Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysneste ja virransaanti häiriöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rari_83
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 84
    • Etelä-Pohjanmaa

    Jäähdytysneste ja virransaanti häiriöt

    Jäähdytysneste:
    Havaitsin viikonloppuna että jäähdytysnesteen pinta oli hiukan laskenut, koneen ollessa kylmä yläletkussa ei ollut juurikaan nestettä, lämpöisenä oli ok! Mitään virhettä en myöskään saanut ajotietokoneelta.. Tarkistin asiaa toisen kerran (lämpötila noin -3 °C) ja huomasin että paisuntasäiliön korkki oli OMITUISESTI löysällä, matkan jäljiltä? Viimeksi väänsin sen kunnolla kiinni ja mielestäni sen pitäisi olla edelleen kiinni. Olisiko neste lentänyt korkin läpi?
    Korkki on vaihdettu aikaisemmin ilmeisesti tämän foorumin suosituksesta johtuen.. 14 bar korkkiin.. (juttua aiheesta?) korkissa on teksti 140.
    Syksyn Inspection huollossa vaihtoivat nesteet mutta kuitissa ei lue mitä nestettä käytetty, lisänkö sinne jotain VIHREÄÄ nestettä? Onko mahdollista että säteilylämmittimen käyttö laskee nesteenpintaa?

    Latauspuoli:
    Postasin aikaisemmin aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=184390 mutta räpsymistä ei ole oikeastaan esiintynyt enää ollenkaan, vika hävinnyt.. Uusi vika ilmeni kaksi viikkoa sitten kun ajelin Oulusta poispäin, pakkasta oli noin -24°C. Lähdin ohittamaan autoa ja ohituksen aikana akkuvalo alkoi palaa ja pitkät valot himmeni selvästi, pian valot kuitenkin kirkastui ja akun merkkivalo hävisi. Sama vika ilmaantui muutamaksi sekunniksi myös heti alkumatkasta.
    Sammutin ylimääräiset sähkölaitteet kuten cd:n, penkinlämmittimet ja pienensin ilmastoinnin lämpötilaa virran saannin turvaamiseksi. Ongelma hirvitti sillä aikaisempi kokemus Mazdalla oli osoittanut monesti kuinka ikävää on jäädä välille sähkövian takia, milloin diodisillan, laturin hiilien tai akun hajoamisen takia. Onneksi sitä ei tarvinnut kestää vaan pääsin kotiin ja laitoin loppumatkasta musiikkia kuulumaan. Nyt tietysti kiinnostaisi tietää mikä aiheuttaa moiset ongelmat?
    ex. E46 BMW 328 Coupe -99
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Originally posted by rari_83 View Post
    Jäähdytysneste:
    Havaitsin viikonloppuna että jäähdytysnesteen pinta oli hiukan laskenut, koneen ollessa kylmä yläletkussa ei ollut juurikaan nestettä, lämpöisenä oli ok! Mitään virhettä en myöskään saanut ajotietokoneelta.. Tarkistin asiaa toisen kerran (lämpötila noin -3 °C) ja huomasin että paisuntasäiliön korkki oli OMITUISESTI löysällä, matkan jäljiltä? Viimeksi väänsin sen kunnolla kiinni ja mielestäni sen pitäisi olla edelleen kiinni. Olisiko neste lentänyt korkin läpi?
    Korkki on vaihdettu aikaisemmin ilmeisesti tämän foorumin suosituksesta johtuen.. 14 bar korkkiin.. (juttua aiheesta?) korkissa on teksti 140.
    Syksyn Inspection huollossa vaihtoivat nesteet mutta kuitissa ei lue mitä nestettä käytetty, lisänkö sinne jotain VIHREÄÄ nestettä? Onko mahdollista että säteilylämmittimen käyttö laskee nesteenpintaa?

    Latauspuoli:
    Postasin aikaisemmin aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=184390 mutta räpsymistä ei ole oikeastaan esiintynyt enää ollenkaan, vika hävinnyt.. Uusi vika ilmeni kaksi viikkoa sitten kun ajelin Oulusta poispäin, pakkasta oli noin -24°C. Lähdin ohittamaan autoa ja ohituksen aikana akkuvalo alkoi palaa ja pitkät valot himmeni selvästi, pian valot kuitenkin kirkastui ja akun merkkivalo hävisi. Sama vika ilmaantui muutamaksi sekunniksi myös heti alkumatkasta.
    Sammutin ylimääräiset sähkölaitteet kuten cd:n, penkinlämmittimet ja pienensin ilmastoinnin lämpötilaa virran saannin turvaamiseksi. Ongelma hirvitti sillä aikaisempi kokemus Mazdalla oli osoittanut monesti kuinka ikävää on jäädä välille sähkövian takia, milloin diodisillan, laturin hiilien tai akun hajoamisen takia. Onneksi sitä ei tarvinnut kestää vaan pääsin kotiin ja laitoin loppumatkasta musiikkia kuulumaan. Nyt tietysti kiinnostaisi tietää mikä aiheuttaa moiset ongelmat?
    Lisää saman väristä nestettä mitä siellä onkin, moottorin ollessa kylmä ylämerkkiin. Löysä korkki voi laskee kyllä nesteitä. Niin ja korkki on 1,4bar. Säteilylämmittimen käyttö ei kuluta nestettä kuten ei muutkaan lämmittimet.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Laksu89
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 86
      • yka/tampere

      #3
      Voi olla että sulla repeis syyläri ja letkut paikkumaan jos sielä olis tuo 14baaria! se 140 tarkoittaa vissiin kilopascaleja(140=1.4bar)

      Oiskohan korkki hajalla (sen sisällähän on joku painejousi):think

      Comment

      • rari_83
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 84
        • Etelä-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by Laksu89 View Post
        Voi olla että sulla repeis syyläri ja letkut paikkumaan jos sielä olis tuo 14baaria! se 140 tarkoittaa vissiin kilopascaleja(140=1.4bar)

        Oiskohan korkki hajalla (sen sisällähän on joku painejousi):think
        Onhan se totta ettei mikään muoviosa kestäisi tuollaista painetta Tästä nyt päästiin hyvin alkuun. v*ttaa pihalla tehdä noita tarkastuksia ja huoltoja iltaisin kun on aikaa.. Viikonloppuna sitä ei ole..

        edit.
        Mikä se vakiokorkin paineraja on?

        Miten värin näkee muuten kuin avaamalla lämpimänä? Tuleeko lämpimänä tyhjäkäynnillä painetta (yli)
        Last edited by rari_83; 02-03-2010, 18:43.
        ex. E46 BMW 328 Coupe -99

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Originally posted by rari_83 View Post
          Mikä se vakiokorkin paineraja on?
          2 bar


          Originally posted by rari_83 View Post
          Miten värin näkee muuten kuin avaamalla lämpimänä?
          Imaisemalla jollain letkunpätkällä nestettä paisarista, ja näkyyhän se neste kylmänäkin siinä Cold/Kalt merkkiviivan kohdalla, valaise vaikka taskulampulla.


          Originally posted by rari_83 View Post
          Tuleeko lämpimänä tyhjäkäynnillä painetta (yli)
          Eipä pitäisi tulla, vähän varmaan korkkia aukaistaessa.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎