Announcement

Collapse
No announcement yet.

autovero uudistus yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MaanteidenHerra
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 15

    autovero uudistus yms.

    Tutkin tuossa aken sivuilta että mites verouudistus
    vaikuttaa omaan e39 525tds:sään auto on on vuosimallia -98 eli verotus menee
    kokonaismassan mukaan, eli vero olisi tätä nykyä 218,27€ eli aikas rutkasti nousee.
    Säästäväisenä miehenä mieleen tuli heti että voisinko tässä jollain konstia säästää ja kysyisin teiltä kun en haulla mitään löytänyt.

    Että pystyykö näitä famareita vielä katsastamaan pakuiksi mieluiten 1+2 paikka määrällä, itse autoverohan siitä nyt ei varmaan muutu vai punnitaanko auto katsastuksessa jos ottaisi vielä varapyörän pois ja penkin + matkustajan niin kyllähän siitä nyt luulis painon tippuvan.

    Eli onnistuuko kyseinen operaatio?
    muuttuuko auton kokonaismassa verotuksessa?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #2
    Älä sekoita autoverotusta ja ajoneuvoverotusta keskenään...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #3
      Originally posted by MaanteidenHerra View Post
      Tutkin tuossa aken sivuilta että mites verouudistus vaikuttaa omaan e39 525tds:sään auto on on vuosimallia -98 eli verotus menee kokonaismassan mukaan, eli vero olisi tätä nykyä 218,27€ eli aikas rutkasti nousee.
      Säästäväisenä miehenä mieleen tuli heti että voisinko tässä jollain konstia säästää ja kysyisin teiltä kun en haulla mitään löytänyt.
      Liikennekäytöstäpoisto, ei tarvi maksaa veroja mutta ei kyllä saa ajaakkaan.

      Että pystyykö näitä famareita vielä katsastamaan pakuiksi mieluiten 1+2 paikka määrällä, itse autoverohan siitä nyt ei varmaan muutu vai punnitaanko auto katsastuksessa jos ottaisi vielä varapyörän pois ja penkin + matkustajan niin kyllähän siitä nyt luulis painon tippuvan.
      Pystyy, 1+1 paku ja käyttövoimavero tippuu siihen satasen pintaan. Ajoneuvovero pysyy samana.

      Eli onnistuuko kyseinen operaatio?
      muuttuuko auton kokonaismassa verotuksessa?
      Kokonaismassa on auton valmistajan määrittämä, sitä ei voi muuttaa.
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • RollinSoft
        Newbiemmer
        • Jan 2010
        • 17
        • Siilinjärvi

        #4
        Mielenkiintoista, että toisaalta puhutaan autojen turvallisuudesta kolaritilanteessa ja toisaalta verotuksessa suositaan mahdollisimman kevyttä tekelettä, joka ei kolaritilanteessa ole kovinkaan turvallinen. Mutta niinhän se taitaa tässä maassa olla, että suurin rikos on omistaa auto.

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3517
          • Raisio

          #5
          Originally posted by RollinSoft View Post
          Mielenkiintoista, että toisaalta puhutaan autojen turvallisuudesta kolaritilanteessa ja toisaalta verotuksessa suositaan mahdollisimman kevyttä tekelettä, joka ei kolaritilanteessa ole kovinkaan turvallinen. Mutta niinhän se taitaa tässä maassa olla, että suurin rikos on omistaa auto.
          Uudet pikkuautot on oikeasti turvallisempia kuin yli 10-vuotias e39 bemari kun pamautetaan äkkipysäytys...

          Jos vuosimaksussa noin 90€ korotus on aika rutkas, kannattaa harkita polkupyörää tai unohtaa mitä on autoilun kokonaiskulut vuodessa!
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • AlpinWeiss
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 927
            • West coast

            #6
            Originally posted by ritariässä View Post
            Uudet pikkuautot on oikeasti turvallisempia kuin yli 10-vuotias e39 bemari kun pamautetaan äkkipysäytys...
            En allekirjoittaisi...
            MBCLK240 -02
            E36 318 -93
            E46 320 Ci -01
            E46 330 CiA -01
            E60 520i -04
            E93 325i -07
            F36 420xi -16

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              Originally posted by ritariässä View Post
              Jos vuosimaksussa noin 90€ korotus on aika rutkas, kannattaa harkita polkupyörää tai unohtaa mitä on autoilun kokonaiskulut vuodessa!
              Tää on niin totta...
              Aprilia RSV4

              Comment

              • OneAndOnly
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 441
                • Nurmes

                #8
                Originally posted by ritariässä View Post
                Uudet pikkuautot on oikeasti turvallisempia kuin yli 10-vuotias e39 bemari kun pamautetaan äkkipysäytys...
                Minäkin kyllä hieman kyseenalaistaisin tuon väitteen... :think
                näillä mennään:
                Bmw e46 320d
                Suzuki Hayabusa 1300R

                Ex:
                Volvo XC70 D5 AWD -10
                Volvo V70 D5 -02
                Volvo V70 T5 -98
                VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                -----------------------------

                Comment

                • taaskerran
                  Newbiemmer
                  • Mar 2008
                  • 17

                  #9
                  [quote=ritariässä;1948482]Uudet pikkuautot on oikeasti turvallisempia kuin yli 10-vuotias e39 bemari kun pamautetaan äkkipysäytys...

                  Jaa a kuule, mihinkä tollasen väitteen perustat?
                  Veikkaanma että tollasen 540 ku täräytät vaikka 2010vm kian nokkaan, niin kaikki voi päätellä kumpi siirtyy autuaammille nettiautomaille...
                  E60 545i SMG perhemobiili.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7518
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by taaskerran View Post
                    Jaa a kuule, mihinkä tollasen väitteen perustat?
                    Veikkaanma että tollasen 540 ku täräytät vaikka 2010vm kian nokkaan, niin kaikki voi päätellä kumpi siirtyy autuaammille nettiautomaille...
                    Riippuu vähän korimallista. Jos E39 tai uudempi, ero ei ole merkittävä.
                    Jos vanhemi bemu, todennäköisemmin sen kuski.


                    Tuossa ei nyt Bemusta ole kyse mutta kertoo kuitenkin että miten autojen turvallisuus on kehittynyt viimeisten 10 vuoden aikana.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3517
                      • Raisio

                      #11
                      e39 on suunniteltu 90-luvun alkupuolella, olis aika kummallista jos ei runsaassa 10 vuodessa olis kehitystä tapahtunut ja kun seuraa noita virallisia kolaritestituloksia, täytyy vain ihmetellä miten turvallisia uudet auto ovat esim nokkakolarissa, jopa pikku Toyotat.

                      ps, ottakaa ne BMW-suodattimet pois silmiltä...
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • AlpinWeiss
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 927
                        • West coast

                        #12
                        Massa on se mikä tekee tuosta viissatasesta turvallisemman nokkakolarissa pikkuauton kanssa. Liikemäärä on paljon suurempi, ja tästä syystä pikkuauton liikerata muuttuu käänteiseksi, eli se pomppaa tulosuuntaan. Tässä tilanteessa kehoon kohdistuvat voimat ovat paljon rankempia pienen auton kuljettajalla. Kyllä ne molemmat autot rakenteellisesti kolarin kestää, mutta kuski toisessa autossa huonommin. Kevyempi auto lähtee aina taaksepäin.
                        MBCLK240 -02
                        E36 318 -93
                        E46 320 Ci -01
                        E46 330 CiA -01
                        E60 520i -04
                        E93 325i -07
                        F36 420xi -16

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7397
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by AlpinWeiss View Post
                          Massa on se mikä tekee tuosta viissatasesta turvallisemman nokkakolarissa pikkuauton kanssa. Liikemäärä on paljon suurempi...
                          Tämä on tietysti totta, mutta taitaa joa Golf-luokan autot alkaa olla omapainoltaan yli mun E39:n 1550kg lukeman. Muistaakseni uusi Astra oli 1680kg tms.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • patu25
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 80
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by AlpinWeiss View Post
                            Kevyempi auto lähtee aina taaksepäin.
                            Ei lähe jos se ajaa vaikka kolmia sataa ja E39 paria kymppiä (p=mv). Jos siis molempien autojen liikemäärät on yhtä suuret (nopeuden ja massan tulo yhtä suuri), niin silloin tietenkin uudempi pikkuauto on turvallisempi uudemman teknologiansa vuoksi. Eli ei muuta kun aina sata lasis pikkuautoilla, niin kyllä on turvallista

                            Mutta tämä alkaa mennä jo kyllä OT:n OT:ksi.....

                            Comment

                            • RollinSoft
                              Newbiemmer
                              • Jan 2010
                              • 17
                              • Siilinjärvi

                              #15
                              Originally posted by patu25 View Post
                              Ei lähe jos se ajaa vaikka kolmia sataa ja E39 paria kymppiä (p=mv). Jos siis molempien autojen liikemäärät on yhtä suuret (nopeuden ja massan tulo yhtä suuri), niin silloin tietenkin uudempi pikkuauto on turvallisempi uudemman teknologiansa vuoksi. Eli ei muuta kun aina sata lasis pikkuautoilla, niin kyllä on turvallista

                              Mutta tämä alkaa mennä jo kyllä OT:n OT:ksi.....
                              Sanos muuta
                              Viitaten ylempänä oleviin kirjoituksiin: eihän se 90 euroa toki maailmaa kaada, mutta kysymys onkin enemmän periaatteellinen :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎