Announcement

Collapse
No announcement yet.

autovero uudistus yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #16
    Juu ei se 90 euroa maailmaa kaada, mutta mikä kaataa, on tämänkin ohessa kasvavat muut kulut. Esimerkiksi nyt jo ehdotetaan suuria veronkorotuksia myös autoiluun ja polttoaineeseen, eli se 90 euroa ei todellakaan tule olemaan lopullinen korotus. Ja kaikki, jotka asuvat omassa kämpässään omilla rahoillaan, varmasti ovat yhtä mieltä, että ruoka, sähkö, jäte, energia, vesi, vuokra, yhtiövastike jne. jne. maksut nousevat ja kaikki yhteenlaskettuna kyllä verottaa lompakkoa nopeammin, kuin mitä saat töistä täytettä. Eli ei pidä sinisin silmin aina puhua joka asiassa, että ei se maailmaa kaada, että esim. käyttövero nousee. Tätä samaa kuulee mm. ruuan hinnan nousustakin, ettei se maailmaa kaada. Kyllä ne jatkuvat korotukset kaikki yhdessä tuppaavat vain maailman kaatamaan, jos palkka ei pysy perässä.

    Comment

    • MaanteidenHerra
      Newbiemmer
      • Jan 2007
      • 15

      #17
      Originally posted by Ramzez View Post
      Juu ei se 90 euroa maailmaa kaada, mutta mikä kaataa, on tämänkin ohessa kasvavat muut kulut. Esimerkiksi nyt jo ehdotetaan suuria veronkorotuksia myös autoiluun ja polttoaineeseen, eli se 90 euroa ei todellakaan tule olemaan lopullinen korotus. Ja kaikki, jotka asuvat omassa kämpässään omilla rahoillaan, varmasti ovat yhtä mieltä, että ruoka, sähkö, jäte, energia, vesi, vuokra, yhtiövastike jne. jne. maksut nousevat ja kaikki yhteenlaskettuna kyllä verottaa lompakkoa nopeammin, kuin mitä saat töistä täytettä. Eli ei pidä sinisin silmin aina puhua joka asiassa, että ei se maailmaa kaada, että esim. käyttövero nousee. Tätä samaa kuulee mm. ruuan hinnan nousustakin, ettei se maailmaa kaada. Kyllä ne jatkuvat korotukset kaikki yhdessä tuppaavat vain maailman kaatamaan, jos palkka ei pysy perässä.
      Näinhän se on korotushan vuositasolla melko pieni mutta käyttövoima vero mukaan laskettuna alkaa jo kulut olla melko suuret, jossain vaiheessa on ilmeisesti saanut auton katsastettua pakuksi 1+2 paikka luvulla mutta se ei taida enää onnistua.?
      Pitääkö penkit irrottaa selkänojineen jos katsastais pakuksi? ja sekin kyl ottaa päähän että kokonaismassa ei pienene vaikka 3 matkustajan paino lähtee ja mitä kolari tilanteeseen tulee niin kyl mieluummin ajelen vanhalla baijerilaisellani sen kolarin kuin jollain suht uudella koirankopin kokoisella pikkuautolla oli sitten miten turvallinen tahtoo.

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        #18
        Originally posted by MaanteidenHerra View Post
        Näinhän se on korotushan vuositasolla melko pieni mutta käyttövoima vero mukaan laskettuna alkaa jo kulut olla melko suuret, jossain vaiheessa on ilmeisesti saanut auton katsastettua pakuksi 1+2 paikka luvulla mutta se ei taida enää onnistua.?
        Pitääkö penkit irrottaa selkänojineen jos katsastais pakuksi?
        Onnistuu jos kantavuus riittää, mutta mitään hyötyä siitä ei ole jos ei firman vähennyksiin laita tjsp.
        Istuinosa pitää poistaa ja kiinnikkeet tuhota, selkänojaa voi käyttää lattian tasoittamiseen, mutta se pitää kiinteästi lukita ala-asentoon.
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • Audimies
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 48
          • Helsinki

          #19
          Muutoksia tulossa 1.1.2017:

          Comment

          • Audimies
            Bimmer Rookie
            • Oct 2011
            • 48
            • Helsinki

            #20
            Lisää juttua aiheesta:

            Comment

            • Audimies
              Bimmer Rookie
              • Oct 2011
              • 48
              • Helsinki

              #21
              "Hankkeen taustalla on hiljattain ratkennut Euroopan unionin komission ja Kreikan välinen oikeusmittelö, jossa Kreikan todettiin perineen laittomissa määrin autoveroa maahan liisatuista autoista. EU-tuomioistuin totesi, että autoveron periminen leasingautoilta on laillista, mutta veron määrä pitää suhteuttaa auton käyttöön maassa.

              Sekä Kreikassa että Suomessa on maahan tuoduista leasing- ja vuokra-autoista peritty tähän asti autovero täysmääräisenä, mikä on EU:n kilpailunrajoittamispykälien vastaisesti asettanut muunmaalaiset toimijat huonompaan asemaan. Nyt annetun tuomion mukaan autoveroa saa siis edelleen periä myös ulkomaille rekisteröidyistä leasing-autoista – ja valtiot saavat edelleen edellyttää myös auton rekisteröintiä maahansa, jos auto viipyy esimerkiksi Suomessa tarpeeksi kauan."



              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎