Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkimellä ryömiminen ei onnistu, käynti epätasainen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daylight
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 671
    • Helsinki

    Kytkimellä ryömiminen ei onnistu, käynti epätasainen.

    Päivää väki!

    Tutkiskelin foorumeita, enkä oikein löytänyt sopivaa vikaa omalleni(Voin toki olla huono etsimään).

    Kyseessä on E30 316 jossa 320 tekniikka. Ja auto on vuosimallia 87.
    Hommasin auton muutama päivä sitten, silloin joutokäynti oli normaalia, mutta auto ei ryöminyt kytkimellä. Tämä on ensimmäinen bemarini, joten luulin vain, että auton ryömimiseen tarvitaan kaasua. Vaan väärässä olin.

    Autooni ilmestyi rajua käyntivikaa. Aluksi ei meinannut edes käynnistyä. Kierrokset ovat reilusti alle 800 ja nuokkuvat sammumispisteelle asti.
    Ajattelin että vika voisi olla siinä, että auto on kylmä. Kävin ajelulla pienen kierroksen ja pysähdyin samalla tuloksella. Ja jos yritän ryömiä kytkimellä, auto sammuu.
    Ajon aikana ei ollut nykimistä, ja vauhdissa kun vaihtoi vapaalle, ei tapahtunut mitään nuokkumista.

    Tulpat on uudet, virranjakajan kannen, tai johtojen tilasta en tiedä, mutta vilkaisen huomenna. Jotenkin tuntuu ettei vika johdu kumminkaan niistä, vaan moottorin sisäisestä viasta.

    Jos teillä on kokemusta kyseisestä viasta, niin voisitteko kertoa mikä mättää?

    -Kepa
    ///M3
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Ei kai tuo nyt kovin hyvin ilman kaasua ryömikään :think mutta käyntihäröilyyn voisi syyksi epäillä sitä perinteistä imuvuotoa jostain kumijutusta siinä imusarjan tienoilla...

    ...ja kaikki jesariviritykset pois niistä imuputkista.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Daylight
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 671
      • Helsinki

      #3
      Imusarjan kumiletkut on katsottu ja näyttivät ihan kunnollisilta. Bensan haju moottorin ulkopuolella ja auton sisällä on erittäin vahva, pitää tarkastuttaa siis koko bensansyöttöjärjestelmä.
      Eikös tuolla imusarjan puolella ole jotkut kalvot, mitkä voivat rikkinäisinä aiheuttaa joutokäyntihäiriötä? Vai menikö ihan puihin?
      ///M3

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Mikäs moottori siihen on istutettu?
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Daylight
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 671
          • Helsinki

          #5
          Se taitaa olla tuo M20B20. Oma epäilys on, että lambda on rikki.
          Kierrokset laskee ja nousee tasaisin välein noin 300kierrosta.
          Last edited by Daylight; 07-02-2010, 16:06. Reason: Tiedon lisäys.
          ///M3

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1355
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by Kepale View Post
            Se taitaa olla tuo M20B20. Oma epäilys on, että lambda on rikki.
            Kierrokset laskee ja nousee tasaisin välein noin 300kierrosta.
            Ei taida löytyä lambdaa tosta motista
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • Daylight
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 671
              • Helsinki

              #7
              Jaa vaikka kulutusmittari pomppiikin miten sattuu?
              ///M3

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Tyhjäkäyntimoottori
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Daylight
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 671
                  • Helsinki

                  #9
                  Nonii, vika jatkuu nyt vähän erilailla. Eli huomasin, että bensapaineensäädin vuotaa. Korjasin sen hankkimalla uuden tiivisteen jolloin kylmänä kone kehräsi todella hyvin. Annoin koneen käydä noin 10-15 min jolloin flekti käynnistyi, ja kone rupesi taas nuokkumaan alhaalla. Flektin pyöriminen loppuu jolloin kone käy taas tasaisesti. Tämä toistuu jatkuvasti. Missäs tuolla tarkalleen on tuo tyhjäkäyntiventtiili?
                  ///M3

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Originally posted by Kepale View Post
                    Nonii, vika jatkuu nyt vähän erilailla. Eli huomasin, että bensapaineensäädin vuotaa. Korjasin sen hankkimalla uuden tiivisteen jolloin kylmänä kone kehräsi todella hyvin. Annoin koneen käydä noin 10-15 min jolloin flekti käynnistyi, ja kone rupesi taas nuokkumaan alhaalla. Flektin pyöriminen loppuu jolloin kone käy taas tasaisesti. Tämä toistuu jatkuvasti. Missäs tuolla tarkalleen on tuo tyhjäkäyntiventtiili?
                    Mikä ruiskutuslaitteisto siinä on ?

                    L-jetronikkihan se taitaa olla...
                    Last edited by Jürgen_; 08-02-2010, 18:50.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • k0rppi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 784
                      • Varkaus

                      #11
                      voiskohan tää mennä jo sähköpuolelle? vanha akku tai huono latinki akussa?

                      Comment

                      • Daylight
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 671
                        • Helsinki

                        #12
                        En tiedä mikä ruisku. Voiko varmentaa jotenki? Akku on hyvä, suht uusi.
                        Last edited by Daylight; 08-02-2010, 19:42.
                        ///M3

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Kyllä se varmaan L-jetronkki on. Kato http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ration_system/ niin löydät kuvia niistä osista, niin on helpompi etsiä.
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16503
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Kepale View Post
                            En tiedä mikä ruisku. Voiko varmentaa jotenki? Akku on hyvä, suht uusi.
                            Missä on virranjakaja ? Laturin takana lohkossa = l-jet. Muuten motronic.

                            Comment

                            • Daylight
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 671
                              • Helsinki

                              #15
                              Joo, lohkossa se on kiinni.
                              Eilen iltapäivällä kävin ajelulla. Alkoi taas kehräämään hyvin kylmällä. Tälläkertaa ei ollu lämpimänä samaa ongelmaa, mitä viimeksi. Eli siis pörräs jo paremmin, mutta kierrokset silti liian alhaiset. Missäs kohissa tuo tyhjäkäyntiventtiili on?
                              ///M3

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎