Jäähdytysneste:
Havaitsin viikonloppuna että jäähdytysnesteen pinta oli hiukan laskenut, koneen ollessa kylmä yläletkussa ei ollut juurikaan nestettä, lämpöisenä oli ok! Mitään virhettä en myöskään saanut ajotietokoneelta.. Tarkistin asiaa toisen kerran (lämpötila noin -3 °C) ja huomasin että paisuntasäiliön korkki oli OMITUISESTI löysällä, matkan jäljiltä? Viimeksi väänsin sen kunnolla kiinni ja mielestäni sen pitäisi olla edelleen kiinni. Olisiko neste lentänyt korkin läpi?
Korkki on vaihdettu aikaisemmin ilmeisesti tämän foorumin suosituksesta johtuen.. 14 bar korkkiin.. (juttua aiheesta?) korkissa on teksti 140.
Syksyn Inspection huollossa vaihtoivat nesteet mutta kuitissa ei lue mitä nestettä käytetty, lisänkö sinne jotain VIHREÄÄ nestettä? Onko mahdollista että säteilylämmittimen käyttö laskee nesteenpintaa?
Latauspuoli:
Postasin aikaisemmin aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=184390 mutta räpsymistä ei ole oikeastaan esiintynyt enää ollenkaan, vika hävinnyt.. Uusi vika ilmeni kaksi viikkoa sitten kun ajelin Oulusta poispäin, pakkasta oli noin -24°C. Lähdin ohittamaan autoa ja ohituksen aikana akkuvalo alkoi palaa ja pitkät valot himmeni selvästi, pian valot kuitenkin kirkastui ja akun merkkivalo hävisi. Sama vika ilmaantui muutamaksi sekunniksi myös heti alkumatkasta.
Sammutin ylimääräiset sähkölaitteet kuten cd:n, penkinlämmittimet ja pienensin ilmastoinnin lämpötilaa virran saannin turvaamiseksi. Ongelma hirvitti sillä aikaisempi kokemus Mazdalla oli osoittanut monesti kuinka ikävää on jäädä välille sähkövian takia, milloin diodisillan, laturin hiilien tai akun hajoamisen takia. Onneksi sitä ei tarvinnut kestää vaan pääsin kotiin ja laitoin loppumatkasta musiikkia kuulumaan. Nyt tietysti kiinnostaisi tietää mikä aiheuttaa moiset ongelmat?
Havaitsin viikonloppuna että jäähdytysnesteen pinta oli hiukan laskenut, koneen ollessa kylmä yläletkussa ei ollut juurikaan nestettä, lämpöisenä oli ok! Mitään virhettä en myöskään saanut ajotietokoneelta.. Tarkistin asiaa toisen kerran (lämpötila noin -3 °C) ja huomasin että paisuntasäiliön korkki oli OMITUISESTI löysällä, matkan jäljiltä? Viimeksi väänsin sen kunnolla kiinni ja mielestäni sen pitäisi olla edelleen kiinni. Olisiko neste lentänyt korkin läpi?
Korkki on vaihdettu aikaisemmin ilmeisesti tämän foorumin suosituksesta johtuen.. 14 bar korkkiin.. (juttua aiheesta?) korkissa on teksti 140.
Syksyn Inspection huollossa vaihtoivat nesteet mutta kuitissa ei lue mitä nestettä käytetty, lisänkö sinne jotain VIHREÄÄ nestettä? Onko mahdollista että säteilylämmittimen käyttö laskee nesteenpintaa?
Latauspuoli:
Postasin aikaisemmin aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=184390 mutta räpsymistä ei ole oikeastaan esiintynyt enää ollenkaan, vika hävinnyt.. Uusi vika ilmeni kaksi viikkoa sitten kun ajelin Oulusta poispäin, pakkasta oli noin -24°C. Lähdin ohittamaan autoa ja ohituksen aikana akkuvalo alkoi palaa ja pitkät valot himmeni selvästi, pian valot kuitenkin kirkastui ja akun merkkivalo hävisi. Sama vika ilmaantui muutamaksi sekunniksi myös heti alkumatkasta.
Sammutin ylimääräiset sähkölaitteet kuten cd:n, penkinlämmittimet ja pienensin ilmastoinnin lämpötilaa virran saannin turvaamiseksi. Ongelma hirvitti sillä aikaisempi kokemus Mazdalla oli osoittanut monesti kuinka ikävää on jäädä välille sähkövian takia, milloin diodisillan, laturin hiilien tai akun hajoamisen takia. Onneksi sitä ei tarvinnut kestää vaan pääsin kotiin ja laitoin loppumatkasta musiikkia kuulumaan. Nyt tietysti kiinnostaisi tietää mikä aiheuttaa moiset ongelmat?
Comment