Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR termarin vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Metalgod
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Helsinki

    EGR termarin vaihto?

    Helppo homma, mutta oletteko ilmanneet vesipuolta tämän mitättömän operaation jälkeen? Vaikuttaa ainakin turhalta koska vettä ei kauheasti tule ulos ja kohde on ylhäällä.

    Mutta ainahan voi vesi jäädä seisomaan ja ei kierrä kuten pitäis.... hjälp?
    -530dA 600 Nm
    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by Metalgod View Post
    Helppo homma, mutta oletteko ilmanneet vesipuolta tämän mitättömän operaation jälkeen? Vaikuttaa ainakin turhalta koska vettä ei kauheasti tule ulos ja kohde on ylhäällä.

    Mutta ainahan voi vesi jäädä seisomaan ja ei kierrä kuten pitäis.... hjälp?
    No siinä egr-termarissahan on ilmausruuvi, miksi asiasta pitää tehdä vaikeampaa kun se on?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Metalgod
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 201
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      No siinä egr-termarissahan on ilmausruuvi, miksi asiasta pitää tehdä vaikeampaa kun se on?

      A-ha!
      -530dA 600 Nm
      - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

      Comment

      • salomaa
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 158
        • Järvenpää

        #4
        Miten tuon letkun saisi irti, mikä on toisen kiinnitysruuvin päällä ?
        Otin siitä letkun päästä torxin irti ja koitin repiä letkua, hieman liikkui ja siihen jäi homma...

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by salomaa View Post
          Miten tuon letkun saisi irti, mikä on toisen kiinnitysruuvin päällä ?
          Otin siitä letkun päästä torxin irti ja koitin repiä letkua, hieman liikkui ja siihen jäi homma...
          Riippuen autosi mallista, joissain kara lähtee letkun mukana kun ottaa sen torxin pois ja vanhemmissa pitää ottaa klemmari irti, molemmissa malleissa voi joutua taivuttamaan moottorin korvaketta eteenpäin jotta letku mahtuu liikkumaan pois sieltä välistä.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #6
            Uudemmissa pitää kammeta sitä putkea joka on letkun toisessa päässä, jotta sen alipaineletkun saa irti pumpusta. Sitähän pitää vetää n. sentti ulospäin...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • salomaa
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 158
              • Järvenpää

              #7
              Malli tosiaan on e60 -07 pre-lci.
              Eli tuonne uskaltaa tunkea jonkun talttapään ja kampeamalla letku irti. Kiitoksia vastauksista.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7531
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by salomaa View Post
                Malli tosiaan on e60 -07 pre-lci.
                Eli tuonne uskaltaa tunkea jonkun talttapään ja kampeamalla letku irti. Kiitoksia vastauksista.
                Siis nimenomaan kampea varovasti sitä koneen kuskin puolella olevaa metallista letkua, johon se letku sieltä alipainepumpulta menee...
                Ei kannata sitä pumpun ja liittimen väliä liian kovasti vääntää,
                tulee jäljet siihen alumiiniin...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • JD
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1194
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Siis nimenomaan kampea varovasti sitä koneen kuskin puolella olevaa metallista letkua, johon se letku sieltä alipainepumpulta menee...
                  Ei kannata sitä pumpun ja liittimen väliä liian kovasti vääntää,
                  tulee jäljet siihen alumiiniin...
                  Se on vaan tiukasti liimautunut kiinni, voi irrota myös jos saa sopivat pihdit päälle joilla voi vähän nitkuttelemalla kääntää letkua. Mitään kuitenkaan rikkomatta. Omasta irtosi viimeviikolla pikku puuhastelun jälkeen, mutta jäljet jäi letkun pintaan.
                  Ehkä nopein & siistein tapa olisi varata samanlainen letkunpätkä ja mattopuukolla viiltää se vanha halki liittimien päältä.

                  EGR termarin vaihto palautti alhaalla seikkailleen lämmön tasan keskikohtaan.

                  Hyvä ilmauksen apukeino on kun irrottaa ilmausruuvin ja liruttaa sen reiän kautta sisään niin paljon pakkasnestettä kuin menee, kun se on piripintaan täysi on ilmauskin jo aika pitkälle tehty. Ja se ilmausruuvi ei kestä kiristämistä paljoa yli sormikireyden, kumitiiviste pitää huolen että ei vuoda silti.
                  Last edited by JD; 02-12-2010, 10:37.
                  Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                  https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                  Comment

                  • salomaa
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 158
                    • Järvenpää

                    #10
                    Noniin lähtihän se letku irti, yksi letkun metallipuristimista otti vastaan johonkin metalliin, hieman kumivasaraa näytti niin irtosi. EGR-termarin vaihdon jälkeen rupesi konetilasta kuulumaan vinkumista/ulinaa joka lakkasi heti kun antoi vähän kaasua...myös hieman savua ilmeni moottorin alaosasta. Jäähdytys nestettä pääsi valumaan jonkin verran huonon liitoksen ansiosta tuonne moottoritilaan voisiko tämä olla yhteydessä ääneen/savutukseen ? ja katoaisi kun nesteet haihtuvat ??

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by salomaa View Post
                      Jäähdytys nestettä pääsi valumaan jonkin verran huonon liitoksen ansiosta tuonne moottoritilaan voisiko tämä olla yhteydessä ääneen/savutukseen ? ja katoaisi kun nesteet haihtuvat ??
                      Tais mennä apulaitehihnalle ja se lienee luisti vähän aikaa?
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • salomaa
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 158
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Tais mennä apulaitehihnalle ja se lienee luisti vähän aikaa?
                        Näin itsekkin toivon, täytyy odotella hetki. Auton kulkemiseen ei kuitenkaan vaikuta mitenkään.

                        Comment

                        • salomaa
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 158
                          • Järvenpää

                          #13
                          Niin tosiaan unohtui kysyä, voiko tuone lisätä ihan perus vihreää jäähdytin-nestettä, mallia teboil ?

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Originally posted by salomaa View Post
                            Niin tosiaan unohtui kysyä, voiko tuone lisätä ihan perus vihreää jäähdytin-nestettä, mallia teboil ?
                            Riippuu siitä mitä siellä nyt on, laita samanlaista. Ei kannata sekoittaa eri värisiä nesteitä.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎