Announcement

Collapse
No announcement yet.

aut.lootien erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • segru
    BTCF Member
    • Dec 2003
    • 135
    • HKI

    aut.lootien erot

    eli projekti olis tällanen e34:stä -88 lauenneut 4 vaihteinen tomaatti ja tallin pohjalta löytyy e28:ssa-83 ollut 3 vaihteinen tomaatti meneekö suoraan ?! tietenkin ovat eri mittaisia mut käykö e28:sin kardaani e34 neloseen ! Ei järkevää mut nyt pitäis päästä halvalla! tai sit voi tarjota edukasta 4-vaihteista tomaattia! :oops:
    kantapään kautta!

    1200gs adventure -08
    318is class II -94
    323i -84
    320i/323i -85
    320i/6 -81
    325i coupe -92
    A4 1.8tq -01 ???

    ex.16 x BMW + paljon muita
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    No ihan suoraan ei mene, pitää vaihtaa myös vauhtipyörä. ZF4HP22:n momentinmuunnin ("turbiini") tulee kiinni kolmella pultilla vetolevyyn. Vauhtipyörässä on myös kolme reikää, jotta pultit saisi paikoilleen.

    ZF3HP22:n turbiini on kiinni 4 pultilla (muistaakseni), ja siten myös vauhtipyörässä pitää olla neljä aukkoa pulteille. Turbiinot eivät sovi ristiin, on käytettävä laatikon omaa turbiinia.

    Pituuksissakin on eroja => sama kardaani ei käy. Joutunet sellaisen a) teettämään tai b) etsimään sopi. Etsintää varten sinun pitää tietää tarkalleen ja täsmälleen kuinka pitkä sen pitää olla.

    Myös vaihteensiirtimet sun muut menee uusiksi.

    Sinuna unohtaisin koko jutun, ZF3HP:lla bensankulutus on huomattavasti suurempi ynnä muut ominaisuudet. Toimiva ZF4HP on ihan eri planeetalta kuin ZF3HP. Myös auton myynti voi teettää tuskaa, kuka nyt tuollaisen yhdistelmän ostaisi.

    Yritä hommata käytetty, nekin pyörii n. 300-500€:n hinnoissa, joistakin pyydetään enemmänkin. Kaikki riippuu kilometreistä, mutta nekään ei takaa mitään.... . Eli "vähän ajettu" voi laueta alta aikayksikön, kun taas "ei tietoa kilometreistä" saattaa kestää kymmeniä tuhansia. Myös lasten kuminpoltto tunnetusti pienentää käyttöikää.

    Yksi vaihtoehto on muuntaa se manuaaliksi. Kustannuksiltaan kenties saman hintainen.

    t: Timo

    Comment

    • segru
      BTCF Member
      • Dec 2003
      • 135
      • HKI

      #3
      no se ei tuu mun autoon! (ite en todellakaan edes harkitsis tollasta vaihtoa) mut mul on jäänyt nurkkaan 520ia:n koko kone laatikoineen ja kardaaneineen ja ajattelin jos sen lootan lahjottais jos se nyt sinne menee ei kait se lopullinen ratkaisu olis sillekään! eli onkohan toi e28 kardaani lähellekkään sopiva mitoiltaan/kiinnityksiltään tohon e34:seen!?
      Vai pitäiskö kokeilla mittaamalla äh ehkä se on paras vaan sanoo et yrittää homma oikeen lootan jostain! :?:
      kantapään kautta!

      1200gs adventure -08
      318is class II -94
      323i -84
      320i/323i -85
      320i/6 -81
      325i coupe -92
      A4 1.8tq -01 ???

      ex.16 x BMW + paljon muita

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Tuskin kardaani sopii. Jos olisivat ristiin sopivat, niin varmaankin bemari olisi käyttänyt mieluummin vanhaa osaa e34:ssa kuin tehnyt uuden. ETKn mukaan eri osanumerot.

        Varmaan pääsee helpommalla ja halvemmalla kun vaihtaa sinne "uuden" alkuperäistyyppisen laatikon, kuin tuskailee kaikenlaisten henkari-purukumi viritysten kanssa.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎