Itselläni on käytössä Megasquirt ruisku+sytkä tuolla EDIS puolalla.
EDIS systeemi tarvii toimiakseen sen foordin oman 36-1 triggerin, muita antureita ei tarvitse.
Itselläni on käytössä Megasquirt ruisku+sytkä tuolla EDIS puolalla.
EDIS systeemi tarvii toimiakseen sen foordin oman 36-1 triggerin, muita antureita ei tarvitse.
Eli siis tarvin toimivan megan jossa myös se spark puolen ohjelmisto, foordin suorasytkäpuolan ja sen 36/1 rattaan.
Mitäs näiden lisäksi montako hall anturia? Montako bochsin sytytyksenohjainyksikköa - vai taviiko siihen jonku foordin oman sytytyksenohjainyksikön?
Tarvitaan ihan perus Megasquirt levy, johon tehdään pari muutosta. Itselläni on Versio 1 jossa D9 vastus piti juottaa eri reikään ja XG1-XG2 väliin 1k vastus
Lisäksi syttypuolelle: EDIS4 puola, EDIS4 sytytysmoduuli, VR -anturi ja 36-1 triggeri pyörä. Näillä saa toimivan ruisku+ suorasytkä sydeemin.
Syttymoduulista menee kaksi johtoa Megasquirtiin (PIP ja SAW signaalit)
PIP signaali pinniin 24 ja SAW pinniin 30, näistä boksi saa rpm tiedon myös ruiskulle.
Valtteri, kiitos ohjeista. Voitko vielä kertoa pari asiaa. Mistä löysit itse noi EDIS osat ?? Romarista käytetyt vai uudet ?? Entä kuinka ratkaisit triggeripyörän asennuksen ??
Nii, ja unohtu vielä kysyä muutamaa ihan perusjuttua. Kuinkas ton sparkin kanssa, tapahtuuko ja toimiiko edelleen säädöt kaasuläpän asennon ja MAPpianturin avulla ?? Jotenkin mulla on sellainen käsitys, ett Sparkin kanssa vois käyttää vain toista, joko kaasuläpän asentoa tai MAPpianturia. Joutuuko jostain MegaSquirtin perusominaisuudesta luopumaan jos käyttää Sparkkia ??
Uh, paljon kysymyksiä, mutt kiitos jo vastaajille etukäteen.
Nii, ja unohtu vielä kysyä muutamaa ihan perusjuttua. Kuinkas ton sparkin kanssa, tapahtuuko ja toimiiko edelleen säädöt kaasuläpän asennon ja MAPpianturin avulla ?? Jotenkin mulla on sellainen käsitys, ett Sparkin kanssa vois käyttää vain toista, joko kaasuläpän asentoa tai MAPpianturia. Joutuuko jostain MegaSquirtin perusominaisuudesta luopumaan jos käyttää Sparkkia ??
Uh, paljon kysymyksiä, mutt kiitos jo vastaajille etukäteen.
Uusimmassa koodissa ei tartte luopua mistään. MS&S 3.01 koodissa lisäilmaluistin ohjauksesta(tästä tulee ulos syttysinkku). Uusin koodi tietääkseni nyt MSS extra 020i versio jossa on aika paljon optioita.
Molempia voi käyttää säätöön yhdessä normaalisti. Siis MAP:pia ja asentoanturia. Vaparissa voi myös valita et käyttää rasituksen tunnistukseen vain kaasuläpänasentoanturia esim. jos on kiree nokka et muuten vaikea säätää..
8)
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown! -Official BTCF-Sauna Team- -Official BTCF-Jusauksen allasteam- -Team BTCF Top Alcohol- -Team Pimp My Bride- TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm) R.I.P. 1K MOTORSPORTS R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30, 526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Niinhän se olikin. Lisäilmaluistista piti luopua ton Sparkin myötä. Muisti pätkii mulla....
Hienioa, mikäli se optio on taas saatu ympättyä jopa tohon Sparkkiin.Olisko jollain kokemusta kuinka sen lisäilmaluistin saa toimimaan MS&S:n kanssa ?? Millasta lisäilmaluistia kannattais käyttää ja mistä autosta sellanen kannattais hommaa ??
Itseasiassa se perusmegasquirtin ohjaama tyhjäkäyntiventtiili on nimenomaan kaksiasentoinen (on/off) -tyyppinen lisäilmaventtiili, enkä moista ole euroautoissa vielä kylmätyhjäkäynninhallintaan nähnyt. "Tyhjäkäyntimoottoria" se mega ei osaa ohjata. Nykyisissä kehitysversioissa on jo jotakin yritelmää tyhjäkäyntimoottorin säätämiseksi, en ole seurannut tilannetta.
Kuten sanottua, L- tai K-jetistä repäisty lisäilmaluisti on vallan toimiva. Kytketään pelkästään virtalukon ohjaamaksi (ja lämpöäjohtavasti imusarjaan tms), jolloin se on auki kylmänä ja alkaa sulkeutua pikkuhiljaa. Minkäälaista älykästä ohjausta ei tarvita.
Joo, tuossa uudessa koodissa on mahdollista vetää ledin ulostulosta pienellä lisäpiirillä muistaakseni tuo sytkä ulos(jos siinä ei jo valmiiksi ollut tuota rakennettuuna? pitäs tarkistaa kytkiksestä, samanlainen kytkentä kuin fidle piirissä prossulta eteenpäin) ja silloin voi käyttää fidle pinniä ihan normaalisti pwm moottorin ohjaukseen jollainen on myös motroniceissa tuo lisäilmaluistinohjaus. Jos en ihan väärin muista. Toinen vaihtoehto oli se et Pwm ohjaus otettiin ledin ohjauspiiriltä.
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown! -Official BTCF-Sauna Team- -Official BTCF-Jusauksen allasteam- -Team BTCF Top Alcohol- -Team Pimp My Bride- TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm) R.I.P. 1K MOTORSPORTS R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30, 526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Joo romikselta hain, otin ne puolan ja syttymoduulin liittimetkin ku ovat omanlaisensa. triggeri kiekon sorvasin 4mm pellistä ja kaivoin ne kolot rälläkällä. tossa kuvia
Joo romikselta hain, otin ne puolan ja syttymoduulin liittimetkin ku ovat omanlaisensa. triggeri kiekon sorvasin 4mm pellistä ja kaivoin ne kolot rälläkällä. tossa kuvia
Aika huimaa meininkiä
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown! -Official BTCF-Sauna Team- -Official BTCF-Jusauksen allasteam- -Team BTCF Top Alcohol- -Team Pimp My Bride- TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm) R.I.P. 1K MOTORSPORTS R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30, 526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment