jos liimat väliin ja runttaa iholle sen mitä menee,ja sitte viiste ja laminointi päälle...
no hyvä et tähänki tuli tieto..ei tarvi turhaan jännittää
jep,mietin vain et onko ok käytäntö,jos liimat väliin ja runttaa iholle sen mitä menee,ja sitte viiste ja laminointi päälle...
Jep, ei merkitystä millainen tässä ns. raakavaiheessa, kun kuitenkin vielä moneen otteeseen joutuu höyläämään. Vedä kuidut 40:sellä paperilla ja höylällä + laminoi tarpeen mukaan uudestaan, niin ei tarvitse kittiä kilokaupalla.
eli onko muilla jäänyt takapää lamppujen vierestä irvistämään ..ja jos on niin mitä olette tehny asialle?
vai onko mulla nuo kyljet vain sinnepäin tehty..??
Kato nyt kuvia alkuperäisestä M3:sta, niin huomaat miksi toi irvistää.
Yleensä toi lampun ympärys tehdään päin vittua, siis jos alkuperäiseen verrataan.
Kato nyt kuvia alkuperäisestä M3:sta, niin huomaat miksi toi irvistää.
Yleensä toi lampun ympärys tehdään päin vittua, siis jos alkuperäiseen verrataan.
Kato nyt kuvia alkuperäisestä M3:sta, niin huomaat miksi toi irvistää.
Yleensä toi lampun ympärys tehdään päin vittua, siis jos alkuperäiseen verrataan.
löytyskö vielä sieltä oven puolelta kuvaa,tietäs sen pokkauksen mihin asti tulee..
löytyskö vielä sieltä oven puolelta kuvaa,tietäs sen pokkauksen mihin asti tulee..
Kato löytyykä mun tai T3:n kuvista showroomissa ja projektiosissa tarvitsemaasi kuvaa. Netti tosin on pullollaan e30 M3 kuvia. Löytyy varmaan 100 kuvaa jo pelkästään täältäkin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=153304
Jep, ei merkitystä millainen tässä ns. raakavaiheessa, kun kuitenkin vielä moneen otteeseen joutuu höyläämään. Vedä kuidut 40:sellä paperilla ja höylällä + laminoi tarpeen mukaan uudestaan, niin ei tarvitse kittiä kilokaupalla.
siehän olet lasikuitu guru...anna neuvo
kannattaako laittaan lasikuitu/peltisaumaan primeri alle,vai tarttuuko laminointi hyvin ilmanki..
kannattaako laittaan lasikuitu/peltisaumaan primeri alle,vai tarttuuko laminointi hyvin ilmanki..
ku jonkin sortin primeriäki ne myy siihen alle..
Vaikka et minulta kysynytkään, niin polyesterihartsin laatu vaikuttaa tarttumiseen todella paljon. Esim. bilteman kura hartsi vs. Norpolin Hydrex 200-M800.
Ei voi verrata eikä edes puhua samana päivänä ton bilteman paskan kanssa.
Vaikka et minulta kysynytkään, niin polyesterihartsin laatu vaikuttaa tarttumiseen todella paljon. Esim. bilteman kura hartsi vs. Norpolin Hydrex 200-M800.
Ei voi verrata eikä edes puhua samana päivänä ton bilteman paskan kanssa.
no ei se mitään saa vastata olen käyttäny ennen tuota paikallisen kuituliikkeen kamaa,muistaakseni se oli just tuota norpolia..
pitäs hakea lisää lähipäivinä,mutta onko hyötyä sitä primeriä sinne alle pistää?tarttuuko se kunnolla kirkkaaseen peltiin ilman sitä..
kannattaako laittaan lasikuitu/peltisaumaan primeri alle,vai tarttuuko laminointi hyvin ilmanki..
ku jonkin sortin primeriäki ne myy siihen alle..
Kuten Jannmann tuossa kertoikin, niin kunnon hartsia eli aina jostakin muottifirmasta tms. alan tuotanto-liikkeestä -> näillä on pakko olla laatukamaa. Esim. Bilteman yms. harrastelija-paikkojen kamat on tarkoitettu vain, että hieman veneen kattoa korjataan ja siihenkin nuo ovat aivan kuraa.
Kaiken aa ja oo kuituosan liittämisessä peltiin on, että pelti on pyyhitty kirkkaaksi ja on rasvaton, sekä karhea. Mitä karheampi, sen parempi. Eli kestävä liitos syntyy: liitettävä alue puhtaaksi lamellilaikalla, myös niistä pullistuksista geeli pois laminoitavasta kohdasta, kunnes on raaka kuitupinta esillä (gelcoatiin ei tartu hartsi). Peltiin voit vedellä katkaisulaikalla vielä ristiinrastiin taiteellisia viiltoja kevyesti, jotta pinta on ns. rosoinen.
Tuon kun tekee kunnolla ajatuksen kanssa juuri noin, niin et tarvitse mitään primereitä. mm. 10-vuotta sitten liitin yhteen autoon lasikuituisen scoopin peltiseen konepeltiin tuolla metodilla, enkä tehnyt edes noita vekkejä peltiin, niin hyvin oli säröämätön vieläkin kun auto lähti käsistä uudelle omistajalle...
Lasikuitu ottaa kiinni peltiin kuin tauti, kunhan se pelti on puhdas
Kaiken aa ja oo kuituosan liittämisessä peltiin on, että pelti on pyyhitty kirkkaaksi ja on rasvaton, sekä karhea. Mitä karheampi, sen parempi. Eli kestävä liitos syntyy: liitettävä alue puhtaaksi lamellilaikalla, myös niistä pullistuksista geeli pois laminoitavasta kohdasta, kunnes on raaka kuitupinta esillä (gelcoatiin ei tartu hartsi). Peltiin voit vedellä katkaisulaikalla vielä ristiinrastiin taiteellisia viiltoja kevyesti, jotta pinta on ns. rosoinen.
Ja kun katkokuidun kanssa pelataan niin muista repiä myös sen maton reuna ns. rosoiseksi, ei saksia.
Comment