Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alipaineletku auton vasemmalla puolella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reivanen
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 222
    • Sipoo

    Alipaineletku auton vasemmalla puolella

    Elikkä, edellisessä autossani joka oli e36 328 oli alipaineletkun tapainen tulppaan loppuva pätkä auton vasemmalla puolella. Kun sitä tulppaa painoi alkoi kuulua hirmu suhina jonka kuvittelisin olevan alipaine imusarjasta.

    Nyt e34 540:sessä on samanlainen letkunpätkä sillä erolla, että tässä käy suhina kokoajan. Siitä päästä siis puuttuu se jousikiristetty osa joka sulkee letkun pään.


    Mikä on tämmöisen tarkoitus, ja oletan, että minun pitäisi tuo jollakin tulpata?
    Nykyään:
    Ex:
    BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by reivanen View Post
    Elikkä, edellisessä autossani joka oli e36 328 oli alipaineletkun tapainen tulppaan loppuva pätkä auton vasemmalla puolella. Kun sitä tulppaa painoi alkoi kuulua hirmu suhina jonka kuvittelisin olevan alipaine imusarjasta.

    Nyt e34 540:sessä on samanlainen letkunpätkä sillä erolla, että tässä käy suhina kokoajan. Siitä päästä siis puuttuu se jousikiristetty osa joka sulkee letkun pään.


    Mikä on tämmöisen tarkoitus, ja oletan, että minun pitäisi tuo jollakin tulpata?
    Tarkemmin, tarkemmin.

    Eessä, takana, keskellä?

    Auton alla vai konetilassa, mitä on toisessa päässä?
    Olli.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Vissiin tarkotat sitä joka on e36:ssa konepellin alla kuskinpuolella?
      Tuo letku taitaa haarautua aktiivihiilipöntöltä imusarjaan menevään letkuun, jos se menee samoin 540:ssä niin tulppa vaan päähän.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • reivanen
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 222
        • Sipoo

        #4
        Originally posted by JJT View Post
        Vissiin tarkotat sitä joka on e36:ssa konepellin alla kuskinpuolella?
        Tuo letku taitaa haarautua aktiivihiilipöntöltä imusarjaan menevään letkuun, jos se menee samoin 540:ssä niin tulppa vaan päähän.
        Juurikin tästä letkusta kyse.

        Olen ihmetellyt miksi vasemmasta etukulmasta kuuluu tyhjäkäynnillä armoton suhina, ja tänään siten päätin ottaa tehtäväkseni paikallistaa syyllisen.

        Mikä on tuon letkun virka e36:ssa, kun siinä tosiaan painamalla tappia alas sai imusuhinan kuulumaan, mutta e34 540:sessä se suhisee kokoajan koska siitä ilmeisesti puuttuu se sulkeva jousivoimalla toimiva tappi.
        Nykyään:
        Ex:
        BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Tuota en osaa sanoa että mikä virka sillä alunperin on, saahan sitä venttiiliä painamalla aikaiseks imuvuodon
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1996
            • Tampere

            #6
            Alko kiinnostamaan, siis mikä letku ?

            Joku näistäkö ?



            Comment

            • Samee
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 888
              • Valkeakoski

              #7
              Kenties kyse tästä?

              ...Tuosta kuvan mötikästä on ainakin täällä keskustelua...
              E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
              E30 316 4d '89
              E36 M3 Coupe '93
              F30 318d '13

              Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

              Comment

              • reivanen
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 222
                • Sipoo

                #8
                Originally posted by Samee View Post
                Kenties kyse tästä?

                ...Tuosta kuvan mötikästä on ainakin täällä keskustelua...
                Nimenomaan tömmöinen se oli e36:ssani. Painamalla siitä alkoi suhina käydä. Kuten tuossa linkittämässäsi ketjussa ihmeteltiin, niin miten se voi vaikuttaa päästöihin, koska se pysyy napakasti kiinni jousivoimalla?

                Nykyisessä 540:sessä sitä sulkevaa jousitulppaa ei ole ja suhina käy kokoajan, joten se voinee toimia kylmäkäynnistyksen päästöjen vähentäjänä. Mutta laihentaahan se seosta myös lämpimänä koska se on tosiaan kokoajan auki:think
                Nykyään:
                Ex:
                BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1996
                  • Tampere

                  #9
                  ei mulla ainakaan tollasta osaa ole omassa 540:ssä. Reivanen, kuva ois kiva...

                  Comment

                  • reivanen
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2009
                    • 222
                    • Sipoo

                    #10
                    Originally posted by pheno View Post
                    ei mulla ainakaan tollasta osaa ole omassa 540:ssä. Reivanen, kuva ois kiva...
                    Saamasi pitää. PCsuite työskentelee, kunhan on valmis päivitän tähän viestiin eilen ottamani kuvan.

                    EDIT:

                    Tässä kuva kyseisestä suhisevasta letkusta:

                    Last edited by reivanen; 19-02-2010, 16:03.
                    Nykyään:
                    Ex:
                    BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                    Comment

                    • Radon
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 463
                      • Suomi-Finland

                      #11
                      Tuosta lienee se "venttiili" hajonnut tai tippunut pois, kannattaa ainakin tulpata tuo tai sitten hakea kokonaan uusi venttiilihässäkkä siihen.

                      Comment

                      • Radon
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 463
                        • Suomi-Finland

                        #12
                        Originally posted by JJT View Post
                        Tuota en osaa sanoa että mikä virka sillä alunperin on, saahan sitä venttiiliä painamalla aikaiseks imuvuodon
                        Sen tarkoitus on juurikin tuo eli sillä aikaansaadaan "hallittu" imuvuoto jolla voidaan esimerkiksi lambdojen toimintaa tarkkailla.

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1996
                          • Tampere

                          #13
                          eipä löytyny mun autosta tuollaista.

                          Comment

                          • reivanen
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 222
                            • Sipoo

                            #14
                            Eilen tulppasin sen umpeen itsevulganoituvalla teipillä. Hyvin loppui suhina ja tuntuu kuin tyhjäkäynnillä satunnainen "värähdys / hörähtely" käyntinopeusdessa olisi kadonnut. Liekkö vain plaseboefekti vai voiko tuommoinen minimaalinen imuvuoto vaikuttaa:think
                            Nykyään:
                            Ex:
                            BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎