Perusongelmia I-Driven ja Bluetoothin kanssa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3121
    • Välisuomi

    #1

    Perusongelmia I-Driven ja Bluetoothin kanssa

    1. Autona E71 mutta sama pätee muihinkin I-drvammaisiin baijerilaisiin: Saako manuaalisia ilmastoinnin asetuksia tallennettua mitenkään? Ongelmana on että kovalla pakkasella tarvitsisi enemmän puhallusta tuulilasille eikä jalkatilaan kuten oletus automaattiasennolla on.

    Joka kerran kun jokaisen suuttimen asettaa I-drivesta omaan makuun miellyttäväksi kohtuullisen vaivan kanssa, vehje hävittää nuo manuaaliasetukset kun seuraavan kerran laittaa ilmastoinnin auto-asentoon.

    2. Kun Bluetooth on päällä, puhelin kuuluu auton kaiuttimista. Kun vastaa puhelimeen "privaatisti" eli suoraan luuriin, vastapuoli kuuluu edelleen auton kaiuttimista. Vika vai ominaisuus?

    3. Oli minulla joitain muitakin ärsyttäviä ominaisuuksia mielessä mutta aloitetaan nyt noista jokapäiväisistä ensin..
    ---
  • Jisv
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 461
    • Pori

    #2
    Bluetoothin kanssa ihan ominaisuus. Mulla tosin luuri kysyy vastatessa, että siirretäänkö puhelu puhelimeen.
    e46 non m-sport touring
    Dieselin kulutus

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2178
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by -Tapi View Post
      1. Autona E71 mutta sama pätee muihinkin I-drvammaisiin baijerilaisiin: Saako manuaalisia ilmastoinnin asetuksia tallennettua mitenkään? Ongelmana on että kovalla pakkasella tarvitsisi enemmän puhallusta tuulilasille eikä jalkatilaan kuten oletus automaattiasennolla on.

      Joka kerran kun jokaisen suuttimen asettaa I-drivesta omaan makuun miellyttäväksi kohtuullisen vaivan kanssa, vehje hävittää nuo manuaaliasetukset kun seuraavan kerran laittaa ilmastoinnin auto-asentoon.
      Eikös ne omat säädöt palaudu, jos painat AUTO:n pois päältä painamalla uudestaan AUTO:a (sen sijaan, että menisit uudestaan i-Driven kautta säätelemään)?
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E85 3.0i '05

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3121
        • Välisuomi

        #4
        Originally posted by Veeksi View Post
        Eikös ne omat säädöt palaudu, jos painat AUTO:n pois päältä painamalla uudestaan AUTO:a (sen sijaan, että menisit uudestaan i-Driven kautta säätelemään)?
        AUTO-nappula palauttaa ne automaattiasetukset jotka ovat pyllystä talvikelille.

        Kun AUTO-nappulan ottaa pois päältä manuaaliasetukset eiävät palaudu siihen asentoon missä olivat ennen AUTO-asennon käyttöä vaan ne jäävät AUTO-asennon asetuksiin ja siitä niitä voi sitten työllä ja tuskalla säädellä taas kohdalleen kunnes painetaan seuraavan kerran AUTO-asentoon jolloin ne käsintehdyt asetukset katoavat.

        Idioottimaista että ratin ohjelmoitaviin kahteen nappulaan ei voi ohjelmoida kuin hyvin rajallisesta listasta ominaisuuksia. Tämä ilmastoinnin asetuksien saaminen tuonne muistinappulan taakse olisi poikaa.

        Muutenkin koko Idrive tuntuu ihan pilipalikeksinnöltä kun sitä kautta ei saa katseltua moottoritietoja vaan ne pitää kaivaa trippinappulalla mittariston pikkunäytöstä.. Olisi varmaan ollut monen minuutin homma suunnittelupöydällä ohjelmoida nekin jonnekin Idriven salavalikkoon.. Moottoritietoja kun joutuu näissä M57Nx koneissa seuraamaan enemmän kuin arvaakaan.. lähinnä moottoriveden lämpötilaa:(

        Niin ja viikko sitten navin ohjeiden ajaksi radio vaimeni kuten kuuluukin mutta eipä enää! Nyt navi ja radio huutelevat yhtä kovaa toistensa päälle. Puheohjauksen ja navin äänet menevät aina auton sammutuksen jälkeen niin hiljaiselle perusasetukselle että jokaisella ajokerralla menee taas aikaa säädellessä volumeja kohdalleen.

        Sadan tonnin autoksi tosi laadukas..
        Last edited by -Tapi; 03-03-2010, 08:17.
        ---

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          #5
          E61 LCI:ssä manuasetukset jäävät muistiin,
          vaikka käyttää autolla.
          Kun painan kuskin puoleista säätönappulaa,
          ottaa idrive käyttöön viimeisimmät asetukset.
          Tuossa on vain pieni "virhe", puhallus tuulilasille näyttää
          nollaa, mutta jos siirtää säätimen siihen lasinpuhallus kohtaan
          niin näyttääkin palkin olevan siinä mihin sen on aiemmin asettanut.
          Eikä puhallusnopeus muutu tässä välin...

          Lisäksi tuossa on 3 muutakin valmista asetusta tuon invidualin lisäksi,
          kun sitä nappia naputtelee niin vaihtaa puhallusta jaloille/keskelle/ylös jne.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3121
            • Välisuomi

            #6
            Pitääpä tutkailla onko tuo sama näyttöbugi tuossakin vehkeessä. Jos se vaikka hämää luulemaan ettei lasille tulekaan puhallusta kun vaihtaa takaisin individual-moodiin.
            ---

            Comment

            Working...
            X