Viime syksynä kerran tuli vikailmoitus tukkonaisesta DPF:stä, vika poistui itsestään (ilmeisesti DPF:n regenerointi ja taisin motarillakin vähän "puhallella").
Autona e90 320da -07 ja lähinnä tulee mieleen kaupunkiajo (jota on viime aikoina tullut pääsääntöisesti ajettua). Jos ajan laatikon D-asennolla niin kierrokset on käytännössä alle 1500 koko ajan, jos taas ajan DS-asennolla kierrokset ovat välillä 1500-2800.
Onko DPF:n tukkeutumisen, kestoiän jne. kannalta mitään väliä kummalla laatikon asennolla ajelee ?
Kysymys heräsi kun täälläkin on paljon keskustelua DPF:stä, sen regeneroinnista, moottorin lämpötiloista jne..
Btw: moottorin lämmöt on mulla OK ja DPF:llälin pitäisi ajella vielä 100 000 (huoltovalikon mukaan).
Autona e90 320da -07 ja lähinnä tulee mieleen kaupunkiajo (jota on viime aikoina tullut pääsääntöisesti ajettua). Jos ajan laatikon D-asennolla niin kierrokset on käytännössä alle 1500 koko ajan, jos taas ajan DS-asennolla kierrokset ovat välillä 1500-2800.
Onko DPF:n tukkeutumisen, kestoiän jne. kannalta mitään väliä kummalla laatikon asennolla ajelee ?
Kysymys heräsi kun täälläkin on paljon keskustelua DPF:stä, sen regeneroinnista, moottorin lämpötiloista jne..
Btw: moottorin lämmöt on mulla OK ja DPF:llälin pitäisi ajella vielä 100 000 (huoltovalikon mukaan).