Announcement

Collapse
No announcement yet.

m3 lasikuitu kylkipullistuksia asentaneet..

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    m3 lasikuitu kylkipullistuksia asentaneet..

    eli onko muilla jäänyt takapää lamppujen vierestä irvistämään ..ja jos on niin mitä olette tehny asialle?

    vai onko mulla nuo kyljet vain sinnepäin tehty..??
    Last edited by afafaf; 08-03-2010, 15:04.
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #2
    Eihän nuo ikinä istu kunnolla, mutta eihän tuo tarvitse kuin laminoida umpeen. Korkeintaan hieman runnoa irvistävää kohtaa ja sen jälkeen laminoida. Piis of keik, kun samalla kuitenkin laminoi muiden liitoksien kanssa.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • afafaf
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1144
      • Tornio

      #3
      Originally posted by Rockford View Post
      Eihän nuo ikinä istu kunnolla, mutta eihän tuo tarvitse kuin laminoida umpeen. Korkeintaan hieman runnoa irvistävää kohtaa ja sen jälkeen laminoida. Piis of keik, kun samalla kuitenkin laminoi muiden liitoksien kanssa.
      jep,mietin vain et onko ok käytäntö,jos liimat väliin ja runttaa iholle sen mitä menee,ja sitte viiste ja laminointi päälle...

      no hyvä et tähänki tuli tieto..ei tarvi turhaan jännittää
      Last edited by afafaf; 15-01-2010, 16:53.

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #4
        Originally posted by afafaf View Post
        jep,mietin vain et onko ok käytäntö,jos liimat väliin ja runttaa iholle sen mitä menee,ja sitte viiste ja laminointi päälle...
        Jep, ei merkitystä millainen tässä ns. raakavaiheessa, kun kuitenkin vielä moneen otteeseen joutuu höyläämään. Vedä kuidut 40:sellä paperilla ja höylällä + laminoi tarpeen mukaan uudestaan, niin ei tarvitse kittiä kilokaupalla.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #5
          Originally posted by afafaf View Post
          eli onko muilla jäänyt takapää lamppujen vierestä irvistämään ..ja jos on niin mitä olette tehny asialle?

          vai onko mulla nuo kyljet vain sinnepäin tehty..??

          Kato nyt kuvia alkuperäisestä M3:sta, niin huomaat miksi toi irvistää.
          Yleensä toi lampun ympärys tehdään päin vittua, siis jos alkuperäiseen verrataan.
          Last edited by jannmann; 07-04-2011, 09:50.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1144
            • Tornio

            #6
            Originally posted by jannmann View Post
            Kato nyt kuvia alkuperäisestä M3:sta, niin huomaat miksi toi irvistää.
            Yleensä toi lampun ympärys tehdään päin vittua, siis jos alkuperäiseen verrataan.
            no niin,kiitti kuvasta..

            no nyt tiän miks irvistää

            Comment

            • m50 turbo
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 454

              #7
              omissa levikkeissä kuitu tuli myös lamppujen ympärille, siittä sai muovattua mieleisensä... ja levikkeet oli mallia porttikivi racing ja ratamalli
              http://www.teammadmax.com

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                #8
                Originally posted by jannmann View Post
                Kato nyt kuvia alkuperäisestä M3:sta, niin huomaat miksi toi irvistää.
                Yleensä toi lampun ympärys tehdään päin vittua, siis jos alkuperäiseen verrataan.
                löytyskö vielä sieltä oven puolelta kuvaa,tietäs sen pokkauksen mihin asti tulee..

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  Originally posted by afafaf View Post
                  löytyskö vielä sieltä oven puolelta kuvaa,tietäs sen pokkauksen mihin asti tulee..
                  Kato löytyykä mun tai T3:n kuvista showroomissa ja projektiosissa tarvitsemaasi kuvaa. Netti tosin on pullollaan e30 M3 kuvia. Löytyy varmaan 100 kuvaa jo pelkästään täältäkin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=153304
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1144
                    • Tornio

                    #10
                    Originally posted by m50 turbo View Post
                    omissa levikkeissä kuitu tuli myös lamppujen ympärille, siittä sai muovattua mieleisensä... ja levikkeet oli mallia porttikivi racing ja ratamalli
                    nuo on porttikiveltä mitkä mulla on..mut nuo on normaalit,ratamallissa on ne lampun ympärykset mukana..

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by Rockford View Post
                      Jep, ei merkitystä millainen tässä ns. raakavaiheessa, kun kuitenkin vielä moneen otteeseen joutuu höyläämään. Vedä kuidut 40:sellä paperilla ja höylällä + laminoi tarpeen mukaan uudestaan, niin ei tarvitse kittiä kilokaupalla.
                      siehän olet lasikuitu guru...anna neuvo

                      kannattaako laittaan lasikuitu/peltisaumaan primeri alle,vai tarttuuko laminointi hyvin ilmanki..

                      ku jonkin sortin primeriäki ne myy siihen alle..

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #12
                        Originally posted by afafaf View Post
                        siehän olet lasikuitu guru...anna neuvo

                        kannattaako laittaan lasikuitu/peltisaumaan primeri alle,vai tarttuuko laminointi hyvin ilmanki..

                        ku jonkin sortin primeriäki ne myy siihen alle..
                        Vaikka et minulta kysynytkään, niin polyesterihartsin laatu vaikuttaa tarttumiseen todella paljon. Esim. bilteman kura hartsi vs. Norpolin Hydrex 200-M800.
                        Ei voi verrata eikä edes puhua samana päivänä ton bilteman paskan kanssa.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • afafaf
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1144
                          • Tornio

                          #13
                          Originally posted by jannmann View Post
                          Vaikka et minulta kysynytkään, niin polyesterihartsin laatu vaikuttaa tarttumiseen todella paljon. Esim. bilteman kura hartsi vs. Norpolin Hydrex 200-M800.
                          Ei voi verrata eikä edes puhua samana päivänä ton bilteman paskan kanssa.
                          no ei se mitään saa vastata olen käyttäny ennen tuota paikallisen kuituliikkeen kamaa,muistaakseni se oli just tuota norpolia..

                          pitäs hakea lisää lähipäivinä,mutta onko hyötyä sitä primeriä sinne alle pistää?tarttuuko se kunnolla kirkkaaseen peltiin ilman sitä..

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            #14
                            Originally posted by afafaf View Post
                            siehän olet lasikuitu guru...anna neuvo

                            kannattaako laittaan lasikuitu/peltisaumaan primeri alle,vai tarttuuko laminointi hyvin ilmanki..

                            ku jonkin sortin primeriäki ne myy siihen alle..
                            Kuten Jannmann tuossa kertoikin, niin kunnon hartsia eli aina jostakin muottifirmasta tms. alan tuotanto-liikkeestä -> näillä on pakko olla laatukamaa. Esim. Bilteman yms. harrastelija-paikkojen kamat on tarkoitettu vain, että hieman veneen kattoa korjataan ja siihenkin nuo ovat aivan kuraa.
                            Kaiken aa ja oo kuituosan liittämisessä peltiin on, että pelti on pyyhitty kirkkaaksi ja on rasvaton, sekä karhea. Mitä karheampi, sen parempi. Eli kestävä liitos syntyy: liitettävä alue puhtaaksi lamellilaikalla, myös niistä pullistuksista geeli pois laminoitavasta kohdasta, kunnes on raaka kuitupinta esillä (gelcoatiin ei tartu hartsi). Peltiin voit vedellä katkaisulaikalla vielä ristiinrastiin taiteellisia viiltoja kevyesti, jotta pinta on ns. rosoinen.

                            Tuon kun tekee kunnolla ajatuksen kanssa juuri noin, niin et tarvitse mitään primereitä. mm. 10-vuotta sitten liitin yhteen autoon lasikuituisen scoopin peltiseen konepeltiin tuolla metodilla, enkä tehnyt edes noita vekkejä peltiin, niin hyvin oli säröämätön vieläkin kun auto lähti käsistä uudelle omistajalle...
                            Lasikuitu ottaa kiinni peltiin kuin tauti, kunhan se pelti on puhdas
                            Last edited by Rockford; 20-01-2010, 21:44.
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            • r.w.
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2510
                              • Länsirannikko

                              #15
                              Originally posted by Rockford View Post
                              Kaiken aa ja oo kuituosan liittämisessä peltiin on, että pelti on pyyhitty kirkkaaksi ja on rasvaton, sekä karhea. Mitä karheampi, sen parempi. Eli kestävä liitos syntyy: liitettävä alue puhtaaksi lamellilaikalla, myös niistä pullistuksista geeli pois laminoitavasta kohdasta, kunnes on raaka kuitupinta esillä (gelcoatiin ei tartu hartsi). Peltiin voit vedellä katkaisulaikalla vielä ristiinrastiin taiteellisia viiltoja kevyesti, jotta pinta on ns. rosoinen.
                              Ja kun katkokuidun kanssa pelataan niin muista repiä myös sen maton reuna ns. rosoiseksi, ei saksia.
                              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎